Zo te zien nemen ze niet het verplaatsen en veranderen van de 'tunnel' over de versnellingspoonk/handrem en de afscheiding tussen de voeten mee naar de LHD variant.
Cosmetisch wellicht, maar 'klopt' zo niet.. Divider moet op LHD een 'hoog' type zijn en de plaats van de pook/handrem klopt nu niet geheel. Jammer, want de rest ziet er wel OK uit..
De S1 is bijna een piece of cake. Bijna omdat we bijna alle das extrusies klaar hebben die Lotus even niet meer levert.
De S2 koplampen kunnen tot MY2008 relatief simpel omgebouwd worden (holniet uitboren, plaatje omdraaien en klaar) maar het grootste probleem zit hem in de dashboard extrusies.
Op dit moment is geen van de extrusies leverbaar. Ze komen volgens Lotus wel weer, maar dat werd anderhalf jaar geleden ook al verteld.
Dat maakt het een stuk lastiger om het netjes te doen.
Zodra we de S1 helemaal op de rit hebben gaan we met de S2 extrusies aan de slag. Het zal tijd kosten, maar uiteindelijk komen we er wel.
Met al die aanbieders van een stuurombouw moet je toch altijd wel goed doorvragen. Zoals gezegd zijn S2 extrusies al geruime tijd niet meer leverbaar. Hoe doet men dat dan? (verzagen, aan elkaar lassen etc)
Dat kan in sommige gevallen interessant zijn, bijvoorbeeld als je toch een LHD wil hebben en er vandaag mee wil rijden, maar je moet er rekening mee houden dat het de waarde van jouw auto drastisch kan verlagen.
Op het moment dat er voldoende auto's in de markt beschikbaar zijn en de informatie over dit soort zaken eveneens beschikbaar is zullen mensen een keus maken. Vaak zal men eerder genegen zijn te kiezen voor een auto die origineel LHD of zo origineel mogelijk LHD is. Een auto die zichtbaar omgeknutseld is zal men dan laten staan voor een auto die er gewoon echt netjes uitziet.
Kortom, de knutselauto's worden dan minder waard. Da's een soort van zonde als je er toch zo'n bak geld tegenaan smijt.