toch even een vraagje of iemand dit probleem al heeft waargenomen
tijdens een rit (enkel op warme dagen en bij watertemp van ongeveer
100 gr) een zoete geur van koelvloeistof
alles van boven tot onder al gecontroleerd en geen verlies(expansietank blijft ook op peil
vooraan aan de koperen ontluchtingsnippel ook poeierdroog(daar heeft hij in het begin gelekt)ik sta voor een raadsel
als je glycol ruikt moet er toch ergens ontsnappen
en de reuk is in de buurt van de plastieken brolradiator
weet dat dit geen grote hulp is, maar mijn speedy heeft dit ook, sterke geur koelvloeistof bij warme motor (file of eens goed doorgereden) & geen verlies in niveau.
ik denk dat dit enkel komt door de warmte in het expansievat, want geur komt bij mij van achteraan de wagen, motor. denk op één of andere manier bij bepaalde temp. er wat damp (druk?) weg moet kunnen en dit de geur veroorzaakt.
laat ons weten of ik er grandioos naastzit, mocht dit toch het begin zijn van (stomende) ellende...
Hebben jullie nog het originele expansievaatje? En hoe ziet die eruit nu? (Donker)geel met heel veel kleine barstjes? Dan zou het best eens dat kunnen zijn. Dan zou hij kunnen lekken via de kleine barstjes. Het tankje hoort helemaal spierwit te zijn, maar de UV stralen van het zonnetje maakt daar over de tijd toch wel iets anders van
Ik heb mijn tankje vorig jaar uit voorzorg vervangen, hij zag er na 2 jaar buiten staan niet echt fris meer uit, vol met barsten Ik denk dat ik niet veel langer had moeten wachten...
mijne is 1.5 jaar geleden vervangen geweest, ziet er nu nog redelijk goed uit. maar zou toch kunnen zijn , auto staat heel veel buiten daar ik er dagelijks mee ga werken.
lol de eerste keer kwam ik thuis, stap uit en komt er een klein roze fonteintje vanuit motorkompartiment gespoten.. over mijn dakje, grappig zicht maar volgende dag lampje koelvloeistof
ja is nog het orginele ik ga heel het systeem (koud) eens onder druk zetten
wie weet word ik daar wat wijzer van
maar ik ben zeker dat de geur van voor komt
het zal de radiator wel zijn die stillaan zen kuren krijgt
Heb sinds een week een pro alloy radiator (eliseshop)
zwaardere uitvoering,
en ik ruik helemaal nakkes nada niks meer
dus waarschijnlijk toch altijd licht gelekt op de originele.
kreeg de speedster met 11000 km staat nu 25000 op, laatste half jaar had ik toch weer lichte zoete geur met name aan de voorkant
Ik heb hetzelfde probleem als ik in de file sta bij warm weer.
Bij mij is het de radiator vooraan die een heeeel klein beetje lekt.
Het is bijna niet zichtbaar maar je ruikt het wel.
De lek is zelfs zo klein dat het niveau van de koelvloeistof niet zakt.
En ik rij al minstens 2 jaar zo rond.
Ik heb al een alluminium radiator klaar staan ter vervanging van de oude.