learn knoppie op je dashboard ??
V 1.1 ??
Is er al een indicatie van de vergoeding die gevraagd word voor de remap ?
Krijg nu toch wel de kriebels om het te laten doen...zeker als ik van de week niet kies voor de nieuwe GT....
@Manta; zonder die 2.4 inlaat ga je niet veel extra krijgen denk ik
De kosten zijn duidelijk. Effe peerke pm'en.
@maik; zo heb ik het ook uit een PM begrepen. Zit fair in elkaar denk ik.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Zijn er mensen die al een afspraak hebben gemaakt? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Schrok eigenlijk nogal van de kosten, zeker in combinatie met het ontbreken van garantie. Dus eerst maar eens een mooi uitlaatsysteem uitzoeken en monteren.
Smiley schreef:Ik moet nog een 2.4 kopen/inbouwen.
Omdat ik 2 linkerhanden heb, zat ik te denken aan een group buy/knutselweekend te organiseren.
@ 2.4 lozen; Is daar animo voor?
Om even te reageren en niet te veel dit topic te vervuilen....
De operatie duurt wat lang, waarschijnlijk moeten dan de auto`s een nachtje overnachten. Logistiek gezien geeft dit wat problemen.... Zo`n dag wordt dus niets.
Ik moet ook nog even zin maken voor het gehobby en gepruts om zo`n inlaat te gaan monteren.... Om eerlijk te zijn, is het natuurlijk niet plug en play... Ik vind het te duur om het te laten uitvoeren. Een ruil dienst zie ik wel zitten. Ik een dag mee helpen met houthakken of de tuin verbouwen of weet ik veel wat en de ander de 2.4 inlaat inbouwen
Yep ik wil ook zo'n 2.4i inlaat... ik ga me alvast inlezen, wat ervoor moet gebeuren en wat en waar vandaan het moet komen. Ik durf het gesleutel wel aan denk ik.
Ik heb het idee dat het nogal stevig aan de prijs is. Ik had eerlijk gezegd op minder dan de helft gerekend. Althans, die indruk had ik een beetje omdat het toch hobbymatig is, geen bedrijf, geen garantie.
En ik niet alleen denk ik. Bij een lagere prijs en daardoor meer gegadigden zou je veel meer je kosten kunnen spreiden. Nu doet maar een enkeling het denk. Alhoewel ik dat niet hoop voor Peter. Dat zou zonde zijn van al het werk.
Doet aan de prestatie niks af overigens.
Ben benieuwd naar de ervaringen!
12Esc, we verwachten wel een uitgebreid verslag uiteraard. Doe je nog voor- en nametingen?
Uiteraard zal ik mijn bevindingen hier posten. Een goede voor- en nameting zit er warschijnlijk niet in (weinig tijd, en niet de beschikking over een meetbank). Misschien dat ik nog wat metingen doe via een gps applicatie (op pda en/of iphone) maar dat is dan de eerste keer, dus ik weet niet of die uitkomsten enigszins betrouwbaar zijn.
Als iemand een performance box oid ter beschikking heeft valt er wel iets te regelen lijkt me.
Dominique is vanavond aan de beurt (de b#stard), en ik aankomende zaterdag. Ik denk dat Peter nog wel wat meer aanvragen heeft
Peter wist mij nog te vertellen dat bij de set-up van Mark (ongeveer gelijk aan die van mij) er in sommige situaties de standaardtabellen 35% extra brandstof inspuiting gekregen hebben . De standaard correctie fuel trim tabellen kunnen echter tot maar 25% aan. Dus netto dan 10% brandstof erbij, dat is best wel een welkome aanvulling (ook qua nette/niet te hete verbranding). En dan nog niet gesproken over de verbetering die dat zal geven in de gasresponse
Maik schreef:Dominique is vanavond aan de beurt (de b#stard), en ik aankomende zaterdag. Ik denk dat Peter nog wel wat meer aanvragen heeft
Peter wist mij nog te vertellen dat bij de set-up van Mark (ongeveer gelijk aan die van mij) er in sommige situaties de standaardtabellen 35% extra brandstof inspuiting gekregen hebben . De standaard correctie fuel trim tabellen kunnen echter tot maar 25% aan. Dus netto dan 10% brandstof erbij, dat is best wel een welkome aanvulling (ook qua nette/niet te hete verbranding). En dan nog niet gesproken over de verbetering die dat zal geven in de gasresponse
Maik!
Je gaat toch wel even die performance box gebruiken he! Ik ben wel benieuwd naar metingen vooraf en achteraf. Je kan nu al vermogen meten met dat ding aangezien jij wel ongeveer weet wat je bolide weegt. Ben wel benieuwd wat de pk`s mutatie is!
Graag zie ook wel wat tijden van 0-100 en vooral 100-200 voor en na de ECU aanpassing. (wat zeggen die pk`s nou in tijd)
Tot nu toe heeft alleen Mark een aantal testen gedaan en die zijn erg aantrekkelijk.
Ik zag ook ergens een grafiek langskomen en daar was met de 2.4 inlaat "maar" 13 pk winst.... Dat zou betekenen dat de ecu aanpassing 27 pk oplevert (40 pk winst is er gemeten met inlaat en ecu in het enige geval en met uitlaat ga je de 200pk grens over)
Ik weet dat je het erg druk hebt en als je echt geen tijd hebt wil ik wel testen voor je
Inderdaad, geen tijd
Daarbij had ik al tijden geleden wat metingen kunnen doen, maar het interesseert mij niet zo heel veel om precies te weten hoeveel pk ik er bij krijg. De metingen van Mark hebben mij al genoeg overtuigd om een bepaald trajekt in te gaan. Ik zou zo ongeveer op hetzelfde vermogen moeten gaan zitten als Mark. En als dat 5 pk meer of minder is dan boeit mij dat niet zo erg. Wat ik belangrijker vind is dat hij straks niet te arm loopt en dat de gasresponse beter wordt.
Over een tijd gaan er rigoureuzere dingen gebeuren met het torretje, waaronder andere nokkenassen, balansassen eruit, grotere injectoren. Misschien dat ik dan nog wel eens een vermogensmeting (laat) doen. Dan moeten wel alle mods echt lekker samen gaan werken...