Geluid bij sturen

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
Rob
Actief lid

Geluid bij sturen

Bericht door Rob »

Dag allemaal, Ik heb van de week een nieuw geluidje ontdekt. Telkens als ik het stuur licht beweeg hoor ik een tikje als het terug in de normale stand breng. De tik is te luid om het stuurslot te zijn. Je kan het best vergelijken met het geluid als je een iets te kleine schroef ergens insteekt zodat die wat speling heeft. Het geluid doet zich voor als je niet te hard draait, minder dan 90° met het stuur draaien. Links of rechts maakt niet uit, en het doet zich voor als ik het stuur terugdraai.

Er zit geen speling op de wielen of stuur. en aan de 2 gewrichten die vanuit het stuur vertrekken heb ik ook geen speling gevonden.

Moet ik me nu zorgen gaan maken dat ik op een zonnige dag plots enkel rechtdoor kan?
ohjeetje..
Actief lid

Bericht door ohjeetje.. »

Geen oplossing van mijn kant (90graden stuurinslag is heel veel?), alhoewel dit toch wel ruikt naar een defect stuurhuis of onvaste UJ joints, maar ga zeker naar een expert zoals Van Sten of Van der Kooij als je je echt zorgen maakt.

Is dat geluid trouwens stilstaand (denk ik) of rijdend?

Groeten,

Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Rob
Actief lid

Bericht door Rob »

het geluid doet zich dus niet meer voor als ik meer dan 90° met het stuur draai.

en het is luider als ik stilsta maar dat is volgens mij enkel omdat het bij het rijden gedempt word door andere geluiden.
Plaats reactie