als je iets moest hebben aan fotos hoe ik men alternator heb omgebouwd
(ik heb ze een tyd geleden naar maik gestuurd omdat ik te lomp ben om fotos op een pc door te sturen) vraag of maik ze nog heeft of ik kan vragen aan de dochter dat ze de fotos naar een ander mailadres stuurt
en dan moet je het spruitstuk niet aanpassen(en heb je plaats genoeg)
@ dennizz ik bedoel niet te groot tot je er een tap of draadverwijderaar in krijgt
of anders even uitfrezen en in kunststof met de draaibank een nieuwe maken(is een werkje van niets)
grt stefan
U vraagt, wij draaien....
Stefan kan wel uitleg geven denk ik.
Kan iemand vertellen wat die "c/case vent pas seal" is?
Ik las ergens dat het de pakking is voor het "dingetje" tussen de 2 en 3e cillinder.
Welke dynamo word hierboven afgebeeld ?
Het ziet er naar uit, zo met een spiegeltje bekeken dat ik een andere heb... Een dikke rode kabel aan de zijkant (kant bestuurder) en er vlak naast een lang stuk ongebruikt draadeind die bijna het oude inlaatstuk raakt.
Laatst gewijzigd door Manta79 op 08 sep 2009 19:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Manta79 schreef:
Ik las ergens dat het de pakking is voor het "dingetje" tussen de 2 en 3e cillinder.
Dat is de carter-ontluchting die weer het spruitstuk in gaat waar de oliedampen worden aangezogen.
Deze pakking op het 2.4 spruitsuk (en het bijbehorende metaalplaatje met ventiel) is anders van vorm en formaat als die van het 2.2 spruitstuk, dus kan niet zomaar hergebruikt werden.
Creatief werk met vloebare pakking kan effect hebben, maar blijft beetje tricky...
Is hergebruik van die carter ontluchting uit het 2.2 inlaatstuk, en met vloeibare pakking terug in het 2.4 te plaatsen de enige optie, of is dat "12589516 - c/case vent pas seal" ding als vervanging van die uit je 2.2, en op de 2.4 te plaatsen?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
dat klopt dat je kabel aan de zijkant zit
als je goed kijkt aan het losse paneel zie je de bevestiging
paneel eraf halen ,even een andere condensator erop en probleem opgelost voor 3 euro
dus je inlaatspruitstuk blijft ongewijzigd en je kan tussen sp stuk en alternator nog je vinger steken (dus plaats genoeg)
Stefan en Manta, let wel op dat dat alleen geldt voor deze 100Ampere dynamo. Uiterlijk verschil tussen een 100 en 120A dynamo is er bijna niet dacht ik, behalve dat die 120A dynamo wat langer is. Je kan zien dat deze dynamo van Stefan 100A is aan het vrij groot gedrukte getal 100 op die eindkap, ietsjes links van die streepjescode. Wel goed kijken want op de foto is het niet heel duidelijk te lezen. Op een 120A dynamo staat daar "natuurlijk" 120
Even een vraag aan de experts. Als je dit doet in combinatie met een 100 ampère dynamo. Kan het dan zo zijn dat je de dynamo niet hoeft aan te passen?
Dat zou echt ideaal zijn
Hier is mijn afgebroken ventiel gedicht doormiddel van een bout. Kan dat? Heeft dat geen effecten? Of hebben jullie er wel een slang opgezet???
Heel leuk topic. Maar is het nu de bedoeling dat we een lijstje opstellen om een aantal complete "pakketjes" als bulkpartij (met korting) te bestellen?
Ik weet niet hoe jij dat ziet, maar ik schroef toch echt liever een kapje van mijn dynamo dan dat ik de zaag in een inlaatspruitstuk zet...
(met alle lekkage risico's van loslatende kit etc. etc.)
100A dynamo => kapje eraf, condensator erop (of 'kapje met condensator" verzagen) en evt. het kabel-draadeindje wat inkorten. Klaar!
(Heb dezelfde mod moeten uitvoeren voor mijn SC spruitstuk.)