animo check voor 2.4 inlaat hobbybob weekend...ofzo

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1524
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Smiley schreef: (waarbij shipping en douane de grootste variabelen zullen zijn)
Reken Douane op minimaal 19% (de BTW) als je buiten de EU vandaan haalt.

Als ze het als 'prive' aankoop houden, dan is dan meestal de kous wel af.

Hooguit nog paar % van UPS oid. er op wegens handling-fee van de douane procedure.

Ik zou dus de USA prijs + shipping + 25% doen om een redelijke inschatting van de totaalprijs te hebben.

Als ze de shipment als 'commerciele zending' betitelen, dan komt en nog wat extra heffingen op.. Die kunnen wel hard oplopen..

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Spider »

Order Status Details Order Date: 12/21/08 2:46 PM
Description Qty Price Core Price Total Price
Mechanical Catalog - Chevrolet/Geo
Intake manifold, hhr, 2.4l 2006 - 2007 1 $119.85 $0.00 $119.85
Status: Sent
OEM Catalog
SEAL VENT 1 $9.68 $0.00 $9.68
Status: Sent
Sub Total $129.53
Tax $0.00
Shipping $53.00
Handling Fee $0.00
Total $182.53

www.partszoneonline.com

dit is wat ik besteld heb bij deze toko is al eerder genoemd in een draadje over de 2.4 inlaat.

Duurde twee weken was wel rond kerst, moest wel daarna bij aflevering nog 45 Euro! invoer afrekenen.
¨speed is life, but control is everything...¨
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1063
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Nou, met verkrachte eenden heb ik een foto kunnen maken, ik heb ook een 120A dynamo...
Ik heb inderdaad gewone bouten en de speedster 0047, dus het verhaal klopt wel.'

Inmiddels bij Partsonline:

Manifold Part ID: 12587878 $122.98
SEAL VEN 12589516 $9.94
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Manta79 schreef:Nou, met verkrachte eenden heb ik een foto kunnen maken, ik heb ook een 120A dynamo...
Ik heb inderdaad gewone bouten en de speedster 0047, dus het verhaal klopt wel.'

Inmiddels bij Partsonline:

Manifold Part ID: 12587878 $122.98
SEAL VEN 12589516 $9.94
nespresso heeft ook van die andere bouten zie ik op de foto maar ook zie ik 120 A staan op de volgende foto :cry:
Ik ga zelf ook maar eens kijken voor de zekerheid!
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7387
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

http://www.partszoneonline.com lijkt voorlopig d egoedkoppste qua listprice.
Effe de transportkosten, en eventueel quantumkorting afwachten.
(staat uit)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Nespress0
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 mei 2008 8:54
Locatie: NB

Bericht door Nespress0 »

Dennis,

een fototje maken valt echt tegen.

je moet van linksachter met je hand onder/achter het inlaatspruitstuk door en dan op de gok wat plaatjes schieten. en maar hopen dat er iets op staat.

succes.

wat moet er bij de 120 precies aangepast worden?

gr. Jorrit
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1063
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

the 2.4 inlet manifold can be fitted with a 120 amp alternator without modifying the 2.4 inlet manifold

all you need to do is remove the alloy protusion which hits the inlet manifold and trim the spikes from the ends of the three wires, then it fits fine

Afbeelding

En uiteraard de losse condensator plaatsen. 2,2Uf
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Nespress0
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 mei 2008 8:54
Locatie: NB

Bericht door Nespress0 »

snelle reactie, Thanks.

valt dus wel mee, beetje dremelen.

gr. Jorrit
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1063
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Het was toeval ! Ik was er net naar op zoek :D
gr Ries
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Vino
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jul 2006 10:52
Locatie: Helmond

Bericht door Vino »

Hey Allemaal,

Ik ben dit topic natuurlijk ook aan volgen, gezien ik in de winter ook hieraan wil beginnen.
8) 8) 8) 8)

Heb eigenlijk een technische vraag betreffende de 100A en 120A dynamo’s waar een hoop aanpassingen aan gedaan moeten worden om het 2.4 spruitstuk te laten passen.

Hoeveel Amps heeft de speedster eigenlijk nodig??
De 100A, 120A dynamo’s die op de speedsters zitten, zijn toch eigenlijk direct met blok en al overgelepelt uit de meer gangbare opel modellen ( vectra ,zafira etc etc..), direct naar de speedster??
Deze modellen vragen toch veel meer amps dan de speedster; dus zou de speedster toch in principe met een kleinere dynamo moeten kunnen leven.

Is het daarom misschien niet mogenlijk een kleinere dynamo met minder Amps in de speedster te bouwen zodat alles makkelijker past?

Heb eerlijk gezegt hiervan niet zo veel verstand, maar weet zeker dat er toch een aantal techneuten bij zitten die dat wel precies weten.

Thanks !

Gr,
Bas
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Nespress0 schreef:Dennis,

een fototje maken valt echt tegen.

je moet van linksachter met je hand onder/achter het inlaatspruitstuk door en dan op de gok wat plaatjes schieten. en maar hopen dat er iets op staat.

succes.

wat moet er bij de 120 precies aangepast worden?

gr. Jorrit
"Valt echt tegen" is geen woord aan gelogen :twisted: Inmiddels ben ik 120 foto`s verder met een powershot S40: 4 megapixel (je weet wel zo`n antiek ding en lomp groot)
Foto 39 was de beste maar staat het er NET NIET op :(
Afbeelding

Nu is de batterij weer aan het opladen, de laatste 30 foto`s heeft die niet scherp gesteld terwijl die op de marco functie stond.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1063
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

whahahaha, ik durfde niet te vertellen dat ik 73 foto's had gemaakt.. wat een takkeklus om een foto voor elkaar te krijgen...

Maar die van jou is hem nog net niet :lol: Succes !!
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

:toot:




:jump:

Afbeelding

167 foto`s gemaakt, waarvan er 1-tje geslaagd was. Wel blij dat ik dus een 100A versie heb! Echter als dit het voorteken is voor het inbouwen evenals dat ventiel wat niet los wil komen..... Dan ben ik er nu al klaar mee :bag:

Kan iemand mij nog antwoord geven over dat afgebroken ventiel? Is dat ventiel echt nodig, in dit topic staat er namelijk een foto dat er een bout is ingedraaid...
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Bericht door stefan »

dus dennizz

kan je meteen aan de slag en hoef je niets te slopen
kijk even naar de fotos hierboven en (je mag al eens mazzel hebben he) :lol:






grt stefan
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Mijn kapje van de dynamo moet er ook af en dat blokje eruit vrezen en de draadjes verlengen. Het zou pas ideaal zijn als het kapje ook kan blijven zitten :!: Van de inlaat kan nog wat worden afgeschuurd.... Maar of dat voldoende is...
Ik moet ook nog een oplossing hebben voor dat afgebroken ventiel.

Ik heb ook nog niet alle onderdelen en de egr klep is ook nog standaard. Dat moet dus eerst nog gebeuren.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Plaats reactie