Sinds deze middag heb ik bij mijn speedster een bijgeliud.
Bij een snelheid tussen de 60 en 75 km/h krijg ik een continue piep/fluit toon.
Bij lichtjes remmen en slingeren aan het stuur verdwijnt het geluid, daarnakomt het gelijk weer terug.
Heeft iemand een idee waar dit vandaan komt; én hoe optelossen??
Zelf had ik dit paar weken terug ook na een paar laps op de Nordschleife. Na het uitblazen met de compressor van mijn remblokken was het verdwenen. Waarschijnlijk remstof dat niet weg kon.
Ik heb het zelfde probleem gehad en heb het enkel kunnen oplossen door de blokken te vervangen (Elise shop ESR800, bevallen uitstekend). Bij mij is het gepiep ontstaan toen ik in de Oostenrijkse bergen mijn remmen in de afdaling van de Silvretta pas maximaal belast heb. Geen idee wat dat met de structuur van mijn Bosch blokken deed. Verglazing misschien.
Je kunt even de blokken eruit halen en er een schuin randje aan vijlen als deze recht zijn aan de voorzijde. Ik heb het nu ook aan de achterzijde van de auto omdat ik in nood zomaar wat erin geduwd heb. Toevallig waren er alleen Ferrodo's voor m'n wagen en die klote dingen hebben dat altijd. Maar goed, gooi er binnenkort wat anders in en dan gaan deze op reserve.
Remschijven opschuren
Remblokken in de kopervet smeren achterkant
zodat deze beter op hun plaats centreren,
Ontluchten verversen remvloeistof mischien is er
een lucht bubbel in het remsysteem gekomen dat
zorgt ervoor dat je remklauw lichtjes aan het remmen
gaat.