TissiRS stelt zich voor, nog wel zonder Speedster

Stel jezelf en je auto voor.
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Dennis, je bent me voor verdomme! :lol:

Bert, ik was overigens liever met een Elise dan een crossmotor de fout in gegaan.
Klop het even af: Vrijwel direct op m'n 18de m'n rijbewijs en nog nooit door een eigen fout schade gereden. Grenzen wil ik tegenwoordig wel op het circuit opzoeken, maar nooit op de openbare weg.
Caterham => Britse degelijkheid...
Elise
Mega lid

Bericht door Elise »

Dat is het voordeel van een crosser he, weinig zand op de openbare weg :lol:

Grenzen opzoeken hoort idd op het circuit thuis.
Kan eigenlijk ook alleen als je met regelmaat rijdt vind ik, met af en toe een dagje op een circuit blijft het meer een beetje spelen en kun je niet echt je niveau opkrikken. Op de crosser reden we minimaal ieder weekend (vaak ook nog door de weeks trainen), zo blijf je scherp en leer je meer en komen je grenzen ook steeds verder te liggen.
Crossbaan ligt tegen de Leusderheide aan (is hier vlakbij), eerst even de crossbaan op en daarna jezelf uitleven op de tankbanen :D

Eigenlijk is dat ook gelijk wat ik jammer vind aan de Elise, je kunt niet even knallen als je daar zin in hebt :(
TissiRS
Actief lid

Bericht door TissiRS »

Zoveel reacties had ik eerlijk gezegd niet verwacht, of in ieder geval niet zo snel achter elkaar. Ik heb maar even deze 2 posts uitgelicht, de eerste omdat hier de meeste reacties door gedekt worden en de 2e omdat hierbij wordt ingegaan op mijn beroep.
Elise schreef: - Realiseer je wel dat niet iedereen (klanten/collega's etc.) zullen waarderen dat jij met een sportauto komt voorrijden.
- De zitpositie en het in-/uitstappen zal niet bevordelijk zijn voor de staat van je pak.
- Rijden met schoenen met leren zolen lijkt me niet aan te raden.
- Bij mij op kantoor staat op dit moment al een andere sportcoupe, sportwagen zou ik die auto niet willen noemen. En de leeftijd op kantoor is gemiddeld 30 dus de meesten voelen hun jonge haren nog en reageren enthousiast.
Van mijn klanten verwacht ik ook weinig weerstand, als ik zie waarin zij zelf rijden is dit een budget-wagen en de meesten zijn dol op speeltjes.
- Ik draag bij het rijden altijd enkel de pantalon, jasje gaat in mijn 107 op de achterbank dus zou bij deze auto op de bijrijdersstoel of achterin kunnen.
- Over die leren zolen, dat is iets waar ik zelf ook al zat te denken maar dat is iets wat ik dan toch zal gaan ondervinden mocht ik de auto kopen.
Dennizz schreef: 1. Eens, ik weet niet wat je functie is maar je hebt meteen een enorme stempel! Iemand die al 30 jaar in het vak zit zal er minder problemen mee hebben. Maar als jonge jongen icm zo`n auto.... Sommige collega`s zullen het stoer vinden andere zijn denk gewoon jaloers en krijg je ineens geen postieve reactie meer van.
Ik ben bijna 1 1/2 jaar beginnend accountant bij een accountantskantoor en nu 2e jaars accountancy student. En als het op auto's aankomt mag best veel, een collega van me die ongeveer even lang werkt als ik heeft sinds kort een Opel Corsa van 1 jaar oud met sportpakket gekocht, en daar reageerde iedereen erg enthousiast op.
Dennizz schreef:Wel eens scooter/brommer/motor gereden in de winter? In de winter denk je wel eens: had ik maar een auto. In de Speedster denk ik wel eens had ik maar een echte auto.
Op het moment dat het droog en/of mooi weer is verlang je absoluut niet naar een normale auto en geniet je echt van de Speedster.
Scooter/brommer heb ik nooit gereden, wel heb ik de nodige kilometers op mijn fiets gezeten omdat ik in een ander dorp woon dan waar mijn middelbare school stond, dus wat betreft temperaturen ben ik wel wat gewend.

Maar wat betreft de kachel, daar lees ik nu nogal verschillende meningen over. Hoe staat dat ongeveer in verhouding tot een doorsnee auto? Met rolgeluiden/motorgeluid en dergelijke ben ik nogal wat gewend, mijn huidige auto trek ik vaak best flink door en dan is de radio ook niet langer van toegevoegde waarde.

Bij de Speedster die in Roosendaal stond, een ..-PJ-PJ die zomer en winter dagelijks werd gebruikt en ook nog eens buiten gestald stond heb ik bij het proefzitten aan de achterzijde ook onder de auto gekeken en daar zag alles er nog goed uit, waar vind die slijtage plaats dan?
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Gerard »

Rij al bijna 5 jaar in weer en wind met de Speedster. Is tevens een buitenslaper.
Tuurlijk zie je het er aan af dat het allemaal wat meer te verduren krijgt maar hij gaat er niet kapot van.
Bij slecht weer moet je wat meer op je tellen passen maar wordt hier zo langzamerhand wel erg overdreven. Gewoon het koppie erbij houden.
Kachel is idd niet echt geweldig maar zoals Allen al aangaf daar is wel iets aan te doen.
Voor de winterperiode zou ik een hardtop toch wel willen aanbevelen.
BBVW
Lid

Bericht door BBVW »

allen schreef:
Ik had gewoon vloermatjes in de auto. Even na het instappen de leren zooltjes erover en dan hadden ze grip zat. Pedalen hebben immers rubberen nopjes en de bediening van de pedalen is vederlicht. Ben er nog nooit vanaf gegleden met m'n voeten.
Allen, jij kunt ook met 2 voeten naast elkaar 1 pedaal intrappen, das natuurlijk geen maatstaf.
"Poep" en "sjinees"
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Ff dimmen opgewaardeerde vwfapper met automaat!
damnedt
Actief lid

Ook uit Oud Gastel.

Bericht door damnedt »

TissiRS,

Ook uit Oud Gastel.

Helaas heb ik mijn Speedster alweer ruim een jaar geleden ingeruild bij de dealer in Roosendaal. We hadden mogelijk zaken kunnen doen want de inruilprijs was veeeeeeeeeeeel lager dan de prijs waarvoor hij is weggegaan bij de dealer.
Dat ze jou daar hebben laten zitten in een auto van een klant, overigens ook uit Oud Gastel maar nu elders woonachtig, vind ik een beetje vreemd.
Het is immers een auto van iemand anders!
Overigens heeft deze Speedster nogal wat problemen gehad, onder andere geheel overgespoten. Mijn advies, koop hem bij de dealer in Oosterhout (wanneer deze er een hebben staan). In Roosendaal hebben ze er de ballen verstand van en mogen ze de Speedster officieel ook NIET onderhouden. Ik ben jaren klant geweest (vanaf 1983) bij de dealer in Roosendaal, maar de laatste jaren doen ze het, naar mijn mening,mbt tot de service (ook tijdens de garantieperiode) niet al te best.
Ik heb garantie werkzaamheden aan mijn GT (daar gekocht) dan ook uit laten voeren bij de dealer in Oosterhout.

Succes met het zoeken naar een goede Speedster.
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Ken de auto en eigenaar niet, maar de prijs is redelijk voor dit model imho. Je moest het maar mooi vinden:
http://link.marktplaats.nl/279222520

HJ op dit forum heeft een gele hiervan. Hij lijkt me erg tevreden.
TissiRS
Actief lid

Bericht door TissiRS »

Die Speedster waar ik in heb gezeten was inderdaad die uit Oud Gastel, en die stond daar te koop dus dan zou het volgens mij geen probleem mogen zijn want hij is ook nog niet verkocht.
Maar goed dat je dat in ieder geval laat weten want dan ga ik sowieso niet voor deze, bovendien was de lak op de voorruit-stijl erg slecht. Maar ik ga de komende maanden nog geen auto kopen hoor, eerst nog even doorsparen.

Welke GT heb jij dan want ik ben voor zover ik weet nog geen GT tegengekomen in Oud Gastel.
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

TissiRS schreef:bovendien was de lak op de voorruit-stijl erg slecht.
Dan zal de vorige eigenaar gekozen hebben om de raamstijl te spuiten, want normaal gesproken is deze alu kleurig, en niet gespoten.
Als je je eraan opheft, om uit te stappen, krijg je die scheuren.
Daarom is het handiger om er zwarte bestikkering op te zetten, ipv spuiten.
24 euro hier http://www.edel-car-parts.de en je ziet er niks meer van.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
damnedt
Actief lid

TissiRS, de stijl is standaard.

Bericht door damnedt »

Zover mij bekend is de stijl nog nooit gespoten, de rest van de auto wel.
Is jammer genoeg te zien omdat de doppen van de bevestiging van de clams zijn meegespoten ipv nog gewoon zwart.
Deze Speedster had de bekende lak problemen (aldus de vorige eigenaar). Heeft wel altijd een vrouw mee gereden (was ook haar auto).
Volgens mij is er nooit echt hard meegereden, dat dan weer wel.
Stond vaak en lang bij de dealer voor allerhande problemen.
De vorige eigenaar heeft hem destijds in de "opruim" actie gekocht bij Evers is Breda (nieuwprijs ongeveer 29.000 euro).

P.s. overigens heb ik alweer sinds begin 2008 een gele GT, een rode GT en sinds kort een rode Audi Coupe.
Dus per auto maak ik niet veel km's !
Spider
Mega lid

Re: TissiRS, de stijl is standaard.

Bericht door Spider »

damnedt schreef: P.s. overigens heb ik alweer sinds begin 2008 een gele GT, een rode GT
:shock:

voor als je niet kunt kiezen....?
¨speed is life, but control is everything...¨
damnedt
Actief lid

Zoek er nog een!

Bericht door damnedt »

Een erbij zou handig zijn, 1 voor elk seizoen.
De rode betreft een GT van 1970, dus deze komt niet al te vaak op de weg, is meer een rijdend verzamelaarsobject.
De gele GT alleen in de zomer.
De Audi voor de boodschappen, slecht weer en de wintermaanden.
Spider
Mega lid

Bericht door Spider »

ja ik wist het wel maar kon zo snel het antwoord nie vinden :wink:

ja soms keuzes he,
Zoals deze man op Abbeville afgelopen weekend
heb je een eigen circuit kun je weer niet kiezen,
decisions decisions :D
Bijlagen
Web DSC04656.jpg
Web DSC04656.jpg (38.95 KiB) 3002 keer bekeken
¨speed is life, but control is everything...¨
TissiRS
Actief lid

Bericht door TissiRS »

Dat zou voor mij dan weer geen keuze zijn, sorry maar ik zou dan zonder twijfel voor de 911 GT3 RS gaan.
Plaats reactie