Tijdens het rijden of met starten springt de Speedy in storing. De choke doet het wel, maar verder draait hij stationair en werkt het gaspedaal niet. Het toerental loopt in ieder geval niet op via het gaspedaal.
Op het moment dat hij in storing valt gaat het AIRBAG en OLIE lampje branden. Normaal gesproken is het airbag lampje uit terwijl ik er geen airbag meer in heb zitten.
De laatste tijd en keren (stuk of 20 in twee weken tijd) werkt alles weer na behoren op het moment dat ik de auto herstart. Het gekke daarbij is dat het airbag en olie lampje pas uit gaan nadat ik de auto 3 keer heb gestart.
Het motormanagementlampje gaat dus niet branden en ik hoef de auto niet te resetten. Tenminste enkel de motor uit en aan te zetten. Maar dit is geen ECU reset.
Zal dit dezelfde oorzaken zijn als de storing waarbij de ECU gereset moet worden? Dus oorzaken: stekkers, kabel bij handrem, draadbreuk.
Vanavond, maar ik denk morgen ga ik zoeken als het lichamelijk een beetje gaat. Misschien is het iets simpels en scheelt dat weer een bezoekje aan de dealer....
Waarom gaat de ECU niet in storing? Omdat die niet in storing gaat denk ik dat het in een ander circuit plaats vindt...? Tips.... heel graag