Versnellingsbak koppel

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje

Versnellingsbak koppel

Bericht door Herman »

Deleted
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Nu al ontevreden. :wink:
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Maarten »

Vmax raad af om niet meer dan 500 Nm door de bak te laten gaan?

Ik neem aan dat ze aanraden om niet verder als 500 Nm /360 pk te gaan of afraden verder als 500 Nm /360 pk te gaan :roll: :wink:

De F23 bak kan in andere zwaardere voertuigen die belasting ook al niet meer aan, maar in de lichte speedster gaat dat nog.
Die M32 bak zit ook in die zwaardere auto's met meer vermogen als de speedster, en dus zal hij in de speedster waarschijnlijk wel iets meer aankunnen als de F23. Bovendien heeft hij een versnelling extra, wat soms een voordeel kan zijn.
Herman

Bericht door Herman »

Deleted
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

De M32 is niet een op een over te zetten op de Z20LET, er zijn inmiddels echter wel kits voor te krijgen...
De M32 is volgens "Getrag" goed tot 320nm, waar de F23 slechts goed is tot 230nm. Bij deze waardes is echter wel rekening gehouden met een levensduur van zo'n 250.000km en er zitten dus zeker reserves in, maar...
De zwakste schakel in de F23 zijn de synchromessringen, die het bij mij ook begeven hebben. Verder is de bak eigenlijk sterker dan verwacht :!: Ook bij de M32 zijn de synchro's waarschijnlijk de zwaksteschakel... wat nu al merkbaar is als je met een geschroefde nieuwe Astra OPC rijdt en hoog in toeren snel wilt overschakelen. Ook Markus (
Vmax) zal dit beamen...
Verder zijn er verschillende versies van de M32 te krijgen wat verhoudingen betreft (zie:
Opel-Infos.de). Bij alle versies zijn de 1 t/m de 5 korter dan bij de F23. Naar mijn mening zijn de versnellingen origineel al te kort in cobinatie met de EVO310 of hoger (met name de eerste) en ga je er enkel op achteruit :!:

Over F23 -vs- M32 is ook meer te lezen op het duitse Speedster Forum;
Sechsgang-Getriebe Turbo...
rayz25

Bericht door rayz25 »

Interesant het me de f28 bak in mijn opel corsa B c20let gereden en moet zeggen dat het een heerlijke bak is voor 340 pk en die 6 versnelling geeft zoveel rust met de motor. En daarom had ik ook snelheden boven de 270 km fun blijven want je kan nog eens terug schakelen naar zijn 5 :wink:

Ik zal echt een 6bak willen in de speedy als dit past maar nog even meer informatie zoeken.
Herman

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

Door het enorme kostenplaatje dat hing aan een met klauwen geschakelde bak rij ik inmiddels ook alweer ruim twee seizoenen zonder problemen met een originele F23... en dat met 477pk en 580nm (met regelmatig misbruik door middel van drag-slicks) :twisted:

Bij mij is de acceleratie boven de 270km/u ook in zijn 5 nog super en de topsnelheid ligt meer dan hoog genoeg voor een Speedster :wink:
Laatst gewijzigd door Rikster op 14 jun 2011 11:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Dominique

Bericht door Dominique »

Rikster schreef:Door het enorme kostenplaatje dat hing aan een met klauwen geschakelde bak rij ik inmiddels ook alweer ruim twee seizoenen zonder problemen met een originele F23... en dat met 477pk en 580nm (met regelmatig misbruik door middel van drag-slicks) :twisted:

Bij mij is de acceleratie boven de 270km/u ook in zijn 5 nog super en de topsnelheid ligt meer dan hoog genoeg voor een Speedster :wink:
:shock:

Het is maar goed dat je al een vliegbrevet hebt! 8)
Afbeelding
Dennizz

Bericht door Dennizz »

Gaat nergens meer over nee :lol:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Plaats reactie