Dat is iemand die lid is van het autoforum driving-fun
En die getallen bedoelde ik ook met een standaard EVO-tunings-kuurtje Bijna alle EVO's rijden zo ongeveer met die waardes rond, omdat het zo makkelijk te verkrijgen is uit die bakken
2 keer knipperen en je zit op 300 of 400 paardjes idd.
Gisteren liet iemand me nog wat beelden zien van zo'n hok die de mont ventoux opknalde met heel wat meer vermogen.
he shaffy,
gave bak hoor, staat mooi in die straat met nog een evo en een wrx.
Veel veilige km-ers.
en ik ben erg blij met de carbon dashplates
(nu op zoek naar de carbon deurpaneeltjes en console)
(bij vertrek moest ik zo'n 5 minuten wachten eer ik verder kon, jij bent zeker gewoon over de middenstrook gereden. Dat durfde ik niet aan met de speedster, leek mij iets te hoog).
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
""bij regenval overschakelen, en weg was je macht.....""
Heb net je verhaal gelezen.
Heb het ook eens meegemaakt op de highway, dat de speedster om niks achter weg wil. was ook bij regenval.
In zn 4th gear.
Ligt volledig aan het contact met het wegdek, dus kort gezegd water+groot draagvlak=aqua planning.
Verder niks aan de hand, kreeg weer grip, maar wel als de nondeju geschrokken!
Echt een nek-haren kwestie.
Kan dus gerust iedere Tupperware-rijder vertellen dat bij regenval je leven afhangt van je achterbandjes
Maar ik moet wel vertellen, nu met de evolution is het hele andere koek. Laatst bij zware regenval kon ik gerust met 1 vinger op het stuur rijden. Rijden in een Evo is net ALSOF je echt alle terreinen en situaties aankan ongeacht de weersomstandigheden! Heel wat anders dan in de speedy.
De gebroeders Coronel zien hem als de beste productie ralley-bolide ooit.
En die gozers kunnen het weten, zij hebben zo een ding volledig na mogen zien!
En hier is dan eindelijk mijn eerste upgrade! Wat een wereld van verschil vergeleken met de normale lip. Geeft direct een veel ruigere uitstraling! Net wat die nodig had...
Maar ik moet wel vertellen, nu met de evolution is het hele andere koek. Laatst bij zware regenval kon ik gerust met 1 vinger op het stuur rijden. Rijden in een Evo is net ALSOF je echt alle terreinen en situaties aankan ongeacht de weersomstandigheden! Heel wat anders dan in de speedy.
Pas alleen op met 1 omstandigheid: 2 verschillende ondergronden tijdens acceleratie/en-of bocht, dit is de enige (echte)listige eigenschap van de Evo waardoor je als nieuwe eigenaar verrast en afgestraft kunt worden... Zelf niet meegemaakt maar wel verhalen gelezen en het zelf op lage snelheden uitgetest om te kijken hoe de auto zou reageren zodat je er op kunt anticiperen!