Stoelverwarming inbouwen, tips?

Weetjes en tips voor onze auto.
MichelV
Nieuw lid

Stoelverwarming inbouwen, tips?

Bericht door MichelV »

Afgelopen week heb ik 's ochtend dankbaar gebruik gemaakt van de stoelverwarming in mijn Volvo... Dit bracht mij op een idee...
In deze periode van het jaar rij ik nog regelmatig in de speedster en als het een beetje redelijk weer is het liefst open.
Het zou natuurlijk ideaal zijn om dan ook stoelverwarming te hebben.
Van de standaard kachel krijg ik letterlijk en figuurlijk geen warm gevoel...

Ik heb een aantal setjes gevonden bij Conrad, enkele die je op de stoelzitting plaatst (ziet er niet uit maar goed das mijn mening) en
matjes die je in de ziting aan kan brengen, dit heeft mijn voorkeur.

Heeft iemand ervaring met het wegwerken van de matjes in de stoelen of kan iemand mij vertellen of de bekleding makkelijk
van het stoelframe is los te halen en netjes te monteren?

groeten,
Michel
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door vauxhall »

interessant!
kijk hier eens

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWAX:IT

inwerken heb ik wel geen ervaring mee
Dennizz

Re: Stoelverwarming inbouwen, tips?

Bericht door Dennizz »

MichelV schreef:Afgelopen week heb ik 's ochtend dankbaar gebruik gemaakt van de stoelverwarming in mijn Volvo... Dit bracht mij op een idee...
In deze periode van het jaar rij ik nog regelmatig in de speedster en als het een beetje redelijk weer is het liefst open.
Het zou natuurlijk ideaal zijn om dan ook stoelverwarming te hebben.
Van de standaard kachel krijg ik letterlijk en figuurlijk geen warm gevoel...

Ik heb een aantal setjes gevonden bij Conrad, enkele die je op de stoelzitting plaatst (ziet er niet uit maar goed das mijn mening) en
matjes die je in de ziting aan kan brengen, dit heeft mijn voorkeur.

Heeft iemand ervaring met het wegwerken van de matjes in de stoelen of kan iemand mij vertellen of de bekleding makkelijk
van het stoelframe is los te halen en netjes te monteren?

groeten,
Michel
Stond jouw Speedster toevallig vorige week bij de Opel dealer in Leiden?

Het nut van stoelverwarming :roll: Een koude kont krijg ik iig nooit. Wel bevroren handen en voeten, maar verder gaat het wel :lol:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
jaydee
Mega lid

Bericht door jaydee »

Omdat de stoelbekleding van de Speedster in de schalen gelijmd zit, is het het erg moeilijk om dit mooi af te werken als je het eruit haalt. Helemaal als er ook nog een verwarmingsmatje in moet. Op het Duitse forum heb ik wel foto's gezien, maar die stoelen zagen er erg bobbelig uit...

Ik zou met dit weer liever voor een skibroek kiezen. De tocht tussen de stoelen door langs je dijbeen is het meest onaangenaam. Daar helpt stoelverwarming niet tegen, maar een skibroek wel.
Jägertee
linne150

Bericht door linne150 »

Zal het zo langzamerhand een kappers auto zijn geworden :?:
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
Sir_Bongiovi
Mega lid
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

linne150 schreef:Zal het zo langzamerhand een kappers auto zijn geworden :?:
:lol:

een janettenbak zeg maar
vauxhall

Bericht door vauxhall »

nee een dagelijks bruikbare auto, ook bij minder weer...

een janettenbak krijg je pas als je spoilertjes en andere opzichtige nutteloze attributen toevoegt :lol:
MichelV
Nieuw lid

Bericht door MichelV »

Bedankt voor alle tips maar als de bekleding geplakt op de stoelschalen zit dan laat ik het maar zo. Wordt een drama als het je het opnieuw moet plakken met een matje er tussen. Dan maar een beetje bikkelen of een skibroek :wink:

@Dennis, ik was het in iedergeval niet bij de opel dealer in leiden. Ik ga meestal voor onderhoud naar Oosterhout. Tis vanaf hier wel een lekker stukje tuffen maar goed daar heb ik de auto tenslotte ook voor gekocht. Maar een betrouwbaar adresje dichterbij zou ik niet erg vinden. Ik zat zelf al aan vansten te denken, Is leiden een beetje goede dealer voor onderhoud?
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Ik kan Het Motorhuis in Gouda nog aanraden, zit ook nog wel een beetje in je buurt. De monteur daar begrijpt ook wat zorgzaam sleutelen betekent :wink:
Afbeelding
André R
Mega lid

Bericht door André R »

Geen ervaring met stoelverwarming. Maar ik heb ze wel een keer uit elkaar gehaald om met leer te bekleden. Is allemaal niet zo spannend eigenlijk. Beetje tijd en handigheid. Ik denk dat het netjes bekabelen en goed apart afzekeren nog meer werk is.

Hier wat foto's van het verwijderen van de bekleding. In mijn geval was het stof, maar dat maakt voor het verwijderen niet veel uit. Voor de verwarming hoef je alleen de middenbaan los te halen.
Bijlagen
IMG_3353.jpg
IMG_3353.jpg (15.93 KiB) 5254 keer bekeken
IMG_3352.jpg
IMG_3352.jpg (11.82 KiB) 5264 keer bekeken
IMG_3351.jpg
IMG_3351.jpg (18.8 KiB) 5256 keer bekeken
André R
Mega lid

Bericht door André R »

nog meer
Bijlagen
IMG_3370.jpg
IMG_3370.jpg (10.73 KiB) 5264 keer bekeken
IMG_3355.jpg
IMG_3355.jpg (14.01 KiB) 5261 keer bekeken
IMG_3354.jpg
IMG_3354.jpg (16.19 KiB) 5261 keer bekeken
André R
Mega lid

Bericht door André R »

en het eindresultaat... (zonder verwarming)
Bijlagen
stoelen.jpg
stoelen.jpg (59.91 KiB) 5262 keer bekeken
Dennizz

Bericht door Dennizz »

MichelV schreef: @Dennis, ik was het in iedergeval niet bij de opel dealer in leiden. Ik ga meestal voor onderhoud naar Oosterhout. Tis vanaf hier wel een lekker stukje tuffen maar goed daar heb ik de auto tenslotte ook voor gekocht. Maar een betrouwbaar adresje dichterbij zou ik niet erg vinden. Ik zat zelf al aan vansten te denken, Is leiden een beetje goede dealer voor onderhoud?
Ik heb geen ervaring met Opel Leiden qua onderhoud. Ze kunnen/willen geen Amerikaanse GM onderdelen bestellen en het beugeltje waarin je je softtop inklikt of je hardtop aan vast zet kostte daar 43 euro. Bij lotus koste deze beugel minder dab 4 euro :wink:

Bij van Sten heb ik overigens ook geen ervaring, ik ga naar Lotus Amsterdam toe.

Voordeel van zo`n garage is dat ze de standaard remmen niet zullen monteren (a 330 euro) maar dat ze kunnen zeggen dat andere blokken veel beter zijn en goedkoper.
Ze kunnen je wat vertellen over andere vering of allerlei andere aanpassingen zoals 4-punt gordels.
Die magazijn man in Leiden deed zo "raar" dat ik spullen wilde hebben voor mijn luchtinlaat upgrade. Hij bleef maar zeggen dat het een 2.4 inlaat was en de Speedster een 2.2 heeft ect.
Bij Lotus weten ze meteen dat dat voor het "opvoeren" is. Een abs switch is ook bekend daar. Vraag me af wat de opel zou zeggen als je dat wilt :roll: Of als je een vraag stelt over andere velgen met ET waardes, welke merken er zijn!
Lotus zal adviseren om de volgende keer een iets sterkere koppeling erin te zetten of een lichter vliegwiel ect. Opel heeft daar nog niet van gehoord.

Voor echt standaard onderhoud (olie verversen/apk) zal het allemaal niet uitmaken. Remblokken vervangen zal ook wel goed gaan hoor, maar je moet dan wel zelf je remblokken aanleveren... Zo doet iemand anders het hier ook voor onderhoud, zelf de onderdelen aanleveren.
Voor een paar nieuwe kleppen in de motor, weet de Opel natuurlijk ook wel raad. Dat doen ze daar regelmatig bij precies dezelfde motor...

Ik denk dat het idee zo wel duidelijk is. (Daarbij denk ik dat Lotus een auto ook veel sneller en netter uit elkaar haalt en in elkaar zet dan de Opel monteur die al 1 keer in ze leven een clam heeft gedemonteerd)
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Dennizz, volgens mij zit michel nog in zijn garantie fase met zijn speedster, en is er nog niet aan toe om de opel dealer te mijden als de pest, net als de meesten hier.

Michel ;wat Denis al aanhaalt is dat er veel onderdelen van de speedster 100% identiek zijn aan de lotus elise, maar dat er een gm sticker opzit.
Helaas resulteerd dat in prijzen die oplopen tot honderden procenten meer dan de lotus onderdelen.

Dus als je voor regulier motoronderhoud moet zijn, is de opel garage prima te doen. (die uit de lijst tenminste: http://www.speedstertuning.nl/Onderhoud.html)
Zodra er iets stuk is wat NIET motorisch is, post dat dan hier even. Dan kunnen we je vertellen of er een goedkopere manier is, of dat er ook een 2ehands versie van is, want nieuwprijzen van zo'n beetje alles wat niet motorisch is, is echt om van te kotsen. (zie voorbeeld dennizz van 1000% opslag.)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Spiky
Actief lid

Bericht door Spiky »

MichelV schreef:@Is leiden een beetje goede dealer voor onderhoud?
Persoonlijk zou ik er niet heen gaan, zelfs niet voor het onderhoud. Wij hebben wat mindere ervaringen in Leiden. Maar wat voor de één niet goed is kan voor de ander wel goed zijn. Zijn al diverse voorbeelden te vinden op de site. Uiteindelijk zul je het dus zelf moeten ervaren.

Heb geen ervaring met Van Sten, maar je weet in ieder geval dat het mensen zijn met passie voor onze auto's. Dit is helaas bij menig Opel dealer niet het geval. Prima als je in een Astra rijdt maar bij een Speedster is het een ander verhaal.

Spiky :alone:
Afbeelding
Plaats reactie