100d km, dubbel gevoel

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
vx0877
Actief lid

100d km, dubbel gevoel

Bericht door vx0877 »

vandaag de psychologisch grens van 100d voorbij, geeft wel dubbel gevoel

+

speedster (2.2) 2,5jr terug gekocht aan 58d km, dus reeds veel plezier gehad, is ook mijn daily, zomer & winter, heeft mij (durf het niet te luid te verkopen) nog geen ene keer in de steek gelaten of verraden.

-
verkoopwaarde gaat stuk naar beneden
zullen er kosten beginnen komen? (wagen 100% origineel; uitgez VSE; wel nog eerste motorsteunen, eerste radiator brrrr?
begint ze binnenkort beetje bij beetje uit elkaar te vallen? :lol:

weet dat dit alles louter psyhologisch is, maar hoeveel mensen hoor je niet zeggen, ik koop geen wagen +100k...

of misschien laat deze km-stand jullie koud?

soms het gevoel zo van heb ik mijn geluk nog niet opgebruikt? technische defect / ongeval / parkeerschade enz... daar onze wagen een speciaal (lees duur geval is ivm herstel)

o ja, dit is mijn eerste wagen (van 9) met +100d km....

Afbeelding
speedster 2.2 - #3064
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Ik zie niet in waarom 100K een probleem zou moeten zijn. Motorblok zal veel langer meegaan zolang er netjes mee omgesprongen is. En als je nog helemaal origineel rijdt, dan gaan je wiellagers, bak enz. ook nog vele tienduizenden (of zelfs nog een keer 100.000) kilometers mee.

Bij deze kilometerstand zou ik wel de schokdempers gaan vervangen als dat nog de eerste set is. Je krijgt daarna een als nieuw aanvoelende auto terug.

Dus gewoon lekker doorrijden. Het onderhoud is goedkoper dan een andere auto kopen met de daarbij behorende afschrijving ...

SteV6

(Mijn Leon heb ik inmiddels 7,5 jaar en 185.000km zonder buitengewoon onderhoud behalve de beurten en ik ken een Leon V6 die er al bijna 260.000 op heeft staan.)
S4 Avant
vx0877
Actief lid

Bericht door vx0877 »

dempers zijn (zo ver ik weet) eveneens nog eerste set. bedoel je hier dan de sets vernieuwen (demper + veren) of enkel de demper (geel)?

wist niet dat deze op een speedy aan deze km stand reeds versleten zouden (kunnen) zijn, daar dit toch een lichte wagen is en deze toch minder te verduren krijgen als bvb een 1200kg wagen? tenzij de standaard dempers op moto-dempers lijken natuurlijk, want ben hier niet zo in thuis...

met motorblok wordt met alle respect omgegaan, enkel gassen na 10-15km, alhoewel watertemp reeds bij 5km ok is, maar je voelt duidelijk aan de motor/versnellingsbak (vooral versn.bak) wanneer ze gas-klaar zijn.
min. alle 5000km onderhoud (olie)
speedster 2.2 - #3064
jaydee
Mega lid

Bericht door jaydee »

SteV6 schreef:... en ik ken een Leon V6 die er al bijna 260.000 op heeft staan.)
Die van mij...

Tot nu toe buiten regulier onderhoud:
- homokineet LV
- wiellager RV
- aandrijfaskeerring LV
- bobine (mijn V6 heeft er eentje, de latere modellen 1 per cilinder)
- binnenkort draagarmrubbers voor

Remmen (2x rondom), schokdempers (2x rondom), banden (inmiddels 4 sets versleten), ruitenwissers (3x) en dergelijke vind ik regulier onderhoud, evenals bougies (3x) en -kabels (2x).

Mijn Speedster heeft nog heel wat kilometers minder levenservaring, die staat op 50k km.
Jägertee
Ruud
Lid

Bericht door Ruud »

Hey vx0877, proficiat! Gaaf toch, no worries en gewoon genieten. M'n Volvo 850 heeft er, zonder problemen en met slechts regulier onderhoud, ondertussen bijna 600.000 km opstaan, da's andere koek. En nog steeds dikke pret. En m'n speedy gaat nu naar de 30.000 km. Dat is nog niets in vegelijking met jouw speeltje maar ik hoop op enig moment ook zo'n foto te kunnen maken. Have fun!
Plaats reactie