
2.4 inlaatspruitstuk Kit
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7385
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Arjan,
Hier staat alles in:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... 91&start=0
Ben er rond 15:00
Hier staat alles in:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... 91&start=0
Ben er rond 15:00
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- paul
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1105
- Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
- Locatie: Groningen
Zo, vanmiddag m'n 2.4 inlaat opgehaald bij Smiley.
Lekker koffie gedronken en gezellig over de Speedster en alle
randverschijnselen zitten kletsen
en Smiley's Speedster
nog even bewonderd. Ziet er prachtig uit
Smiley, bedankt voor je initiatief van deze groupbuy en het regelen
van de inlaat voor een mooie prijs.
Nu nog de andere benodigde spulletjes voor deze ombouw bijelkaar
zien te "sprokkelen"
Ik ga 'm pas nà het voorjaar inbouwen (wanneer ik klaar ben met
de chemo en weer beter ben)en kan dan intussen van de anderen alvast
leren wat wel en wat niet moet bij het inbouwen
Hoop dat het me lukt
Groeten,
Paul.
Lekker koffie gedronken en gezellig over de Speedster en alle
randverschijnselen zitten kletsen

nog even bewonderd. Ziet er prachtig uit

Smiley, bedankt voor je initiatief van deze groupbuy en het regelen
van de inlaat voor een mooie prijs.



Nu nog de andere benodigde spulletjes voor deze ombouw bijelkaar
zien te "sprokkelen"

Ik ga 'm pas nà het voorjaar inbouwen (wanneer ik klaar ben met
de chemo en weer beter ben)en kan dan intussen van de anderen alvast
leren wat wel en wat niet moet bij het inbouwen

Hoop dat het me lukt

Groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
2.2 pakking nodig voor de 2.4 inlaat?
De 2.4 ombouw komt dichterbij. Ik ben bezig om alle onderdelen te verzamelen, nu had ik ergens gelezen (vlgns mij het UK forum) dat je beter de 2.2 pakking kunt gebruiken ipv de meegeleverde 2.4 pakking.
Kan iemand hier wat over roepen - voordat ik een 2.2 pakking ga bestellen.
groet, AtC
Kan iemand hier wat over roepen - voordat ik een 2.2 pakking ga bestellen.
groet, AtC
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7385
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
De pakkingen van de gasklep en de 4 cilinders zijn overdraagbaar geloof ik.
Deze zaten bij de kit, in het geval de originele beschadigd zijn, en omdat sommige mensen bij zo'n omzetting er liever nieuwe inzetten.
De afsluiting tussen de 2e en 3e cilinder zit niet in je 2.2 of is anders van formaat zover ik weet.
Deze zaten bij de kit, in het geval de originele beschadigd zijn, en omdat sommige mensen bij zo'n omzetting er liever nieuwe inzetten.
De afsluiting tussen de 2e en 3e cilinder zit niet in je 2.2 of is anders van formaat zover ik weet.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Dank voor de reactie!Smiley schreef:De pakkingen van de gasklep en de 4 cilinders zijn overdraagbaar geloof ik.
Deze zaten bij de kit, in het geval de originele beschadigd zijn, en omdat sommige mensen bij zo'n omzetting er liever nieuwe inzetten.
De afsluiting tussen de 2e en 3e cilinder zit niet in je 2.2 of is anders van formaat zover ik weet.
Ik hou me wel bij de "oude" pakkingen.
Zopas het oude inlaatspruitstuk gedemonteerd. Had besloten om het eerst te proberen zonder de clam eraf te halen, en dit lukte aardig! Volgende werk is de 120A aanpassen. Om een onduidelijke reden was één van mijn dopsleutels (15) spoorloos. Heb ik nou net die niet nodig om de alternatorkap los te maken
Enkele punten die me opvielen:
- Mijn ECU zat met normale bouten vast, nergens een torx te bespeuren. Top!
- Mijn vacuumslang begint te scheuren (ouderdom?). Heeft nog iemand dit? Misschien best volledig vervangen?
- Er verdomd veel rotzooi (zand, bladeren) onderaan de motor ligt

Enkele punten die me opvielen:
- Mijn ECU zat met normale bouten vast, nergens een torx te bespeuren. Top!
- Mijn vacuumslang begint te scheuren (ouderdom?). Heeft nog iemand dit? Misschien best volledig vervangen?
- Er verdomd veel rotzooi (zand, bladeren) onderaan de motor ligt

- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Misschien even verder gaan in dit topic?Denthrax schreef:Zopas het oude inlaatspruitstuk gedemonteerd. Had besloten om het eerst te proberen zonder de clam eraf te halen, en dit lukte aardig! Volgende werk is de 120A aanpassen. Om een onduidelijke reden was één van mijn dopsleutels (15) spoorloos. Heb ik nou net die niet nodig om de alternatorkap los te maken![]()
Enkele punten die me opvielen:
- Mijn ECU zat met normale bouten vast, nergens een torx te bespeuren. Top!
- Mijn vacuumslang begint te scheuren (ouderdom?). Heeft nog iemand dit? Misschien best volledig vervangen?
- Er verdomd veel rotzooi (zand, bladeren) onderaan de motor ligt
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3687
S. Gonzalis en ik hebben het van het weekend ook ingebouwd....
Kort samengevat:
Zaterdag ochtend ging ik om 7:30 weg met de Speedy en was zondag avond om 21:15 weer thuis zonder Speedy. Speedy kon me niet meer thuis brengen, verhaal wordt vervolgd.
Twee volledige dagen bezig geweest (wel met 2 speedsters), we hebben echt alleen maar tegenslagen gehad.
Ik ben nog steeds wel van mening: Met ervaring en de perfecte voorbereiding kun je het doen in 3 uur met 2 man. Een factor 2 a 3 is realistischer.
Er zijn overal foto`s van gemaakt en die gaan we posten met de volledige beschrijvingen erbij (lees: een handleiding). Wij zijn een hoop zaken tegen gekomen die niet bekend waren bij ons/geschreven zijn op het forum.
Daarbij zit er echt veel verschil in de speedsters. Ik had bijvoorbeeld minder ruimte tussen de motor en het schutboord (hoe je die ook noemt) ook liep er bij een kabelboom over de inlaat heen. Dit was bij Gonzalis weer niet het geval. Andere stekkers/klemmen tegen gekomen op beide speedsters ect.
Als je een 120 ampere dynamo hebt en je hebt dezelfde speedster uitvoering als Gonzalis moet je 100% zeker de zaag in het spruitstuk zetten!
Heb je een 100 ampere dynamo en het model wat ik heb, kan je ook je lol op

Deze week heb ik het ontzettend druk en zal het verslag waarschijnlijk nog niet on-line komen...
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Inderdaad, er moeten zeker verschillen zijn. Ik stond er van versteld hoeveel plaats ik had en hoe makkelijk alles verliep. Toen ik sommige foto's op het net zag leek dit een pak krapper om te werken.
Bij mijn wagen waren de vacuumslangen ook van dezelfde diameter.
Ohja typisch Engelse wagens. Elk zijn eigen persoonlijkheid
Bij mijn wagen waren de vacuumslangen ook van dezelfde diameter.
Ohja typisch Engelse wagens. Elk zijn eigen persoonlijkheid
