Ik betaal 220 euro voor mijn 2.2 wegenbelasting per jaar. Dat bedrag delen door 3,1 cent komt op nog geen 7.100 km per jaar. We hebben er nu 30k in gereden in 1,5 jaar. Ik ben dus wat uh... behoorlijk duurder uit, factor 3
Dat de BPM verdwijnt heb ik geen fluit aan. De speedster zal alleen maar goedkoper worden als je hem moet verkopen of als de verzekering uitkeert...
Ik snap dat de rijkere onder ons het allemaal geen bal kan schelen.
Die kopen nu een auto van 60.000 euro fabriek prijs (leuke versie van de Evora)
+ 40% (tarief 1 jan 2009) BPM = 24.000
+ 19% btw = 11.400
totaal 95.000 euro incl. btw en BPM
Straks kopen ze deze auto voor 71.400 euro en is die 24.000 euro goedkoper. Van die 24.000 euro kan je natuurlijk wel lekker die km-heffing van financieren...
Wat heb ik er aan als ik een 8 jaar oude auto koop voor 5, 10 of 15k euro?
Ik vind de huidige situatie wel oke. Je koopt zelf een auto en dat is niet verplicht dus een eigen keuze. Dan kan je nog kiezen uit tal van auto`s waarvan de wegenbelasting van 200 euro per jaar tot een paar duizend euro per jaar is.
Als je er niet in rijdt, hoef je hem ook toch niet te kopen?
Als je er 1 voor je werk nodig hebt, zit dat in je functie (en dus loon). Anders heb je een baan te ver weg gekozen...
Ik ga maar weer eens naar school toe, met diploma ziet het leven er veel rooskleuriger uit
