Nu heb ik het gevoel dat de turbo inhoudt.
Gezien vanuit de 2 de versnelling turbo blaast goed maar halverwege merk je dat het vermogen iets terugvalt en bij 4500 toeren wordt de
turbo helemaal gek net alsof je er nos bijvoegd...
Geef je halfgas dan wil de motor veel vermogen opbouwen maar stop opeens bij 3000 toeren en begint weer bij 4500 toeren.
Iemand mischien raadt ?
Turbo houdt in >?
Rayz25 zei:
Pas op
Wij hebben met een vorige auto iets dergelijks gehad.
Als (en ik weet niet hoe dit bij een originele turbo Speedster precies zit) de slang tussen turbo en inlaat gescheurd is / los is o.i.d. dan kan dit optreden.
Bij weinig druk staat bv "de scheur" nog niet open, dan bij wat meer druk gaat ie lekken en dan bij veel druk kan ie niet heel veel meer lekken, dus komt er toch weer redelijk wat in de motor.
Gevolg: turbo overtoert als een gek door te weinig tegendruk. Dat moet niet te lang duren, want dan is hij zo kapot. Waarschijnlijk ook een dikke zwarte wolk erachter, want de luchthoeveelheidsmeter meet heel veel lucht die langskomt, maar uiteindelijk nooit in de motor komt, dus spuit (gelukkig) te veel brandstof in. (maar dat laatste is even een gok, want weet niet hoe het precies zit bij een 2.0 turbo)
Dit zou mijn gok zijn, zonder de auto gezien te hebben.
gr,
The Duke
Turbo helemaal gek net alsof je er nos bijvoegd...

Wij hebben met een vorige auto iets dergelijks gehad.
Als (en ik weet niet hoe dit bij een originele turbo Speedster precies zit) de slang tussen turbo en inlaat gescheurd is / los is o.i.d. dan kan dit optreden.
Bij weinig druk staat bv "de scheur" nog niet open, dan bij wat meer druk gaat ie lekken en dan bij veel druk kan ie niet heel veel meer lekken, dus komt er toch weer redelijk wat in de motor.
Gevolg: turbo overtoert als een gek door te weinig tegendruk. Dat moet niet te lang duren, want dan is hij zo kapot. Waarschijnlijk ook een dikke zwarte wolk erachter, want de luchthoeveelheidsmeter meet heel veel lucht die langskomt, maar uiteindelijk nooit in de motor komt, dus spuit (gelukkig) te veel brandstof in. (maar dat laatste is even een gok, want weet niet hoe het precies zit bij een 2.0 turbo)
Dit zou mijn gok zijn, zonder de auto gezien te hebben.
gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Turbo houdt in
Ik heb een andere optie voor je, de LMM (luchtmassa meter) vervangen.
Door oxidatie kan er een meetfout ontstaan waardoor verkeerde informatie naar de computer gestuurd wordt met zo'n vermogensdip als gevolg. Succes!
Groet, Joop
Door oxidatie kan er een meetfout ontstaan waardoor verkeerde informatie naar de computer gestuurd wordt met zo'n vermogensdip als gevolg. Succes!
Groet, Joop
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!