Hendrik-Jan van Elise naar MX5
Hendrik-Jan van Elise naar MX5
Hendrik-Jan,
zie ik een paar dagen geleden op de site van cabrioland een gele 111 Elise!
zie ik vandaag jouw foto veranderd van Elise naar MX5!
Hoe dat zo?
Richard
zie ik een paar dagen geleden op de site van cabrioland een gele 111 Elise!
zie ik vandaag jouw foto veranderd van Elise naar MX5!
Hoe dat zo?
Richard
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Goed gezien Richard.
Na 3 jaar Speedster en ruim 2 jaar Elise had ik dat Spartaanse wel gehad. Ik heb trouwens van beide auto's geen seconde spijt gehad en heb genoten van iedere km.
Ik ben voor iets meer comfort gegaan. In het verleden heb ik 6 jaar een MX-5 van het 1e model gehad (oude liefde roest niet).
Het is een 2.0 Sportive met 160pk (bij 1.070kg). Mocht het tegenvallen dan kan er een kompressor op en dan heeft ie 220pk.
En inderdaad met stoelverwarming, leder, climate control en alle electronische hulpmiddelen die er zijn (waarvan sommige uit te schakelen zijn
)
De bedoeling is om er meer mee te gaan rijden (ook af en toe naar klanten). En ik moet zeggen dat ook bij deze koude temperaturen het heerlijk open rijden is. Zondag een uurtje met Allen gereden met dakje open (natuurlijk).
Na 3 jaar Speedster en ruim 2 jaar Elise had ik dat Spartaanse wel gehad. Ik heb trouwens van beide auto's geen seconde spijt gehad en heb genoten van iedere km.
Ik ben voor iets meer comfort gegaan. In het verleden heb ik 6 jaar een MX-5 van het 1e model gehad (oude liefde roest niet).
Het is een 2.0 Sportive met 160pk (bij 1.070kg). Mocht het tegenvallen dan kan er een kompressor op en dan heeft ie 220pk.
En inderdaad met stoelverwarming, leder, climate control en alle electronische hulpmiddelen die er zijn (waarvan sommige uit te schakelen zijn

De bedoeling is om er meer mee te gaan rijden (ook af en toe naar klanten). En ik moet zeggen dat ook bij deze koude temperaturen het heerlijk open rijden is. Zondag een uurtje met Allen gereden met dakje open (natuurlijk).
- Bijlagen
-
- Forum04.JPG (141.55 KiB) 3155 keer bekeken
Lotus Elise S2
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Koppel van de motor is goed (en de Sportive heeft een 6-bak). Er rijden er behoorlijk wat rond (in D en in de USA) met kompressor. Je hebt 2 verschillende. Ik moet mij daar nog in verdiepen.michel schreef:Gefeliciteerd, vriend van mij heeft er ook een als daily, stuurt niet slecht, alleen de 160pk houd niet echt over. Zit standaard ook een sper onder, de auto schreeuwt om meer vermogen.
Michel
Lotus Elise S2
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Nou 1.070kg is toch niet zo veel zwaarder dan een 111RRuben schreef:Leuk. Zat gisteren toevallig in eentje en zitpositie is ook erg fijn. Dus nooit meer terug naar lightweight?

Een Elise S2 blijft ook op het lijstje staan. En ik ben nog hartstikke jong dus wie weet wat voor een auto's er nog komen... Maar eh, komende jaren de MX-5!
Lotus Elise S2
111R is rond de 850kg dus dat scheelt nogal, zeker als je de mindere PK's er nog in mee neemt. Maar voor een moderne roadster zeker een net gewicht.Hendrik-Jan schreef:Nou 1.070kg is toch niet zo veel zwaarder dan een 111RRuben schreef:Leuk. Zat gisteren toevallig in eentje en zitpositie is ook erg fijn. Dus nooit meer terug naar lightweight?![]()
Een Elise S2 blijft ook op het lijstje staan. En ik ben nog hartstikke jong dus wie weet wat voor een auto's er nog komen... Maar eh, komende jaren de MX-5!
Michel
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Tsssssss ben je aan het ontdooien Allen, snel weer naar buiten dan. Of stond je geld bij Icesave of DSB en had je een vermogensdalingallen schreef:Omdat ik nu net een snellere auto heb gekocht en ik straks weer de traagste ben. Daarom. Met name de vermogenswinst van Maik irriteert me mateloos...

Michel