Overzicht 2010 - Track day(s) (LOT)

Aanstaande evenementen.
schummy81
Nieuw lid

Bericht door schummy81 »

Wat zijn de voorwaarden om deel te nemen?
Ik heb persoonlijk nog nooit op een circuit gereden en zou wel op spa willen rijden.
Afbeelding
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

De hier vermeld cicuitdagen zijn allen van Lotus On Track (LOT), een groepje liefhebbers die tracks afhuurd voor lotussen en aanverwanten.
http://www.lotus-on-track.com/lotshop/
Omdat ze niet commercieel zijn, zijn ze erg goedkoop.

Wel wordt er van je verwacht volgens de LOT regels te rijden, en dat vindt niet iedereen leuk. (alleen links inhalen, alleen op rechte stukken, en nadat de ander heeft aangegeven dat je voorbij kunt door wat naar rechts te gaan, of het knipperlicht even aan zet)

Voordeel is dat er dus erg veilig gereden wordt, en dat is ook opgepikt door ASR verzekeringen. je kunt je verzekeren voor LOT dagen, mits je reguliere autoverzekering er ook loopt.

Als je net begint kan het handg zijn goed te overdenken wat voor type tracks je leuk vindt, en waar je klaar voor bent.

Clastres, Folembray, Abbeville en Croix-en-Ternois zijn kleine banen waar de snelheid dus laag ligt en waar ook nog veel run-off aanwezig is.
(dat je van de baan het gras op glijd, ipv in de bandenstapel)

De wat ingewikkeldere banen zijn spa, zolder en le-mans.

Ik kan uit ervaring adviseren dat als je begint, dat je beter af bent bij die eerste 4.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
schummy81
Nieuw lid

Bericht door schummy81 »

Smiley schreef:De hier vermeld cicuitdagen zijn allen van Lotus On Track (LOT), een groepje liefhebbers die tracks afhuurd voor lotussen en aanverwanten.
http://www.lotus-on-track.com/lotshop/
Omdat ze niet commercieel zijn, zijn ze erg goedkoop.

Wel wordt er van je verwacht volgens de LOT regels te rijden, en dat vindt niet iedereen leuk. (alleen links inhalen, alleen op rechte stukken, en nadat de ander heeft aangegeven dat je voorbij kunt door wat naar rechts te gaan, of het knipperlicht even aan zet)

Voordeel is dat er dus erg veilig gereden wordt, en dat is ook opgepikt door ASR verzekeringen. je kunt je verzekeren voor LOT dagen, mits je reguliere autoverzekering er ook loopt.

Als je net begint kan het handg zijn goed te overdenken wat voor type tracks je leuk vindt, en waar je klaar voor bent.

Clastres, Folembray, Abbeville en Croix-en-Ternois zijn kleine banen waar de snelheid dus laag ligt en waar ook nog veel run-off aanwezig is.
(dat je van de baan het gras op glijd, ipv in de bandenstapel)

De wat ingewikkeldere banen zijn spa, zolder en le-mans.

Ik kan uit ervaring adviseren dat als je begint, dat je beter af bent bij die eerste 4.
ok bedankt voor de info, ik zal eens kijken op de site van LOT.
Afbeelding
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Ik zal je maar even wakker schudden Stefan. :lol:
Croix heeft een paar leuke bochten waar je aardig schade kunt rijden. Iets gevaarlijkere bocht dan het lijkt met weinig uitloop. Vraag break it, fix it, repeat it maar. :bag:
Caterham => Britse degelijkheid...
Smiley

Bericht door Smiley »

Mooi, dan ga ik daar effe wat rustiger aandoen.
Want om nou 6 x alleen Abbeville te doen is ook niet leuk.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Zeg, Afbeelding, komt er nog een aanmelding van jou???
12Esc
Mega lid

Bericht door 12Esc »

Ik heb me zojuist ook aangemeld voor Clastres op goede vrijdag. Ik kijk er naar uit.
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Gerard »

allen schreef:Zeg, Afbeelding, komt er nog een aanmelding van jou???
Waarschijnlijk niet via LOT iig. Anders dan velen hier heb ik geen lifetimemembership gekregen en volgens LOTpasje ben ik geen lid meer.
Verder moet ik nog ff kijken.
Dominique

Bericht door Dominique »

Ik denk dat niemand de lifetime membership 'gekregen' heeft. Ik heb hem gewoon moeten kopen.
Een jaar abonnenment LoT kost volgens mij 30,- GBP. Zelfs als je één trackday per jaar met LoT zou doen ... valt dat toch heel erg mee?

Zie het als de kans om de grenzen van je auto en vooral de grenzen van je eigen talent te leren kennen onder redelijk veilige omstandigheden zonder daarbij onschuldige weggebruikers direct in gevaar te brengen of op flitspalen te hoeven letten!! :thumbup:
Afbeelding
Gerard

Bericht door Gerard »

Gelukkig heb ik een goed geheugen.
YvoTuk schreef:shhhh... De reden dat er bij ons 30 Euro op de site staat is om het simpele feit dat LOT voor Nederlanders (of Belgen of Duitsers) veel minder te bieden heeft dan voor de Engelsen. (er zijn hier minder dagen)

Het is geen officieele regel, maar ik weet dat Paul tot nu toe alle Nederlanders die een maal die 30 Euro betaald hebben direct omgezet zijn naar een lifetime membership :)

Steven, er zal IN Nederland dit jaar slechts één trackday zijn. Maar.... als je de smaak te pakken hebt kan ik je van harte aanraden om ook eens een Noord Franse dag (of Belgische SPA dag!!) mee te pakken. SPA is een hoge snelheidscircuit voor de gevorderden, Noord Frankrijk heeft technish hele gave baantjes: Croix, Folembray en Abbeville.
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Ik heb gewoon moeten betalen voor m'n lifetime membership. Kan er niet meezitten, gezien het eenmalig is. Inmiddels kan ik nu steeds voor een prikkie een trackday meepakken. Niet onplezier als je meer dan 2 dagen per jaar wilt rijden. :idea:
Gerard

Bericht door Gerard »

Ach ja verder ook niet zo belangrijk. Ook geen herinnering ontvangen en zelf niet aan gedacht.
Zie wel, kan altijd nog.
Super7

Re: Overzicht 2010 - Track day(s) (LOT)

Bericht door Super7 »

Smiley schreef:Effe een spin-off uit hermans topic voor het overzicht.

Spa francorchamps, donderdag 1 april
01. Denthrax
02. Super7

clastres, vrijdag 2 april
01. Smiley
02. Piet
03. Allen
04. Ruben
05. Dominique
06. Maik

Folembray, zaterdag 3 april
01.

Abbeville, maandag 5 april
01. Denthrax

Folembray, maandag 3 mei
01. Smiley
02. Denthrax

le mans bugatti, maandag 31 mei
01.

Abbeville, maandag 14 juni
01. Smiley
02.

Zolder, vrijdag 30 juli
01. Denthrax
02. Super7

Abbeville, zatedag 31 juli
01.

Croix-en-Ternois, vrijdag 6 augustus
01. Smiley
02.

Abbeville, zat 7 augustus
01. Denthrax

le mans bugatti, zondag 8 augustus
01.

Clastres, zaterdag 28 augustus
01. Smiley
02.

Folembray, maandag 30 augustus
01. Denthrax

Abbeville, vrijdag 24 september
01. Smiley
02.

(invullen met een quote van het topic/laatste post, en je naam erbij zetten)
Maik

Bericht door Maik »

12Esc schreef:Ik heb me zojuist ook aangemeld voor Clastres op goede vrijdag. Ik kijk er naar uit.
Mooi, join the club :)

@ Gerard: ik heb na een emailwisseling met Paul van LoT gewoon een lifetime membership gekregen, nadat ik ook een keer voor een jaar lid ben geweest. Hij doet daar voor die stomme hollanders dus inderdaad niet zo moeilijk over :wink:
Gewoon proberen te regelen dus...
En Allen is er gewoon weer ingetuind, maar hij laat zich altijd maar al te graag afzetten, dus dat vond hij daarom ook dit keer niet erg..
Afbeelding
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Nou Gerard, mailen. Want als jou het lukt ga ik vragen waarom iedereen dat gratis kreeg en ik ervoor heb moeten betalen. :lol:
Gesloten