De ene is 7 graden, de andere is 17 graden. Het heeft te maken met de vortex die in de luchtstroom moet ontstaan. De langsstromende lucht mag niet loskomen van het diffusor anders verlies je de werking ervan. Het is zeer complexe materie die volgens mij ook niet zonder windtunnel uit te voeren is. Want al is het (reken)model nog zo goed, pas in de tunnel blijkt of het echt werkt.
De M3 uitvoering valt erg mee in gewicht.
Als je idd een weightweeny bent zoals ik, kun je overwegen om gewoon draadstangen M6 of M8 te gebruiken met dubbele moeren.
SteV6 schreef:Nee, er zijn 2 ideale werkingshoeken Stefan.
De ene is 7 graden, de andere is 17 graden. Het heeft te maken met de vortex die in de luchtstroom moet ontstaan. De langsstromende lucht mag niet loskomen van het diffusor anders verlies je de werking ervan. Het is zeer complexe materie die volgens mij ook niet zonder windtunnel uit te voeren is. Want al is het (reken)model nog zo goed, pas in de tunnel blijkt of het echt werkt.
Top info.
Mijn voornaamste zorg is niet dat ik de werking verlies (want hij ziet er ook gewoon mooi uit), maar dat ik mezelf niet in gevaar breng door het ding per ongeluk op een bepaalde manier in te bouwen dat de auto juist onstabieler wordt.
Of is dat allemaal verwaarloosbaar op ons auto'tje?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Misschien ook wel hier ergens te krijgen...
Volgens mij kan je ze trouwens ook wel bij sommige auto-onderdelenzaken krijgen die gericht zijn op autosport. Biesheuvel misschien?
@Stefan
je zou ook de oostenrijkse diffuser bouwer kunnen mailen over
de hoeken die heeft ook een iets andere hoek en
heeft daar misschien wat 'onderzoek' naar gedaan
Ik ga hem er eerst eens opzetten zoals de oude jimsan erop zat, en dan eens meten hoever het omlaag kan tot het maximaal vlak ligt met de rest van de bodem.
Dan kan ik ook beter bepalen hoe lang het materiaal moet zijn.
Ook wil ik de clam liever niet beschadigen met dat aansluitspul.
Tussenoplossing is uiteraard M8 schroefdraad met bouten.
Geen haast dus.
@Spider; steppenwolf (die van de dubbeldekker)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.