Een hoop vragen!

Algemene zaken omtrent onze auto.
masterkale
Nieuw lid

Een hoop vragen!

Bericht door masterkale »

Beste speedster rijders, ik heb momenteel een s2000 die binnenkort de deur uit gaat. Ik ben opzoek naar een nieuwe auto van rond de 15000 euro. Ben al het Eea tegengekomen op de belgische marktplaats :-).
Nu zit ik met een hoop vragen die ik niet zo snel terug kan vinden op het forum.
Hier komen ze:

- Trekt het dashbord krom bij de speedsters?
- Is er genoeg ruimte in de bagageruimte om zo een opvouwkratje erin te zetten?
- Als je met 2 mensen in de auto zit, komen je schouders dan niet tegen elkaar/deur aan? De s2000 kan net aan
- Waar laten jullie je arm op rusten rijdens een rit? Zit er een armleuning of leun gedeelte in de deur?
- Is het instappen echt zo een ramp als met zegt of zal het niet veel schelen met een S2000?
- Hoe is het windgeruis met dak dicht/open/hardtop??
- En hoorde dat de verwarming niet warm wordt in de winter, is dit niet op te lossen.
- Wat zijn echt typische speedster mankementen?

Ik weet dat veel vragen beantwoord kunnen worden als ik een proefrit maak, maar er staan er niet zoveel te koop in nederland.

Alvast bedankt voor alle moeite

Grtz
Ride-aholic
Actief lid

Re: Een hoop vragen!

Bericht door Ride-aholic »

Hi,
Ik heb nog niet veel ervaring met m'n Speedster, staat pas 178.000 op de klok, waarvan ik meer dan 100.000 voor m'n rekening heb genomen.
Antwoorden:

>> Zelf geen last van, maar ik heb ervan gehoord.

>>Nope, maar wel 3 Kiwi-dozen. Dus er gaan zat spullen in.

- Als je met 2 mensen in de auto zit, komen je schouders dan niet tegen elkaar/deur aan? De s2000 kan net aan.
>> Ligt aan je postuur, geen last van.

- Waar laten jullie je arm op rusten rijdens een rit? Zit er een armleuning of leun gedeelte in de deur?
>> Rust soms tegen de deur.

- Is het instappen echt zo een ramp als met zegt of zal het niet veel schelen met een S2000?
>> Instappen is kicken, vooral als je dinneke minirokken draagt....

>> Als je echt hard wilt gaan, zijn oordoppen aan te bevelen.

- En hoorde dat de verwarming niet warm wordt in de winter, is dit niet op te lossen.
>> Ik krijg het warm genoeg, kabel van de kachel goed monteren.

>> Zoek eens op het forum. Ik heb alleen last van een acute rij-verslaving. Voor de rest is er gewoon nog niets kapot gegaan.

Greetz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Re: Een hoop vragen!

Bericht door Smiley »

masterkale schreef: - Trekt het dashbord krom bij de speedsters?
Die van mij is aan beide zijden zo krom als een hoepel.
Ja, moet er alleen schuin in, waardoor je zooi over de parkeerplaats rolt.
Afbeelding
Vooral met dak erop altijd lachen. Ontdek de verschillen:
Afbeelding Afbeelding
Heaterbox eruit en sealen. Alle luchtleidingen nakijken. Als het nog pet is, compleet andere verwarming erin zetten.
Vocht in de lampen, osmose op de lak.

Grtz
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
masterkale
Nieuw lid

Thnx voor de antwoorden. Haha wel jammer van dat kratje.
Oordoppen meenemen.. Mmm welke snelheden moet ik dan aan denken? Bij de s2000 zit je bij 160 al met een behoorlijke herrie.
Smiley

Bericht door Smiley »

Het laatste wat je wilt is bij de C1000 geparkeerd staan, waar al dat tokkievolk de stukken polyester uit je auto staat te raggen bij het in en uitstappen uit hun 500 euri barrels.

De meeste speedster eigenaren hebben hem als erbij. Desnoods een extra 500 euri barrel voor alledag.
Kun je gelijk wat S2000's te pakken nemen ;-)
Laatst gewijzigd door Smiley op 09 feb 2010 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Een Speedster is een veel directere auto dan een S2000. Waar ik bij de S2000 een beetje het gevoel heb dat je op de auto zit, zit je in de Speedster echt in de auto.
Door het targa-principe zit je beter uit de wind dan bij de S2000. Realiseer je ook dat de beide auto's motorisch eigenlijk niet meer van elkaar kunnen verschillen dan technisch mogelijk. De S2000 heeft een juweel van een motor die pas hoog in de toeren gigantisch gaat trekken. De 2.2 van een standaard Speedster lijkt in vergelijking daarmee een dieselblok. Onderin redelijk veel koppel en hoog in de toeren niet echt thuis. Maar door het gewichtsverschil zijn ze tot de 160 km/h qua beleving even snel.
Geluid neemt boven de 80 km/h snel in volume toe. Het karakter van de geluiden is wel vermoeiender dan in de S2000.
Het instappen is een kwestie van de juiste techniek aanleren en je stap eenvoudig in en uit. En ja, je zit veel knusser tegen je bijrijder aan dan in de S2K.

De Speedster is een extremere auto dan de S2000. Het is maar waar je voorkeur naar uitgaat. Ik heb liever de Speedster, een zeer goede vriend van mij heeft veel liever zijn S2000 ... ;)

SteV6
S4 Avant
Maik

Bericht door Maik »

Welkom hier.
Als ik je vragen zo lees, dan weet ik niet of de speedster wel wat voor jou is... Gewoon een stukje mee gaan rijden dus, misschien woont er een speedstereigenaar van hier in de buurt?

En was het niet zo dat 1 van de Belgen hier zijn speedster te koop had gezet en op zoek is naar een S2000? Zou een buitenkansje kunnen zijn... :wink:
Afbeelding
Maik

Bericht door Maik »

Afbeelding
masterkale
Nieuw lid

Ja het beste is idd een proefritje.. Iemand die in de buurt van Den haag woont :-) ?? De opel GT is eigenlijk mijn 1ste keus maar die is nog even onbereikbaar.

De s2000 die ik nu heb is niet helemaal uhhh hoe zeg je dat ... Ding is gewoon verrot aan alle kanten. Vandaar de rechtzaak die ik had aangespannen tegen de verkoper, moet alleen even wachten op m`n geld.
De honda heeft een teruggedraaide teller, Rotte versnellingsbak, kleppen op de motor zijn verro,t noem maar op. Ik zou hem aan niemand durven te verkopen. Moment dat de zaak rond is zet ik wel even foto`s van de S2000 erop zodat niemand de mist in kan gaan met kopen van dat ding.
Maik

Bericht door Maik »

Ach, dat is een wat minder verhaal...
Hopelijk wordt het snel afgehandeld.
Ik woon in Leiderdorp. Geef maar een seintje als je in de buurt bent. Mijn speedster is alleen niet helemaal standaard meer, dus eigenlijk niet verstandig om je oordeel nav die van mij te vormen. Beter is het om een stukje (mee) te rijden met een standaard speedster.
Afbeelding
André R
Mega lid

Bericht door André R »

Nee, niet dat ik weet. Af en toe kromme tenen bij een trage voorganger. Dat wel.

Nagenoeg niet dus. Bierkratje ook niet en da's lastig. Maar het is alleen omdat de opening te klein is. Buiten dat is er echt een hoop plek. Wil je em dus als boodschappenautootje gebruiken :? gewoon tassen nemen dus.

- Als je met 2 mensen in de auto zit, komen je schouders dan niet tegen elkaar/deur aan? De s2000 kan net aan
Ja, gezellig. Geeft wel weer een binding. En is lekker gezellig.

- Waar laten jullie je arm op rusten rijdens een rit?
Vrij dicht op het stuur gaan zitten. Dan kun je je armen gewoon naar beneden laten hangen. In de file heb ik m'n linkerarm vaak op de deur leunen, maar dat ziet er wel een beetje sjonnie uit.

- Is het instappen echt zo een ramp als met zegt of zal het niet veel schelen met een S2000?Ik rijd regelmatig in een S2000. Heerlijke wagen ook hoor. Een stuk meer auto dan de speedster. Dat zei de eigenaar van de s2000 ook. De speedster is echt veel spartaanser nog. Instappen in de speedster gaat 2x zo lastig als de S2000. Maar is te doen.

Prima te doen hoor. Tegenwoordig kun je toch nergens meer hard rijden met al die auto's. Topless rijden gaat tot 120/130 nog goed. s'winters heb ik een hardtop. Enige nadeel is dat ik daarmee met met haar tegen het dak zit (s'ochtends wel, s'middags niet. Ik ben 1.92m).

Ik rijd de hele winter al door. Wel jas aanhouden. Maar kachel doet het echt prima. Geen bezwaren.

De eigenaren
masterkale
Nieuw lid

Bedankt voor alle antwoorden. Veel dingen moet ik gewoon zelf even ondervinden en kijken of ik het storend vind. Zo ja dan moet ik de zomer maar even doorsparen voor een GT :-)
Ik ben bijna elke zondag te vinden naast de heineken :-) Ouders wonen daar.
Maik we kunnen misschien wel wat regelen .. Jij meerijden in een porsche 911 4S 385pk + alle opties en ik in je speedster 8)
Maik

Bericht door Maik »

Is dat zo'n auto met de motor op de verkeerde plek? :roll: :lol:
Is goed hoor, aankomend weekend ben ik weg, daarna maar eens even kijken...
Afbeelding
masterkale
Nieuw lid

Ik loop zelf ook ploegendiensten dus ben ook niet elk weekend vrij.. We kijken tegen die tijd wel ff
donzobar
Lid

Bericht door donzobar »

Er kan ook nog in Rotterdam gereden worden bied ik bij deze aan, ben per 15 feb weer in NL.

gr Dirk
Plaats reactie