Helaas zal ik door mijn voorgenomen huwelijk (:oops:) en een zeer drukke agenda op het werk niet veel evenementen kunnen rijden komend seizoen, maar dat neemt niet weg dat ik geen goede pogingen zal wagen 10.5s@210km/u te rijden op de kwart mijl
Afgelopen seizoen helaas niet verder gekomen dan 10.9s grotendeels te danken aan de slicks die toch op bleken. Dit bleek toen de nieuwe binnen kwamen die voelbaar zachter zijn van compound! Met de nieuwe moet ik de 0.15s terug kunnen pakken die ik afgelopen jaar continue bij de start liet liggen...
Natuurlijk is dit niet genoeg en vandaar dat eind deze maand de Speedster weer een maandje bij Vmax staat voor montage van het 'Klasen' inlaatspruitstuk (http://www.klasen-motors.com/index.php?article_id=61) en een daarbij passende mapping .
Naast de vermogenswinst zal ook de inlaattemperatuur vooral bij minder druk afnemen door de verminderde weerstand waardoor er langer plezier mee te bleven zal zijn op het circuit !
Ik dacht in Soest deze zomer te hebben gehoord dat er juist een ander uitlaatspruitstuk gemonteerd zou worden, maar ik heb het waarschijnlijk verkeerd onthouden
Ben beniewd naar de resultaten van het nieuwe spruitstuk en een eventueel (foto)verslag ?! Ik ben nu eenmaal gek van technische onderwerpen, zeker als het vermogen oplevert..
En.. uiteraard gefeliciteerd met je andere plannen, waarvoor ik al 17 jaar de knoop niet heb gehakt
Uitlaatspruitstuk is top en voor een eventueel beter is de ruimte in de Speedster simpel weg niet aanwezig.
Ben zelf niet aanwezig tijdens de inbouw, maar er zullen zeker een aantal foto's gemaakt worden... Resultaat is afwachten, maar verwachten zo'n 10% winst
Resultaat bij een Z20LEH met soortgelijke turbo; pdf
Weet je nou wel zeker dat je het gaat doen? Vaak geeft het meer problemen dan winst. En als het gebeurd is voel je er waarschijnlijk toch weinig van. Kost je weer een hoop geld en de nasleep waarschijnlijk ook.
Ik bedoel als je het wilt moet je het doen hoor, maar je zit er nu al bijna nooit meer in. En dat wordt daarna waarschijnlijk alleen nog maar minder.
Je zal zien dat de inlaattemperatuur uiteindelijk toch alleen maar gaat afnemen en de weerstand groter zal worden…..
André R schreef:Weet je nou wel zeker dat je het gaat doen? Vaak geeft het meer problemen dan winst. En als het gebeurd is voel je er waarschijnlijk toch weinig van. Kost je weer een hoop geld en de nasleep waarschijnlijk ook.
Ik bedoel als je het wilt moet je het doen hoor, maar je zit er nu al bijna nooit meer in. En dat wordt daarna waarschijnlijk alleen nog maar minder.
Je zal zien dat de inlaattemperatuur uiteindelijk toch alleen maar gaat afnemen en de weerstand groter zal worden…..
André R schreef:Weet je nou wel zeker dat je het gaat doen? Vaak geeft het meer problemen dan winst. En als het gebeurd is voel je er waarschijnlijk toch weinig van. Kost je weer een hoop geld en de nasleep waarschijnlijk ook.
Ik bedoel als je het wilt moet je het doen hoor, maar je zit er nu al bijna nooit meer in. En dat wordt daarna waarschijnlijk alleen nog maar minder.
Je zal zien dat de inlaattemperatuur uiteindelijk toch alleen maar gaat afnemen en de weerstand groter zal worden…..
Ik heb het overigens over het trouwen hè!
Ik dacht tijdens het lezen: die is ook van de trap af gedonderd zeker
André R schreef:Weet je nou wel zeker dat je het gaat doen? Vaak geeft het meer problemen dan winst. En als het gebeurd is voel je er waarschijnlijk toch weinig van. Kost je weer een hoop geld en de nasleep waarschijnlijk ook.
Ik bedoel als je het wilt moet je het doen hoor, maar je zit er nu al bijna nooit meer in. En dat wordt daarna waarschijnlijk alleen nog maar minder.
Je zal zien dat de inlaattemperatuur uiteindelijk toch alleen maar gaat afnemen en de weerstand groter zal worden…..
Ik heb het overigens over het trouwen hè!
LOL
Als ik nu terug krabbel levert het me zeker een hoop problemen en kosten op
André R schreef:Weet je nou wel zeker dat je het gaat doen? Vaak geeft het meer problemen dan winst. En als het gebeurd is voel je er waarschijnlijk toch weinig van. Kost je weer een hoop geld en de nasleep waarschijnlijk ook.
Ik bedoel als je het wilt moet je het doen hoor, maar je zit er nu al bijna nooit meer in. En dat wordt daarna waarschijnlijk alleen nog maar minder.
Je zal zien dat de inlaattemperatuur uiteindelijk toch alleen maar gaat afnemen en de weerstand groter zal worden…..
Ik zat te denken bij het uitlaat spruitstuk en turbo in de achterwand een stuk eruit halen en mischien meer naar binnen plaatsen ? voor meer ruimte of als luikje dat je wat makkelijker kan inspecteren.