Na een lange dag en een hoop telefoontjes van het vriendinneke eindelijk terug...
De nokken steken erin.
Na het kleppendeksel eraf hbb genomen zijn er nog verschillende onderdeeltjes van de gebroken klepvolger gevonden. sommige staken in de veer en andere zelfs in de olieafvoerkanalen onder de klepstoter

Gelukkig was ik het gezelschap van een superteam

volledige kop nagekeken. resultaat 4 naaldlagers en nog 2 stukjes van de roller van de klepvolger eruit gevist. Daarna klep nagekeken. Het spannendste van de dag! Klep ok. Joepie

Na de nieuwe volgers geplaatst te hbb was het tijd voor de nokken. Eerst de uitlaatnok ingevet en geplaatst. Daarna de inlaatnok ingevet en..... tog geen braam tegengekomen zeker

. Maarja, geen probleem. Het superteam lost het wel op
Nokken erin, 2 handmatige omwentelingen laten doen en alles nog es nagekeken. Nieuwe dichting kleppendeksel steken... of toch weer niet. Verkeerde dichting meegekregen

Dan de oude maar opnieuw gebruiken. Daarna de eerste start. What can i say... Motor draait als een zonnetje. Bij deze nokken draait de motor rustig op 900tr/min. Ik heb het toerental op 1000 laten zetten. (mijn voorkeur) Ontsteking aangepast(jaja,weer iets bij om te regelen!) Inrijmapping gedaan.( Ong 30 a 40 min gereden met max toerental 3000). Nu heeft de wagen zijn juiste fueltrims voor de 300 km inrijden. Eens dit achter de rug is terug gaan voor de vermogen mapping.

Zal voor juni ergens zijn.
grtz