Voor dagdagelijks gebruik?

Algemene zaken omtrent onze auto.
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dominique »

In het geval van sneeuw denk ik dat je er naast zit. Lichte auto op een relatief breed bandenvlak = zero grip! Elke Matiz op fietswielen rijd rondjes om je heen. :evil:
Afbeelding
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Ja Dominique, op 245 brede R888 doe je idd niet veel op sneeuw. :twisted:
Caterham => Britse degelijkheid...
Ruben
Actief lid

Bericht door Ruben »

Een duit in het zakje doen dan maar?

Ruben kwam in de sneeuw vele malen beter weg met zijn drift setup met r888 voor en wanli's achter dan de twee M's die mee waren naar Winterberg. Een keer raden welke van de drie ook het snelst afhaakten... Tja, Blitz zou weleens een punt kunnen hebben.. :twisted:
vx0877
Actief lid

Bericht door vx0877 »

is mijn derde winter met de speedy als daily & enige wagen. is best te doen met de juiste banden + gezond verstand + met nodige gevoel op de pedalen

zoals voorheen gezegd, je hebt een tandje voor op bmw, mercedes enz + je voelt veel sneller dan in een gewone wagen wanneer het zou fout gaan

de speedy heeft mij eigenlijk nog nooit 'verraden' op slechte & gladde wegen, maar zoals eveneens voorheen gemeld, je moet op glad wegdek niet proberen mee te rijden met de gewone voor- of vierwielaangedreven wagens, want dan loopt het fout; maw 5 dagen op het jaar ben je misschienlangzamer dan hen...laat ze maar lachen (ja hoor dat vinden mensen leuk, zie hun smile als ze verbijsteken + nodige commentaren van collega's), maar dit neem je er met alle plezier bij, want de andere 360 dagen heb je een heel pak meer fun dan de gemiddelde chauffeur

is ook groot verschil, maar dit geldt voor alle wagens, verse sneeuw is geen probleem, platgereden sneeuw is voor iedereen op de weg een nachtmerrie...

technisch heeft de wagen mij eveneens nog (hout vast) nooit in de steek gelaten! enkel wat meer tijd rekenen bij vriesweer als de wagen buiten staat om te kunnen vertrekken

bagage ruimte voldoet ook voor dagelijks gebruik, enkel bij aankoop lcd ofzo eventjes aankloppen bij vrienden :)

verbruik als daily is 8l - 8,5l, vakantie en lange stukken autoweg 7,5l
speedster 2.2 - #3064
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dennizz »

Die belgen zijn echt het verstand verloren hierzo???

Ik rij dus in de speedster (2002) en met een mercedes combi C180 (2006) met achterwiel aandrijving en de motor voorin.

Maar bij sneeuw/gladheid pak ik veel liever de mercedes, zeker icm asr systeem :!: Die mercedes krijg je dus niet om!

Het allerliefst pakte ik de caddy (volkswagen) of een ander auto-tje met smalle bandjes.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Mietje! :P
vx0877
Actief lid

Bericht door vx0877 »

@ Dennizz

verstand verloren, neen hoor :) toch niet dat ik me bewust ben lol

maar misschien ben ik niet volledig geweest, ik bedoelde eigenlijk niet de nieuwste wagens, want dan heb je natuurlijk ruimschoots gelijk!, zitten bomvol electronica, ik doelde eigenlijk zelfde omstandigheden, dus geen esp, tractie enz, net als onze speedy; had dit ook moeten vermelden naturulijk. zelf nog niet met recente wagens van dit type gereden, dus geen eigen ervaring met deze systemen

& spijtig genoeg heb ik de keuze niet 's morgens om te zien welke wagen ik neem :(
speedster 2.2 - #3064
12Esc
Mega lid

Bericht door 12Esc »

ik heb wel een recente BMW (E91) maar kwam op mijn zomerbanden echt niet fatsoenlijk vooruit met die sneeuw. ASP/DTC aan/uit maakte weinig verschil. Van parkeerplaats wegrijden was diverse malen een probleem (duwen) en ook op de snelweg en lokale wegen geen pretje. De kleine voorwielaandrijvers reden me aan alle kanten lachend voorbij. Voor boodschappen hebben we in die periode maar de grande punto van mijn vrouw genomen. Ook op zomerbanden, maar geen centje pijn.
Nu met winterbanden trouwens ook met de BMW geen problemen meer.
(speedy niet geprobeerd in de sneeuw trouwens).
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Met de juiste banden ram je overal doorheen Maurice. Zolang de wagen het doet dan... :wink:
12Esc
Mega lid

Bericht door 12Esc »

allen schreef:Zolang de wagen het doet dan... :wink:
Jij dacht: ik zet het er zelf alvast maar bij, voordat de flauwe grappen weer komen... heel slim.
Plaats reactie