Zo moet het ook Ries, anders gaat het misschien teveel op werken lijken
Wat dat betreft ben ik ook blij met de samenwerking met Dennis, MartinB en Kim. Dat maakt het ook weer gezellig en leerzaam.
De ECU van tevoren monteren gaat niet lukken i.v.m. het ontbreken van ruimte.
Groet, Joop
2.4 inlaatspruitstuk Kit
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
2,4 inlaat spruitsuk kit
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
2.4 inlaat is gemonteerd!
Ik rij nu al 2 weken rond met de nieuwe inlaat.
De motor pakt wat beter op en ook onderin zit wat meer trekkracht.
Toch is het nog niet super - waarschijnlijk kan hier de ecu remap een stuk verbetering in brengen.
De montage heeft lang geduurd, ik heb zelf 1 dag geholpen, de overige dagen heeft ie bij een garage / vriend gestaan. Er was wel redelijk wat ruimte om de 2.4 inlaat te passen en meten. In eerste instantie van de 120 ampere dynamo, de bout afgezaagd - later hebben we de 120 omgeruild voor een 100 ampere (ong. 2 maanden was deze gereviseerd - jammer van de afgezaagde bout ...).
totzover / groet, AtC
De motor pakt wat beter op en ook onderin zit wat meer trekkracht.
Toch is het nog niet super - waarschijnlijk kan hier de ecu remap een stuk verbetering in brengen.
De montage heeft lang geduurd, ik heb zelf 1 dag geholpen, de overige dagen heeft ie bij een garage / vriend gestaan. Er was wel redelijk wat ruimte om de 2.4 inlaat te passen en meten. In eerste instantie van de 120 ampere dynamo, de bout afgezaagd - later hebben we de 120 omgeruild voor een 100 ampere (ong. 2 maanden was deze gereviseerd - jammer van de afgezaagde bout ...).
totzover / groet, AtC
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7351
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Bij mij krijg ik pas het gevoel dat de match benzine/lucht goed zit vanaf 4250 toeren.
Dan voel ik echt dat ik een douw krijg die er eerst niet inzat.
Zaterdag as een ritje bij 12esc gebietst om eens te kijken wat een remap doet. (hopelijk diezelfde douw over een breder toerenbereik)
Indien ok, gaat zeker het spaarvarken ondersteboven van de zomer.
Dan voel ik echt dat ik een douw krijg die er eerst niet inzat.
Zaterdag as een ritje bij 12esc gebietst om eens te kijken wat een remap doet. (hopelijk diezelfde douw over een breder toerenbereik)
Indien ok, gaat zeker het spaarvarken ondersteboven van de zomer.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Als je de vermogensgrafieken van Mark over elkaar heen legt (voor en na alle mods), dan krijg je al een beeld van wat je gaat voelen met "de volledige set-up". Je krijgt niet echt veel meer douw, hij blijft alleen wat langer redelijk lineair doorstomen naar hoge toerentallen. Wil je echt die 200pk vinden, dan moet je gewoon ver doorharken in de toeren. Het voelt misschien niet zo veel sneller, maar als je ziet dat je bijna de 160 teller haalt in de 3de versnelling, en dat hij daar heel lekker naartoe loopt, dan weet je het wel
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7351
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Het kan ook interpretatie zijn natuurlijk. Ik noem het een douw, iemand anders noemt het verder doorhalen/naartoe lopen.
Wat gezondere trekkracht in 3 tot 4000 (waar hij nu schijnbaar wat rijker loopt, zou prettig zijn)
Wat gezondere trekkracht in 3 tot 4000 (waar hij nu schijnbaar wat rijker loopt, zou prettig zijn)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7351
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Hier nog een duitser die voor 180 van zijn kit af wil, voor de geintereseerden:
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... opic=25409
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... opic=25409
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7351
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Net met 12esc meegereden, en het is inderdaad wat je beschrijft.Maik schreef:Het voelt misschien niet zo veel sneller, maar als je ziet dat je bijna de 160 teller haalt in de 3de versnelling, en dat hij daar heel lekker naartoe loopt, dan weet je het wel
De extra power blijft pas los komen boven de 4000 toeren, maar met de remap soepeler dan bij mij zonder. (ik voel echt een omslagpunt bereikt worden bij 4250)
Ook die 7000 rpm is verdomd lekker.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.