Betrouwbare Speedster garage Belgie?

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
tibby
Opperlid 1ste graad

Betrouwbare Speedster garage Belgie?

Bericht door tibby »

Dag iedereen.
Na een hoop frustraties over Opel garages zou ik een topic willen beginnen over betrouwbare Speedster garages.
De nmr 1 voor mij is op het moment Lotus Verhiest Oostende.
Zeer goede service, propere werkplaats en natuurlijk een droom om al die lotussen daar samen te zien....
Een maat van mij had hetzelfde probleem met z'n Elise als wij met de Speedster. We zijn daar terecht gekomen en alle problemen waren opgelost. Had ook een waslijst van problemen met de Elise. De prijs heeft hij me nooit gezegd wat het had gekost :shock: . Maarja, voor een goede EN degelijke service betaal je wel...
Ik hoop dat er nog zo'n garages in Belgie zijn????
Alvast bedankt
grtz
captain slow
Sir_Bongiovi
Mega lid
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

er is al zo"n topic en op steven flappy's website stonden ook enkele aanraders volgens mij.
Blitz

Bericht door Blitz »

een garage zoeken waar iemand van het personeel of de baas zelf met een speedster rijdt is volgens mij ook nooit verkeerd.
tip voor de mensen uit de buurt van Sint-Lenaarts: ik rij dagelijks Speedster en mijn baas rijdt ook Speedster + er zijn enkele Speedsters in onderhoud bij ons, dus wij weten wel wat we doen ;)
natuurlijk bij Lotus hebben ze meer ervaring met dit model, maar voor motorische mankementen denk ik dat je dan weer beter bij Opel langs kan gaan...
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Ok.. nmr 2 de garage van Blitz? :wink:
Wat betreft garages waar zelf speedsters zijn... De garage van de nokombouw heeft zelf een speedster in onderhoud + de installateur is zowat aangetrouwde famillie. Dan nog lappen ze me zoiets :evil: .
Ik ben nog erachter gekomen dat ik onderdelen ben gaan halen bij de garage waar destijds Racerke de motor heeft laten vervangen bij zijn speedster. Weet je wat de garage hun eerste vraag aan mij was i.v.m. de motorisatie van de speedster? Een 2.2 benzine of DIESEL ??? Ik weet dat de speedster een dieselversie had maar of die ooit in Belgie is geweest?
Andere garage geweest voor lakstiftje. Heeft knal dezelfde 2OU kleur op z'n speedster. De auto is een dag daar geweest voor de kleur :shock:
Lakstiftje.... Ik ben nog steeds aan het wachten. Ik kan hier zo nog eindeloos blijven typen. NIET 1 GARAGE HEEFT ME FANTSOENLIJK KUNNEN HELPEN . :cry:
Dus Blitz... als ik nog eens iets nodig heb I.V.M. de speedster spring ik bij jullie wel es binnen dan. :wink:
Grtz
captain slow
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door sooike »

Lakstift heb ik ook meegemaakt, de dealer kwam af met een donkerblauwe stift, met code 2OU.
Die code zou een Lotuscode zijn, en komt overeen met Opelcode 161.

De bestelnr. van de lakstift is: 1772161 en komt op 5.55 euro zonder BTW.
Op een week tijd had ik hem.
Einfach nur ein nackter Sportler
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Bedankt Sooike voor de info :D
Nu kan ik de bestelnummer leeeeekeeeeeeeeeerrrrrrrrr in zijn gezicht uitsmeren. :wink:
Kan ik eindelijk de voorkant bijstippen.
Grtz
captain slow
Blitz

Bericht door Blitz »

als het een grijze is, da s bij opel kleurnr 157 ;)
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door sooike »

Hey Blitzke,

ge bent misschien wel carrossier in een opel garage :lol: , maar

157/2AU: Star Silver III Met

is niet hetzelfde dan

161/2OU: Silver.

Het zilver van Onze Speedsters is wel degelijk 161 :bag:
Einfach nur ein nackter Sportler
Blitz

Bericht door Blitz »

ow da wist ik ni :p
maar k denk ni da ge met een lakstiftje veel verschil gaat zien tss die 2 kleurnummers ;)
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Dag Blitz
Het verschil zie je duidelijk wel. Ik had van een opelgarage de 2AU meegekregen. 2AU is starsilver en lichter van kleur...
Ik was zelf naar een carrosier geweest om de kleur op te zoeken. Gewoon niet te vinden. Telkens kwamen we uit op de 2AU :roll:
grtz
captain slow
Denthrax
Actief lid

Bericht door Denthrax »

De carrosier waar ik mijn frontclam heb laten herspuiten heeft een machine gebruikt die zelf de lak op de auto ging analyzeren om zo de kleur te bekomen. Het was uiteindelijk ook niet exact de kleur zoals Opel het voorschreef!

Ondertussen na 6 maand ziet de bumper er weer mooi uit van steenslag. De volgende keer komt er een transparante wrap op!
Plaats reactie