Welk navigatie systeem in de Speedster?

Algemene zaken omtrent onze auto.
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Dit nieuwe apparaat van Garmin http://www.garmin.nl/product/?pid=010-00858-11 kun je het scherm ook 180 graden draaien. Op de site zeggen ze 360 maar dat lijkt me niet handig om de kaart op de kop te lezen.
Behalve als je net op je dak beland bent.

Breed scherm op een nav is natuurlijk onzin. Maar groter in de hoogte heeft zeker nut.

Helaas zit dat apparaat weer helemaal gevuld met zooi die ik niet nodig heb maar waar je wel voor betaald.

@Allen, helaas heeft de goedkoopste Garmin dus geen mogelijkheid voor routes.
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Imho ben je gewoon beter af door een navi te kopen waarbij hetgeen je nodig hebt, daadwerkelijk werkt zonder dat je je zorgen hoeft te maken tijdens het rijden. Googlemaps is leuk, maar kent een aardige afwijking. Bij een Garmin klik je op de kaart gewoon de weg aan, versleep je de boel en weet je direct al waar je gaat rijden. Geef je zelf 20 minuutjes met de Garmin software, en dan smijt je die 'Tyre' ook bij het oud afval. Heb je ermee zien werken. Zelf inmiddels ook op de pc staan om het te testen, maar het blijft erg omslachtig. Leuke bijkomstigheid is dat je na je vakantierit, gelijk je losse routes kunt zien, en aan elkaar kunt plakken als je dat wilt. Leuk als herinnering tussen je foto's in (alhoewel Piet dus ook geen foto's maakt).
Je kunt er ook weer nieuwe routes van maken.

Afbeelding
Caterham => Britse degelijkheid...
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Denk niet dat je tyre ooit gebruikt hebt anders zou je dat niet zeggen.

Het is in ieder geval niet waar wat je zegt. Dat zeg ik niet alleen maar ook een groot gedeelte van de motor muizen en die hebben 9 van de 10 keer Garmin.
jaydee
Mega lid

Bericht door jaydee »

piet schreef:Jelle was je met de Speedster op pad of met die Golf?
Schotland las ik ergens dus ik hoop voor je met de Speedster.
Laat ik het zo zeggen: als ik niet met de Speedster was geweest had ik niet de moeite genomen om de ervaring te delen ;)
Jägertee
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Dus dat grote scherm is goed te doen op het raam van een Speedster en blijft goed zitten. Dat is handig om te weten. :thumbup:
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dominique »

Piet,

Ik heb de TT XL, en die plaats ik altijd links van het stuur in het hoekje van het raam. Ik heb hem onder voldoende verschillende omstandigheden gebruikt, hij is daar altijd leesbaar en zit zeker niet in je gezichtsveld. Het voedingskabeltje is precies lang genoeg om onder je benen door, voor je stoel langs bij de dash omhoog te komen.

Route plannen gaat zoals je weet super easy met Tyre -> import -> TT. (Vogezen etc. ;-))
Als je wilt kan ik wel een foto posten van mijn opstelling.

euh... ik weet niet of de XL de goedkoopste is. :oops:
Afbeelding
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Manta79 »

TomTom IQ routes Europe met zuignap, speaker is lekker hard en zuignap zit als een huis en navigeert ook over de grens heen.
Kost een drol en iets, vergeleken een aantal jaar geleden (Ipaq 5550, bleutooth tomtom, brodit houder). Ik ben er erg tevreden over, je kan er van te voren routes in zetten.

Links in de hoek en lekker klein.
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Navi hoeft ook niet de goedkoopste te zijn. Zoals Manta zegt, een paar geleden kosten ze nog een stuk meer. Ben zelf niet zo'n fan van die IPAQ. Zo raakt TT naar precies 2 uur de draad kwijt op mijn IPAQ en moet je TT opnieuw opstarten. Duurde trouwens even voordat ik dat door had.

Ik heb zelf een 914C en had daar een uni houder voor gekocht en de nodige snoeren. Zo'n Brodit voor 49 euro leek me wat duur maar achteraf had ik die moeten kopen begrijp ik van jullie. Want de uni houder werkt dus niet in de Speedster omdat die ontzettend trilt en er na een tijdje afvalt.

Mocht ik een breedbeeld geval kopen dan zie ik graag een foto van je opstelling Dominique.
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Hier nog een discussie over de lokatie piet (daarom vroeg ik het ook)
Kijken, versus alleen luisteren:
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... hl__garmin
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Ik kijk alleen. Geluid heb ik niet aan staan.
Ride-aholic
Actief lid

Bericht door Ride-aholic »

piet schreef:Dit nieuwe apparaat van Garmin http://www.garmin.nl/product/?pid=010-00858-11 kun je het scherm ook 180 graden draaien. Op de site zeggen ze 360 maar dat lijkt me niet handig om de kaart op de kop te lezen.
Behalve als je net op je dak beland bent.
Hi,
Ik heb net op de Garmin-site gekeken, er staat inderdaad 360 graden, dat is gewoon 1 x helemaal rond. Daar heb je dus lekker veel aan :D .
Gezien de screenshots neem ik aan dat ze 90 graden bedoelen.
Ik werk zelf al jaren met TomTom op een iPAQ4700, met een zuignap links onder op het raam, daar zit hij niet in de weg en is goed afleesbaar.
GPS-muis zit ergens onder op het dashboard met klitteband.

Greetz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Versie 5.51 ofzo, als ik me goed meen te herinneren Piet. Meningen kunnen wellicht verschillen. Maar als je het prettig vind werken koop je gewoon een Tomtom. Die is sowieso wel wat goedkoper dan Garmin. De smalste binnendoorweggetjes zul je dan wel niet kunnen plannen, maar volgens mij was jij daar toch al geen liefhebber van. Eens kijken watvoor smalle wegen we morgenochtend voor je kunnen vinden... :twisted:
Caterham => Britse degelijkheid...
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Ik zal me 4x4 meenemen. :twisted:
martinb
Mega lid

Bericht door martinb »

Ik heb zelf al jaren een garmin zumo 550. Eerst op mijn motor en nu in de speedster.
Via Mapsource zijn de routes perfect te maken en makkelijk op de garmin te zetten.
Tijdens het rijden van de route: mis je een punt, dan gaat deze niet miepen dat je eerst dat ene puntje moet hebben, bv bij een wegopbreking. Je kiest gewoon voor weg vermijden en de garmin laat je naar het volgende punt rijden.
Ik weet niet hoeveel punten de huidige tomtoms kunnen hebben, maar de garmin kan geloof ik 999 routepunten onthouden.

Ander leuke item van die garmin, zoals allen al zegt, de route die je gereden hebt kun je thuis makkelijk nakijken. Zowel in mapsource als via google earth. Je kunt er dan weer een route van maken, punten weghalen etc etc.

Ook tijdens vakanties, de tomtom kiest ook bij vermijd snelweg, toch de minder leuke weggetjes. Vorig jaar samen met Gonzales naar bitburg geweest. De garmin gaf iedere keer andere (kleine) weggetjes aan, de tomtom van gonzales toch wat meer doorgaande wegen.

Voor mij is er maar 1 navigatie voor echt plezier, de garmin.

Wat betreft tyre, ook die gebruik ik naast mapsource. Sommige handelingen zijn makkelijker en sneller in tyre.
Martin
jaydee
Mega lid

Bericht door jaydee »

Over het 'terug' moeten rijden naar een gemist waypoint: wat dacht je dan? Een waypoint moet je aandoen, anders rijd je de geplande route niet.

Tomtom: scherm aanraken, volgende, reisplanner, waypoint aantikken, "markeer als bezocht".

Ga eens navigeren met Nokia Maps (de laatste, gratis, versie) of Route66 Mobile, dan piep je wel anders!
Jägertee
Plaats reactie