TissiRS stelt zich voor, nog wel zonder Speedster

Stel jezelf en je auto voor.
Spider
Mega lid

Bericht door Spider »

deze stond er ook nog....
Bijlagen
cayman S abbeville .jpg
cayman S abbeville .jpg (69.42 KiB) 3271 keer bekeken
¨speed is life, but control is everything...¨
TissiRS
Actief lid

Bericht door TissiRS »

En een Twingo RS, maar als ik dan heel hebberig mag zijn dan zou ik die beiden laten staan en een 996 GT3, eventueel als RS kiezen. De nieuwste GT3 vind ik teveel een marketing technisch instrument en te weinig in extra impuls zoals dat bij de 996 GT3 RS wel was. En wit met blauw of rood, daar kan maar weinig tegenop :wink:
Spider
Mega lid

Bericht door Spider »

maar we waren het er wel over eens diegene die er zaterdag waren
dat trackdagjes een heel andere dimensie krijgen en ook 'iets' meer gaan kosten,
met dit soort autos maar daar kunnen we ook helemaal naast zitten. :?
maar ze zijn zeker af welke van de porsches je ook kiest,
kan zelf geen oordeel vellen wat de puurste zou zijn,
maar geloof je direct.
¨speed is life, but control is everything...¨
TissiRS
Actief lid

Bericht door TissiRS »

Voordeel van dit soort auto's is dat je ze niet/nauwelijks hoeft aan te passen. Zo'n GT3 RS kun je onaangepast uit de showroom het circuit oprijden, bij de Cayman S zou ik dan voor keramische schijfjes gaan tegen fading, kost alleen €8.000 :shock:
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dennizz »

TissiRS schreef:Voordeel van dit soort auto's is dat je ze niet/nauwelijks hoeft aan te passen. Zo'n GT3 RS kun je onaangepast uit de showroom het circuit oprijden, bij de Cayman S zou ik dan voor keramische schijfjes gaan tegen fading, kost alleen €8.000 :shock:
tja, zou je daar wakker van liggen als je net zo`n nieuw apparaat "pint" :lol:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
TissiRS
Actief lid

Bericht door TissiRS »

Dennizz schreef: tja, zou je daar wakker van liggen als je net zo`n nieuw apparaat "pint" :lol:
Bij het pinnen niet nee, maar als ik een paar dagen later mijn banksaldo zie wel :wink:
TissiRS
Actief lid

Bericht door TissiRS »

:oops: :oops: :oops:

Ik heb iets op te biechten, ik heb zitten rekenen, en nog meer zitten rekenen. En ook nog het idee gekregen om toch maar eens te gaan sparen voor als ik ooit nog op mezelf wil gaan wonen. En de uitkomst was dat een Speedster niet slim is, ik rijd met mijn Peugeot 107 een krappe 1 op 12 dus ik vrees te erg voor mijn verbruik met de Speedster.

Nu heb ik begin mei een vast contract gekregen van mijn baas en daardoor kan ik nu zelf een lease auto uitkiezen. En mijn oog is gevallen op de Alfa Romeo Mito Centenaire, en de aanvraag hiervoor is nu bezig.
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dennizz »

TissiRS schreef::oops: :oops: :oops:

Ik heb iets op te biechten, ik heb zitten rekenen, en nog meer zitten rekenen. En ook nog het idee gekregen om toch maar eens te gaan sparen voor als ik ooit nog op mezelf wil gaan wonen. En de uitkomst was dat een Speedster niet slim is, ik rijd met mijn Peugeot 107 een krappe 1 op 12 dus ik vrees te erg voor mijn verbruik met de Speedster.

Nu heb ik begin mei een vast contract gekregen van mijn baas en daardoor kan ik nu zelf een lease auto uitkiezen. En mijn oog is gevallen op de Alfa Romeo Mito Centenaire, en de aanvraag hiervoor is nu bezig.
Qua aanschaf van de Speedster en allerlei up-grades (die je wel zelf doet zoals: vering, velgen, 4-puntsgordels, remblokken etc, etc) was voor mij een aanslag op me rekening.

Qua onderhoud (Speedster bijna 2 jaar in bezit met 40.000 km erbij gereden):
-koppelingsveertje, 4 euro
-ik heb veel ellende gehad met een storing die de motor in stationair gooit. Heeft relatief weinig gekost <300 euro.
Daarna het onderhoud die alle auto`s hebben:
-bandjes
-olie(filter)
-ruitvloeistof
-remblokken

Kortom het echte onderhoud is echt te verwaarlozen. De verzekering kan wel wat hoog uitvallen bij een beginnend bestuurder, maar 220 euro wegenbelasting per jaar halen ook maar weinig auto`s. Het zijn de dingen die je extra wilt verbouwen wat veel kost :wink:

Oja, de speedster rijdt bij mij ook 1 op 12,5. Geloof me iedere 12,5 km is vele malen leuker dan die in de 107 :D

De speedster kost dus weinig per km die je rijdt qua onderhoud. Tenminste als je geen lening afsluit om hem aan te schaffen. Voor mij gaat die dus ook nooit meer weg, zeker niet als ik ooit een lease auto kan "krijgen" van de zaak. Ik heb er zoveel lol van, dat lever ik/wij niet in voor een beetje extra hypotheek. Overigens een speedster levert ook geen "geld" meer op als die in de verkoop gaat. Met dat geld kun je nog geen halve garage van bijkopen, waar je dan toch niets aan hebt omdat je geen auto meer hebt :lol:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Mijn kosten voor de Speedster waren ook nihil, afgezien standaard onderhoud, dat geen ruk voorstelt. Aanpassingen reken ik niet eens mee, gezien dat geen verplichting is. Reken ik de korting mee die ik achteraf had besproken, wanneer de Speedster niet zou inruilen, heb ik zelfs een jaar lang gratis gereden. Die vlieger gaat voor de Caterham helaas niet meer op. Haal er gelukkig wel m'n kick uit, als ze het doet. :lol:
Caterham => Britse degelijkheid...
TissiRS
Actief lid

Bericht door TissiRS »

Dennizz schreef:
Oja, de speedster rijdt bij mij ook 1 op 12,5. Geloof me iedere 12,5 km is vele malen leuker dan die in de 107 :D
De 107 rijdt bij de meeste eigenaren makkelijk 1 op 16 en zuiniger, mijn rechtervoet is gewoon veels te zwaar. En ik was te bang dat die bij een Speedster zou zorgen voor een verbruik van rond de 1 op 9 of nog erger.

Dennizz schreef:De speedster kost dus weinig per km die je rijdt qua onderhoud. Tenminste als je geen lening afsluit om hem aan te schaffen. Voor mij gaat die dus ook nooit meer weg, zeker niet als ik ooit een lease auto kan "krijgen" van de zaak. Ik heb er zoveel lol van, dat lever ik/wij niet in voor een beetje extra hypotheek. Overigens een speedster levert ook geen "geld" meer op als die in de verkoop gaat. Met dat geld kun je nog geen halve garage van bijkopen, waar je dan toch niets aan hebt omdat je geen auto meer hebt :lol:
Dit is dan ook niet het einde van mijn Speedster droom, het betekent alleen dat ik het nog even op de lange baan schuif. Ik wil hem nu ooit als 2e auto gaan kopen.
Ride-aholic
Actief lid

Bericht door Ride-aholic »

Hi,
ik heb Speedy een tijdje als daily gebruikt, en kwam toen uit op een gemiddelde van 1 op 12.
In de Ardennen wel eens 1 op 6 gehaald, maar toen was ik bezig om een stel motoren voor te blijven.
1 op 14 kan ook, maar dat was een toer over B-wegen, heeeeel relaxed rijden.

Greetz, Peter
Laatst gewijzigd door Ride-aholic op 05 okt 2012 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
The only vitamine you need, is speed! #0707
TissiRS
Actief lid

Bericht door TissiRS »

Guess I'm back!! Het begint alweer te jeuken. Mijn Italiaantje leert het zweepje kennen en ik stoor me aan de elektronica, vorige week ging de auto halverwege een mooie doordraaier uit de sportstand via de all-weather-stand naar de normale stand omdat hij dacht de grip te verliezen(geen piepen, niets onverwachts of wat dan ook). Dat kon ik niet waarderen. Sinds zaterdag is daar iets nieuws bijgekomen, hij gaat niet meer voor of achteruit ondanks een nacht aan de lader, krijg zelfs geen binnenverlichting te zien.

Door de wisselkoers begint het tegelijkertijd te jeuken om een 2e auto aan te schaffen, dat zou een leuke aanvulling zijn. Dus ik ga dit forum weer actiever volgen. De komende tijd zal het om rationele redenen onmogelijk zijn, maar op den duur moet het er wel van komen.

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding[/img]
TissiRS
Actief lid

Bericht door TissiRS »

Hallo allemaal!

Inmiddels heb ik alweer een hele tijd niets van me laten horen maar ik denk dat die trend zich nu wel gaat doorbreken. Ik heb nog een jaar te gaan met mijn Mito en door nieuwe leasevoorwaarden is een auto anders dan een Polo exceptioneel veel duurder.

Hierdoor is bij mij de prikkel weer goed gevoed om dan maar een speelgoed auto voor erbij te nemen. En daardoor kom ik weer uit bij de Speedster, een eventuele aankoop staat gepland voor volgend jaar dus genoeg tijd om rond te kijken nog.
TissiRS
Actief lid

Bericht door TissiRS »

Boys and girls!

De kogel is zo goed als zeker door de kerk, nog heel even en dan mag ik mezelf een trotse Speedster/VX220 eigenaar noemen! Nu snel zoeken voor een trip naar Engeland en hoe alle rand zaken geregeld moeten worden.

Mocht iemand tips hebben hoor ik ze graag! @ smiley, je bent straks niet meer de enige rode in West Brabant!
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Er zijn er wel meer in West Brabant. Niet iedereen zet zijn woonplaats i het profiel.

Succes met de import.
Als je er graag iemand bij wil hebben die er thuis in is, kun je die vraag ook op het UK forum stellen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Plaats reactie