Bevestiging luchtfilter

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Blitz

Bevestiging luchtfilter

Bericht door Blitz »

Ik heb een tijdje geleden een K&N Kelk gestoken. die komt geregeld tegen het schutbord, best vervelend als je dat constant hoor kloppen. ik heb al enkele spanbandjes bevestigd en het is al beter, maar nog niet helemaal weg.
hebben jullie dit probleem ook? iemand foto's van zijn bevestiging?
beugeltje maken zal wss wel een oplossing zijn, maar heb ik ni zoveel zin in, vermits je er moeilijk bij kan :)
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door sooike »

Weer zo'n universeel K&N filtertje gekocht zeker? :lol:

Als je de set besteld, specifiek voor de Speedster, zitten er beugeltjes bij.
Linkerachterwiel er af, binnenscherm er uit, en plaats zat om er aan te werken :lol:
Anders effe langskomen, kan je gelijk zien hoe het wel moet :D
Einfach nur ein nackter Sportler
Blitz

Bericht door Blitz »

ik heb die kelk gehaald bij R Power in Wortel en ik heb daar 3 of 4 keer duidelijk gezegd dat het voor een Opel Speedster is en ze hebben daar blijkbaar alleen maar nagegaan hoe groot de kelk dan moest zijn...
ik zal bij u wel eens afkijken en dat beugeltje proberen namaken ;)
heb het idd langs het wiel gedaan, anders is er helemaal geen beginnen aan. heb wel de slijptol nodig gehad, de vijsjes van de wielkuip zaten te vast :roll:
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dominique »

Heb je alleen het filter vervangen of ook de aanzuigbuis? Bij mij moest de 90 graden siliconen bocht van aanzuigbuis naar gasklep zo ingekort worden dat deze vrij kwam van de 'kofferklep'.
Indien het zeker het filter is dat tegen de zijkant van de clam aankomt, zou je eens met tie-wraps om de verbindingsbuis, rolbeugel - subframe, de zaak kunnen vast maken?
Afbeelding
Blitz

Bericht door Blitz »

enkel de filter is vervangen. ik heb er al een berg trekbandjes aan hangen, maar hij tikt nog een beetje. het is ijzer tegen ijzer (of alu tegen alu of wat dan ook..), dus het klinkt redelijk hard, net of er iets kapot ni... gelukkig weet ik dat het aan de filter ligt, maar de eerste keer dat ik het geluid hoorde was ik wel ff bang :shock:
Plaats reactie