Ik ben afgelopen weekend weer eens een weekendje naar Duitsland geweest.
Het was heel leuk want er waren nog meer celica's.
Er waren er verschillende van de celica club uk en nog een paar uit nederland.
ook heb ik nog verschillende speedsters gezien 2 zilveren en een groene en er was een nederlander misschien iemand van jullie ?
---SK--- schreef:Bla bla bla
Ik heb nu inmiddels het geld om een opel speedster te kopen.
Maar stiekum wil ik nog steeds een lotus exige s.
Sebastian hou op met spammen man.
Met dat "leuke overstuurmomentje" toon je onomstotelijk aan dat je werkelijk niet weet waar je mee bezig bent. In een Speedster/Exige S was je met deze stuurbewegingen gegarandeerd in de vangrail geeindigd. En dat is nog los van het bijna-ongeluk op het moment dat je die Scirocco bijna van achteren torpedeerd
(Wel opvallend hoe hard dat onderstuurde zilvergrijze hok van een Speedster je voorbij komt)
Mijn tip: Houd het lekker bij het autoweekforum of probeer het nog eens op DF kerel ...
Gezien je voorliefde voor de track, zou je ook deze kunnen nemen: http://www.kapaza.be/Autos/Opel/2575144 ... rades.html
De lijst met aanpassingen is gigantisch, en allemaal trackgericht.
De eigenaar heet Porker hier op het forum.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
---SK--- schreef:Bla bla bla
Ik heb nu inmiddels het geld om een opel speedster te kopen.
Maar stiekum wil ik nog steeds een lotus exige s.
Sebastian hou op met spammen man.
Met dat "leuke overstuurmomentje" toon je onomstotelijk aan dat je werkelijk niet weet waar je mee bezig bent. In een Speedster/Exige S was je met deze stuurbewegingen gegarandeerd in de vangrail geeindigd. En dat is nog los van het bijna-ongeluk op het moment dat je die Scirocco bijna van achteren torpedeerd
(Wel opvallend hoe hard dat onderstuurde zilvergrijze hok van een Speedster je voorbij komt)
Mijn tip: Houd het lekker bij het autoweekforum of probeer het nog eens op DF kerel ...
ja dat was duidelijk een 2.2 met maar 150 pk.... dat ding komt heel snel voorbij op een recht stuk daar zijn duidelijk wat pk's ingestoken. En tuurlijk weet ik niet waar ik mee bezig ben, vandaar dat mijn auto nog steeds heel is maar natuurlijk dat is allemaal geluk.
Maar over +-1 jaartje staat er een en we zullen zien hoe snel die gecrashed is op de ring, time will tell.
duidelijk ben je nog steeds gefrustreerd dat ik ooit een stock 2.2 speedster standaard een veel te onderstuurde setup vindt hebben. Nooit gezegd dat je er geen leuke wagens van kan maken.
en wat betreft dat overstuur in mijn auto hij is gewoon afgesteld om dat te hebben, omdat ik dat prettig vindt rijden. ieder mag zijn eigen voorkeur hebben niet?
Deze jongeman schreeuwt om aandacht, negeren is derhalve het beste, bloed het draadje vanzelf dood.
Michel
Inderdaad Michel, hij ziet inderdaad niet in dat hij zover tegenstuurt dat de auto bijna over de curbs richting de vangrail hapt. Omdat het een fwd is komt hij daar nu mee weg. Maar een Speedster/Exige was in een contraslip geraakt die niet meer op te vangen is op de Ring vanwege de zeer beperkte ruimte. En dat in dit geval met een bijrijder ...
iedereen maakt wel eens een foutje dat gebeurt zelfs in de F1 .
wat voorn banden heb je?
zie piepen al als ze een bocht zien
ik heb er nu 36 ronden gereden, en het klopt iedereen kan een foutje maken maar met 143 pk fwd is dat stukken minder als een f1 wagen. toyo proxes t1r banden heb ik die ver versleten zijn met nu minder dan 1mm achter vandaar ook het geluid
---SK--- schreef:duidelijk ben je nog steeds gefrustreerd dat ik ooit een stock 2.2 speedster standaard een veel te onderstuurde setup vindt hebben. Nooit gezegd dat je er geen leuke wagens van kan maken.
Clarkson kon de standaard elise op zijn 175 bandjes en geo ook niet in overstuur krijgen, dat lukte alleen een fabrieksrijder bij die aflevering.
De onderstuur die als veiligheid zo ingesteld staat, doet zijn werk blijkbaar goed, en de standaard speedster heeft dat ook zo als ik me niet vergis. (opel wilde ook wat langer genieten van zijn klanten)
Wel moet ik zeggen dat vele speedstereigenaren verrast waren na een upgrade met bredere voorbanden, met soms vreselijke gevolgen.
Die onderstuur veiligheid zit er dus wel met een reden.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
---SK--- schreef:duidelijk ben je nog steeds gefrustreerd dat ik ooit een stock 2.2 speedster standaard een veel te onderstuurde setup vindt hebben. Nooit gezegd dat je er geen leuke wagens van kan maken.
Clarkson kon de standaard elise op zijn 175 bandjes en geo ook niet in overstuur krijgen, dat lukte alleen een fabrieksrijder bij die aflevering.
De onderstuur die als veiligheid zo ingesteld staat, doet zijn werk blijkbaar goed, en de standaard speedster heeft dat ook zo als ik me niet vergis. (opel wilde ook wat langer genieten van zijn klanten)
Wel moet ik zeggen dat vele speedstereigenaren verrast waren na een upgrade met bredere voorbanden, met soms vreselijke gevolgen.
Die onderstuur veiligheid zit er dus wel met een reden.
clarkson kan ook helemaal niet autorijden. in die video wordt ook verteld dat lotus dit tegenwoordig doet omdat de auto anders te snel in elkaar wordt gereden door noobs. En dat ze er expres dunnere voorbanden op doen(omdat de meeste mensen er niet mee overweg kunnen) en dat ze hem ook gewoon kunnen leveren met breedere voorbanden. gelukkig hebben we de exige nog die standaard al een stuk beter is. maar standaart ook nog wat onderstuur in zit tegenwoordig, maar iets meer camber aan de voorkant help dit al goed op te lossen. en ook de arb zijn instelbaar dus makkelijk te fixxen.
Het is ook logisch dat autofabriekanten standaard onderstuur in hun auto inbouwen omdat dit beter en makkelijk te controleren is dan overstuur.
En die testrijder krijgt hem ook alleen maar dwars omdat hij er mee gooit. ook wordt er gezegd dat hij dit probleem niet had bij het vorige model waar wel breedere voorbanden op lagen
Laatst gewijzigd door ---SK--- op 31 mei 2010 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- SK zet veel kracht bij het sturen:
Dit brengt onrust in de auto. Het voelt sneller omdat de auto "levendiger" is, maar het is niet sneller. Een Elise/Exige/Speedster wordt onrustig in de kont als je het stuur te stevig vasthoudt, omdat bumpsteer wordt doorgegeven aan het chassis wanneer je de stuurkolom fixeert.
- SK maakt grote stuurbewegingen:
Dit wekt onderstuur op bij insturen en geeft onrust achter wanneer de voorwielen weer grip krijgen. In geval van een slip wekt een te grote stuurcorrectie een contraslip op. Die contraslip is altijd gemener. (Plus dat je er op de Nordschleife de ruimte niet voor hebt, zoals SteV6 al zei.)
- Ondanks de genoemde afstelling zie ik veeel onderstuur:
Dit ligt vooral aan de gekozen lijnen en manier van sturen. (De layout en setup van de auto zijn gegeven, dus daar moet je het als bestuurder mee doen.)
- De Celica komt vrij rustig omzetten:
Door de architectuur van de auto (middenmotor, 40/60 gewichtsverdeling voor/achter) zal een Elise/Exige/Speedster een heftigere overstuurreactie geven. Deze is dan moeilijker op te vangen, omdat de auto meer zijwaartse snelheid maakt en je dus sneller moet reageren. Bovendien is door de beperkte stuuruitslag de maximale sliphoek vrij klein.