Originele versnellingspook

Op zoek naar onderdelen.
Plaats reactie
jaydee
Mega lid

Originele versnellingspook

Bericht door jaydee »

Hallo,

Omdat ik Pipo's eerste Speedster heb, heb ik een ingekorte versnellingspook: http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1134

Ik vind een langere pook toch prettiger schakelen. Wie heeft (of weet) een originele pook te koop? Ruilen is ook prima wat mij betreft.

Bedankt,
Jelle
Jägertee
PeterS
Lid
Contacteer:

Bericht door PeterS »

"PS Houdt het verwijderde stukje bij. Dan kun je als je wilt het in de toekomst er gewoon terug tussen lassen"

Heeft hij dat tussenstukje niet voor je bewaard? :wink:
Dolfin Blue Opel Speedster 2.2 uit 2001 en Triumph TR6 uit 1969
jaydee
Mega lid

Bericht door jaydee »

PeterS schreef:"PS Houdt het verwijderde stukje bij. Dan kun je als je wilt het in de toekomst er gewoon terug tussen lassen"

Heeft hij dat tussenstukje niet voor je bewaard? :wink:
Goed punt!
Ik heb liever een pook die niet op twee plaatsen gelast is, denk ik :)
Jägertee
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

schakelpook

Bericht door Pipo »

Over dat lassen moet je je geen zorgen maken. Dat is even stevig als het origineel. (als je het goed doet tenminste). En de krachten die er op komen zijn te verwaarlozen.

Zelf vond ik de korte pook wel beter schakelen. Bij mijn Turbo heb ik hem wel 1cm langer gelaten. Lag toch iets beter in de hand.

Ik heb het tussenstukje nog wel ergens liggen als je het nodig hebt. Maar anders neem je gewoon een stukje van een gladde bout van dezelfde diameter en last dat er tussen. Maak je hem zo lang als je zelf wilt.
Wil je de originele pook, zou ik autokerkhoven contacteren. Er liggen genoeg Speedsterwrakken te wachten. Ter info: de pook van de atmo en de Turbo zijn uitwisselbaar.
A thing of beauty is a joy forever!
Plaats reactie