Maik schreef:Als het het vermogen aan het blok is, dan lijkt de uitlaatlijn dus niet de bottleneck... Peter haalde uit ongeveer dezelfde set-up maar dan met de standaard nokkenassen 190pk... Ik gok er dan maar op dat die 175pk aan de wielen is? Ik denk dat we even op een antwoord van Peter moeten wachten
Er was nog iemand langs gekomen met "zelfs" een andere demper en een ander luchtfilter + 2.4 inlaat en die haalde ook al een teleurstellend resultaat. Dacht 185 pk
De auto van Peter scoort standaard tot nu toe extreem hoog...
Het vermogen bij Tibby is omgerekend naar de motor, ik gebruik hiervoor een omrekenfactor van 15%. Het vermogen is gemeten meteen na de afregelsessie toen alles nog erg warm was. (Het blijkt dat een meting vlak na de inleersessie, als alles erg warm is, altijd wat lager uitvalt dan de meting bij een normaal warm gereden auto.)
Het vermogen wat ik in het begin aan mijn Speedster heb gemeten met de standaard uitlaat was 187 pk. Dit vermogen was gebaseerd op de theoretische bandomtrek, het blijkt echter dat de werkelijke bandomtrek bij mij nogal wat kleiner was, met als gevolg een te hoog vermogen. Mocht dit mensen op het verkeerde been hebben gezet, dan hiervoor excuses.
Ik denk dat een realistisch vermogen voor een motor met standaard uitlaat en 2.4 inlaat ongeveer 180 pk zal zijn met uitschieters naar beide kanten.