Zo, na al die tijd heb ik eindelijk mijn navi binnen. Dat viel nog tegen.
Wat blijkt, de commerciële jongens zijn bezig geweest en hebben zo'n onduidelijk mogelijke situatie gecreëerd.
Mijn belangrijkste eis was dat ik routes kon rijden. Dat is simpel weg niet uit de documentatie op te maken die op hun webpagina's staan. Behalve dan voor apparaten die ergens speciaal voor gemaakt zijn.
Hierdoor heb ik een Garmin besteld en weer terug gestuurd. Waarschuwing voor TomTom gebruikers. Garmin verstaat onder routes/reisplannen iets anders dan je gewent bent voor je TomTom. Het systeem van Garmin is waarschijnlijk veel beter omdat het veel verder gaat. Maar voor ons simpele TomTom gebruikers niet echt interessant.
Maar de Garmin die ik had gekocht kon helemaal niks. Niet eens tussenstops.

En aangezien ze bij Garmin NL pas na een week konden melden, op mijn mailtje, dat ik maar naar Garmin Europa moest gaan voor mijn vragen kunnen ze wat mij betreft aan het ...
Bij TomTom zijn ze ook op de commercieels toer. Na wat advies te hebben ingewonnen bij mensen die al een bepaald model TT haden toch maar de help desk gebeld. Omdat ik niet een 2 keer alles wilde terug sturen.
Dat was maar goed ook want ik begreep van die meneer dat de optie uit de meeste modellen is gesloopt en vind je ze nog alleen terug op de duurdere Go modellen.