Motor naar de maan
Motor naar de maan
Hey allen,
M'n Speedster-ownership blijft een ervaring in mineur, veel kosten, problemen met keuring en politie en nu als kers op de taart een kapotte motor tijdens een trackday in Mettet.
Na een eerste signaal in de vorm van vermogensverlies, en wat rook hoorde ik een licht geratel, ik ben onmiddelijk de pits ingereden, de ratel werd enkel luider. Na m'n lunch de motor nog 'ns gestart, het ratelen/tikken is enkel harder geworden. Ik vermoed dat een drijfstang kapot is, maw, de moeite niet om te herstellen?
Het gaat om een aangepast 2.2 blok met +/- 180pk.
Tips/hulp zijn welkom, ik vermoed dat ik best op zoek ga naar een ander blok. Hoeveel tijd neemt een swap in beslag?
M'n Speedster-ownership blijft een ervaring in mineur, veel kosten, problemen met keuring en politie en nu als kers op de taart een kapotte motor tijdens een trackday in Mettet.
Na een eerste signaal in de vorm van vermogensverlies, en wat rook hoorde ik een licht geratel, ik ben onmiddelijk de pits ingereden, de ratel werd enkel luider. Na m'n lunch de motor nog 'ns gestart, het ratelen/tikken is enkel harder geworden. Ik vermoed dat een drijfstang kapot is, maw, de moeite niet om te herstellen?
Het gaat om een aangepast 2.2 blok met +/- 180pk.
Tips/hulp zijn welkom, ik vermoed dat ik best op zoek ga naar een ander blok. Hoeveel tijd neemt een swap in beslag?
oei.. Da's niet best.. Te laag olieniveau gehad, want anders zijn die blokken toch bijna niet kapot te krijgen..?
Ik kan je helaas geen nuttige info geven over een motorswap.. maar veel succes. Ik zag hier wel laatst op het forum een nieuwe motor voorbij komen, misschien is die er nog ?!
Gr,
The Duke
Ik kan je helaas geen nuttige info geven over een motorswap.. maar veel succes. Ik zag hier wel laatst op het forum een nieuwe motor voorbij komen, misschien is die er nog ?!
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Porker,
Ik denk dat dat aanbod van Vocky/Cliffie in the UK zo gek nog niet is.
700 pond voor een 37k km blok (zonder balans assen!) en al je meuk wordt overgezet. Boek een hotel in de buurt, blijf erbij en help mee zou ik zeggen.
Hebben ze al een totaal bedrag voor je afgegeven?
Het zal misschien vreemd zijn, het in de UK te laten doen, maar Vocky en Cliffie zijn gerespecteerde communityleden daar, en zullen je zeker niet het vel over de oren trekken.
Als je zelf de swap niet kunt doen, zal het al snel in de papieren lopen als je het hier moet laten doen..
700 pond voor een 37k km blok (zonder balans assen!) en al je meuk wordt overgezet. Boek een hotel in de buurt, blijf erbij en help mee zou ik zeggen.
Het zal misschien vreemd zijn, het in de UK te laten doen, maar Vocky en Cliffie zijn gerespecteerde communityleden daar, en zullen je zeker niet het vel over de oren trekken.
Als je zelf de swap niet kunt doen, zal het al snel in de papieren lopen als je het hier moet laten doen..
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Dat klinkt aantrekkelijk, wanneer je zelf heen kan rijden....Smiley schreef:Porker,
Autoambulance regelen, auto met trekhaak, etc... overtocht. Maar zelfs met deze bijkomende ongemakken beslist ff de moeite van overwegen waard!

2.2 16 valve
Heb nog een splinternieuwe 2.2 fabrieksmotor staan.
Nieuw in de stalen crate.
Interesse?
PB me.
Veel geluk!
Nieuw in de stalen crate.
Interesse?
PB me.
Veel geluk!
-
- Nieuw lid
Speedster zei:
Kleur bougies eens bekijken, met cameraatje in bougiegat kijken of je wat ziet, olie eruit om te kijken of er slijpsel inzit, dan kijken of ketting goed ligt, compressie meten etc. van simpel naar moeilijk tot je zeker wat dat hij niet relatief eenvoudig te redden is..
Gr,
The Duke
Sowieso wel goeie.. Eerst eens kijken wat er mis is, voordat je straks een nieuw blok gaat kopen "voor niks"..De distributieketting wel nog wel eens van tijd gaan.
Kleur bougies eens bekijken, met cameraatje in bougiegat kijken of je wat ziet, olie eruit om te kijken of er slijpsel inzit, dan kijken of ketting goed ligt, compressie meten etc. van simpel naar moeilijk tot je zeker wat dat hij niet relatief eenvoudig te redden is..
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
- Racerke
- Actief lid
- Contacteer:
Dat is kl*te!
Je hebt al evenveel chance gehad met een Speedster als ik vorig jaar...
Mijn ruil-motor gemonteerd door Opel kostte 5700€ toen
Is je topic op www.autoforum.be verdwenen? Vind deze niet meer terug.
Veel succes
Je hebt al evenveel chance gehad met een Speedster als ik vorig jaar...
Mijn ruil-motor gemonteerd door Opel kostte 5700€ toen

Is je topic op www.autoforum.be verdwenen? Vind deze niet meer terug.
Veel succes
- Smiley
Ai. das we erg zuur, zo kort na de switch.12Esc schreef:Ik weet niet of het de pijn enigszins verzacht, maar ik heb juist pech ná mijn Speedster: de motor van de Tuscan bleek niet helemaal in orde. Er was een rebuild nodig (de tweede al). Kosten: eur 14K...
Ben je er morgen bij? (MM)
- Smiley
Omdat je zei "er was" een rebuilt nodig; kon zijn dat hij al klaar was.
Zit bij de show-no-go groep door mijn aanmelding.
Zag deze week pas dat ze volgens lot regels rijden bij de gevorderden (dus verzekerd), dus ga kijken of ik nog kan switchen.
Zit bij de show-no-go groep door mijn aanmelding.
Zag deze week pas dat ze volgens lot regels rijden bij de gevorderden (dus verzekerd), dus ga kijken of ik nog kan switchen.