100amp Alternator

Op zoek naar onderdelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Denthrax
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 10 mei 2009 16:43
Locatie: Kluisbergen (BE)

100amp Alternator

Bericht door Denthrax »

Ik ben op zoek naar een 100A alternator voor mijn SC project deze winter.

Mocht er iemand een exemplaar hebben liggen of tip waar ik deze voor een prikje kan krijgen...
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Heb je voor een SC een andere dynamo nodig :?:
Kan me niet herinneren dat ik een andere dynamo nodig had.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7387
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Bij de 2.2 is het een russische roulette of er standaard een 100 of 120 amp inzit.
Daarom bij al die 2.4 inlaatspruitstukken inbouw acties, soms gelukkige, en soms ongelukkige gezichten. (omdat het voor de uitbouw bijna niet te zien is)

@Denthrax; let erop dat als 2ehands niet lukt, en je gaat voor een 100a aftermarket, deze net zo groot kunnen zijn als de 120. (dat heeft dennizz meegemaakt)

Een defecte scoren op het UK of DE forum, en laten reviseren zou nog een optie kunnen zijn.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Of je kan de grote modificeren.
Is mij ook gelukt, wel veel puzzelwerk en ik heb ook het alu inlaatspruitstuk een beetje aangepast.
Gebruikersavatar
Denthrax
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 10 mei 2009 16:43
Locatie: Kluisbergen (BE)

Bericht door Denthrax »

Ik heb nu een aangepaste 120a samen met de 2.4 inlaat. Maar zou dit ook werken met de SC inlaat? Het lijkt alsof die iets breder is :?:
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Afhankelijk van waar de dynamo zit moet je meer of minder aanpassen. Ik heb laatst de route van de riem veranderd en moest daardoor weer de dynamo verder aanpassen. Is wel een heel gepruts, maar hij werkt nog.

Heb er helaas geen fotos van gemaakt, dat vergeet ik steeds als ik bezig ben, sorry.

Maarten
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4556
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Dag Denthrax. Met welke charger ga je werken? Keuring?
Grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Denthrax
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 10 mei 2009 16:43
Locatie: Kluisbergen (BE)

Bericht door Denthrax »

De M62 Eaton. Heb er een komende uit Amerika. Ik ben er enkel nog niet uit welke uitlaatlijn.. de Tullet is duur en luid lijkt me.

Van de keuring heb ik weinig schrik. heb nu 3x gezien hoe dit er aan toe gaat met een Speedster... :shock:
Gebruikersavatar
Bart
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 sep 2006 19:42
Locatie: Brugge (België)

Bericht door Bart »

Denthrax schreef:de Tullet is duur en luid lijkt me.
Valt goed mee van lawaai hoor, die van Patje komt geloof ik ongeveer op 92dB (gemeten in Bittburg), terwijl mijn cup toch naar de 98à99 dB gaat.

Grtn,
Bart
Speedster 0890
patje
Actief lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 mei 2005 9:34

Bericht door patje »

Je kan altijd eens komen luisteren je woont net ver van me :wink:


Voor de het resultaat vond ik de tullet best wel meevallen in prijs.

Met sc en tullet moet je op ongeveer 260pk uitkomen.



groetjes patje
heinz

dynamo

Bericht door heinz »

heb nog een dynamo liggen, van een 2.0 turbo

Voor de liefhebber.......

Vragen? Kan je zo stellen...
Plaats reactie