water in de achterlichten

Weetjes en tips voor onze auto.
Plaats reactie
Smiley
Groot Speedster Commandeur

water in de achterlichten

Bericht door Smiley »

Na een setje nieuwe achterlichten te hebben, had ik veel last van vocht in de lampen.
Joop (gonzales) kwam met de officiele opel tip en die is uitgevoerd:
http://www.auto-editie.nl/prive/water/tip.pdf

Dus aan het snijden geweest:
Afbeelding
De onderste 2 kleine stukjes verwijderd, en ongeveer 3cm van de onderkant van de band weg.

Afbeelding
Ook rechts een stuk weggehaald.

Bij het karten heeft het flink geregend, en er zat geen druppel meer in, alleen erop.
Perfect dus.

Mijn gevoel is dat de regen niet rechtstreeks in de lamp loopt, maar vastgehouden wordt het schuimrubber, en dat de luchtvochtigheid het dan in de lampen laat komen. De onderste 2 kleine stukken is waar het vocht sowiezo blijft liggen, en dus het meeste opgezogen wordt. (die zijn altijd kletsnat). De onderkant van het grote stuk schuim is ook altijd nat.
Nu het dus niet meer opgezogen wordt, loopt het water achterlangs de lamp de auto weer af, en eindigd het dus niet in de lamp zelf.

Iemand die toevallig de officiele fix voor de voorlampen weet? (daar heb ik er nog lichtjes last van)
Edit: laat maar. Is by design kut: http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... inside.pdf
Laatst gewijzigd door Smiley op 22 nov 2009 11:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door vauxhall »

heb je ook nog iets toe gesmeerd met zwarte siliconekit?
of alleen schuim weg gesneden?
heb er zelf ook een beetje last van, maar ook in de voorste lampen...
Smiley

Bericht door Smiley »

Alleen schuim weggesneden (wat het ook een mooie oplossing maakt)

Mijn oude lampen waren gekit door allen, maar die hebben alleen de zomer meegemaakt in mijn eigendom, dus geen idee in hoeverre dat hielp.

@Allen; kwam er nog vocht in de lampen in de herfst/winter toen jij de auto nog had?
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Voorkant wel ietsje. De achterlichten had ik met sikaflex dichtgekit. Er zou een ontluchtingsgaatje in horen, maar goed, die zaten er voor mij gevoel ook wel tussen de relectoren naar de binnenzijde van de auto toe. Daar heb ik na het dichtkitten geen vocht meer gezien. Voorkant was ik te lui voor om opnieuw te doen. Dus in de winter wel wacht condens, maar je zou geen plassen water moeten hebben.

Patrick stuurde me pas een linkje van Google Streetview met de Speedster nog voor de deur. Toch wel een prachtmachinetje. Zorg er goed voor! :D
Caterham => Britse degelijkheid...
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

Ik heb deze methode gisteren toegepast.
Hoe kan ik het resterende vocht uit de achterlichten halen zonder deze te openen? (er zou nu niets meer mogen bijkomen) Het lijkt echter niet te verminderen na een nachtje koud te hebben gestaan. Moet ik 1 lamp loshalen of is er een gaatje om met bv een stofzuiger vocht weg te halen? (ben op werk nu)
MichelV
Nieuw lid

Bericht door MichelV »

Ik had een paar weken geleden na een aantal flinke regenbuien ook ineens vocht in mijn rechter achterlicht. Ik heb het de rand waar het water naar binnen lekte gedicht met Sikaflex.
En bij mij bleef er ook nog wat vocht achter in de lampunit, ik heb het achterlicht een nachtje in een afsluitbare plasticbak gelegd samen met een vochtvreter.

Volgende dag was al het vocht verdwenen en tot nu toe geen last meer gehad, ook niet na de laatste buien.

groet,
Michel
Smiley

Bericht door Smiley »

Ik blijf er rechts achter last van hebben.
Siliconen gebruikt om dicht te smeren, maar zo goed dat er geen ontluchting meer is.
Nu krijg ik dat beetje wat erin zit, niet meer uit. (met de fohn wel, maar is zo terug)

Dus nu nog een keer een ontluchting maken en dan hopen dat alles werkt.
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Had vorige week ook achterlicht open gemaakt en terug dicht gekit met Terostat van Teroson :thumbup: Perfect waterdicht.
Met dit produkt had ik de 2.4 inlaat gemodificeerd (bobbel) en is nog steeds dicht.
grtz
captain slow
Plaats reactie