Verlagingssetjes - veren en schokbrekers !
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Verlagingssetjes - veren en schokbrekers !
Hoi,
tijdens het surfen kom ik diverse setjes tegen voor de speedster.
Nu vraag ik mij zelf eigenlijk af wat de verschillen zijn, iedereen hier neemt volgens mij de nitrons.
Ik kom tegen, Ohlins, JRZ, SPAX en nitrons........
p.s. voor de bijdehandjes........ik ben niet aan het zoeken, maar viel mij gewoon op dat je er meerderen zag en iedereen de Nitrons neemt hier.
Marcel.
Nu vraag ik mij zelf eigenlijk af wat de verschillen zijn, iedereen hier neemt volgens mij de nitrons.
p.s. voor de bijdehandjes........ik ben niet aan het zoeken, maar viel mij gewoon op dat je er meerderen zag en iedereen de Nitrons neemt hier.
Marcel.
Re: Verlagingssetjes - veren en schokbrekers !
Marcel schreef:Hoi,
Marcel.
Niet aan het zoeken

- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Ik ga voor de Nitrons door de vele ervaringen die er al zijn in het buitenland met de Nitrons onder de speedster.
Een groot voordeel is gewoon dat Nitron een eigen race-speedster heeft waar ze heel veel ervaring en data mee hebben binnengehaald (voor specifiek de speedster dus). Ook Lotus Amsterdam raad eigenlijk de Nitrons aan boven de Ohlins, die ook wel heel goed zijn maar dan wel duurder.
Mijn redenen dus om voor de Nitrons te gaan.
M.
Een groot voordeel is gewoon dat Nitron een eigen race-speedster heeft waar ze heel veel ervaring en data mee hebben binnengehaald (voor specifiek de speedster dus). Ook Lotus Amsterdam raad eigenlijk de Nitrons aan boven de Ohlins, die ook wel heel goed zijn maar dan wel duurder.
Mijn redenen dus om voor de Nitrons te gaan.
M.

- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Marcel schreef: p.s. voor de bijdehandjes........ik ben niet aan het zoeken, maar viel mij gewoon op dat je er meerderen zag en iedereen de Nitrons neemt hier.
Marcel.

Lotus Elise S2
Hendrik-Jan schreef:Marcel schreef: p.s. voor de bijdehandjes........ik ben niet aan het zoeken, maar viel mij gewoon op dat je er meerderen zag en iedereen de Nitrons neemt hier.
Marcel.
Gewoon ORGINEEL houden Marcel

- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- SteV6
En dan vergeet je Wilbers nog.
Maar SPAX heeft slechte gebruikerservaringen. Ohlins zijn schrikbarend duur maar goed. En Nitrons hebben voor gebruik op de openbare weg gewoon de beste prijs-kwaliteitsverhouding ....
Dus Marcel, lekker standaard houden
SteV6, die ook voor Nitrons gaat in het najaar.
Maar SPAX heeft slechte gebruikerservaringen. Ohlins zijn schrikbarend duur maar goed. En Nitrons hebben voor gebruik op de openbare weg gewoon de beste prijs-kwaliteitsverhouding ....
Dus Marcel, lekker standaard houden

SteV6, die ook voor Nitrons gaat in het najaar.
S4 Avant
- Marcel
- Contacteer:
Doe ik ook, maar daarom is het nog wel intressant om over de speedster te lezen en je te verdiepen in bepaalde zaken.......jans schreef: Gewoon ORGINEEL houden Marcel![]()

Andere is bv dat Jan voor spoorverbreders heeft, die vastzitten op zijn ophanging, en de velgen weer aan de verbreders vastzitten, ipv erdoorheen.
Wordt het niet veel makkelijker geschikte velgen te vinden als je dit trucje voor en achter toepast ?
Kun je ook een andere steek nemen volgens mij, of werkt het zo niet

- SteV6
Ja, dat klopt theoretisch wel. Je zet je spacer met bouten vast aan je naaf, en je velg weer met bouten aan je spacer.
Hierdoor kan je velgen uitzoeken met een hogere ET-waarde, bv. 45 of 48. Daardoor wordt de keus iets groter. En omdat je de velg aan je spacer monteerd kan je in principe ook kiezen voor een andere steek. Dus nog meer keus ...
Maar liever helemaal geen spacers of steekaanpassing. Helaas is dat bij de Speedster nogal moeilijk.
SteV6
Hierdoor kan je velgen uitzoeken met een hogere ET-waarde, bv. 45 of 48. Daardoor wordt de keus iets groter. En omdat je de velg aan je spacer monteerd kan je in principe ook kiezen voor een andere steek. Dus nog meer keus ...
Maar liever helemaal geen spacers of steekaanpassing. Helaas is dat bij de Speedster nogal moeilijk.
SteV6
S4 Avant