Zorg dat je in ieder geval een garagekrik met houtblokje en momentsleutel tot je beschikking hebt.
Ik heb de wielbouten na het plaatsen van de verbreders zo vast mogelijk aangedraaid voordat ik de auto weer liet zakken. En dan als het wiel weer op de grond staat de bouten even met de momentsleutel op 90Nm natrekken.
Laat je de auto te vroeg zakken dan kunnen de bouten nog wat speling hebben en loop je de kans dat je onbalans in de wielen krijgt omdat ze dan niet goed gecentreerd op de naaf zitten.
Maar het is niet moeilijk. Als je doorwerkt een karweitje van een half uurtje.
SteV6 schreef:
Maar het is niet moeilijk. Als je doorwerkt een karweitje van een half uurtje.
SteV6
Waarom die verbazing? Ik ga ervan uit dat H-J, net zoals ik heb gedaan, dit klusje op de oprit of in de garage uitvoerd en niet op een brug. En met een dopsleutelset en niet met luchtsleutels. Dan ben je gewoon wat meer tijd kwijt dan de bandenboer met hefbrug en alle 4 de wielen tegelijk eraf ....
SteV6 schreef:
Maar het is niet moeilijk. Als je doorwerkt een karweitje van een half uurtje.
SteV6
Waarom die verbazing? Ik ga ervan uit dat H-J, net zoals ik heb gedaan, dit klusje op de oprit of in de garage uitvoerd en niet op een brug. En met een dopsleutelset en niet met luchtsleutels. Dan ben je gewoon wat meer tijd kwijt dan de bandenboer met hefbrug en alle 4 de wielen tegelijk eraf ....
SteV6
Stephan, denk dat Marcel bedoeld met die verbazing, hij wil de auto héél graag standaard houden, en dat half uur werk kan hij óók gebruiken voor overwerken op die manier verdient ie nóg meer geld.
SteV6 schreef:Zorg dat je in ieder geval een garagekrik met houtblokje en momentsleutel tot je beschikking hebt.
Ik heb de wielbouten na het plaatsen van de verbreders zo vast mogelijk aangedraaid voordat ik de auto weer liet zakken. En dan als het wiel weer op de grond staat de bouten even met de momentsleutel op 90Nm natrekken.
Laat je de auto te vroeg zakken dan kunnen de bouten nog wat speling hebben en loop je de kans dat je onbalans in de wielen krijgt omdat ze dan niet goed gecentreerd op de naaf zitten.
Maar het is niet moeilijk. Als je doorwerkt een karweitje van een half uurtje.
SteV6
Heb je ook de bijgeleverde wielbouten gebruikt? Zijn die inderdaad langer dan de originele?