R1R in het midden versleten
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
R1R in het midden versleten
Voordat ik morgen vertrek voor een ritje Vogezen en Oostenrijk wil ik de R1R rijders onder ons nog even waarschuwen voor te harde banden.
Ik had namelijk het advies gekregen om de bandenspanning op 1.9 te zetten voor deze band. Ik heb in het begin daarop gereden en ben daarna zo zachtjes aan op een steeds lagere banden spanning gaan rijden. Dat had ik dus per ongeluk goed aangevoeld want mijn banden zijn dus bijna helemaal versleten in het midden van de band maar de buitenkant zien er nog prima uit.
Moraal van het verhaal, hou maximaal gewoon 1.6 en 1.7 aan voor de R1R.
Ik had namelijk het advies gekregen om de bandenspanning op 1.9 te zetten voor deze band. Ik heb in het begin daarop gereden en ben daarna zo zachtjes aan op een steeds lagere banden spanning gaan rijden. Dat had ik dus per ongeluk goed aangevoeld want mijn banden zijn dus bijna helemaal versleten in het midden van de band maar de buitenkant zien er nog prima uit.
Moraal van het verhaal, hou maximaal gewoon 1.6 en 1.7 aan voor de R1R.
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Momenteel heb ik er 1,5 en 1,6 bar inzitten en dat bevalt prima! Ik startte ook op zo'n "hoge" achter spanning omdat de bandenboer 1,6 echt te weinig vond en er dus meer lucht indeed dan wat ik wilde.
Daarbij vond ik de grip/wegligging ook tegenvallen en na verlagen van de druk ging dat al veel beter. De vellen hangen nu aan de gehele band breedte.
Met de T1R reed ik echter wel vaak achter op 1,7 tot 2,0 bar. Op straat merkte ik maar weinig tot geen verschil met die spanningen. Dat is toch ook echt een hele andere band.
Piet, hoeveel km rijd je op de R1R? Op de T1R reed ik 23.000 km met de achterbanden, voor waren ze nog als nieuw. Ik heb het idee en de vrees dat dit setje echt 2x zo snel weg is. Anderzijds ik ga nu ook werkelijk harder de hoek om
Daarbij vond ik de grip/wegligging ook tegenvallen en na verlagen van de druk ging dat al veel beter. De vellen hangen nu aan de gehele band breedte.
Met de T1R reed ik echter wel vaak achter op 1,7 tot 2,0 bar. Op straat merkte ik maar weinig tot geen verschil met die spanningen. Dat is toch ook echt een hele andere band.
Piet, hoeveel km rijd je op de R1R? Op de T1R reed ik 23.000 km met de achterbanden, voor waren ze nog als nieuw. Ik heb het idee en de vrees dat dit setje echt 2x zo snel weg is. Anderzijds ik ga nu ook werkelijk harder de hoek om
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- linne150
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
- Locatie: duh haag
Hoi Piet,ik heb hetzelfde.Ze liggen op de stapel en dan kan je het goed zien,samen met Chris besproken en tot de conclusie gekomen die banden zijn te hard 1.9 Ik denk dat ze met 7000km versleten zijn :shock:incl 2 cirquit dagen maar zoals je weet doe ik het daar altijd rustig aan.De 888 zijn volgens mij harder rubber.Dit is niet wetenschappelijk onderbouwt maar gevoels matig
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
- linne150
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
- Locatie: duh haag
Ruud schreef:@ linne150 Doe met de 888 ca. 20.000 km met 1,8 tot max 2 voor en achter. Ik rij zeker niet als een slak maar ik ben ook geen "gummer".... Tis trouwens best hard werken om ze een beetje op temperatuur te krijgen. Misschien moet ik toch maar eens aan een trackday meedoen?
888 voor 1.4 achter 1.7 top.Ze zijn dan goed op temperatuur te krijgen(in de zomer )
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
888 voor 1.4 achter 1.7 top.Ze zijn dan goed op temperatuur te krijgen(in de zomer )[/quote]
Best een groot verschil tussen voor en achter. Dat kan niet aan de gewichtsverdeling liggen (lijkt me). Gaat het dan puur om de aandrijfkrachten? Blijft trouwens sowieso enorm, die grip bij elke rotonde...ehh...bij droog wegdek .
Best een groot verschil tussen voor en achter. Dat kan niet aan de gewichtsverdeling liggen (lijkt me). Gaat het dan puur om de aandrijfkrachten? Blijft trouwens sowieso enorm, die grip bij elke rotonde...ehh...bij droog wegdek .
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Hoe houd jij rekening met bandbreedte en druk?rayz25 schreef:Alle hoeveelheid bar gaat naar het gewicht van de auto mijn vito zit op 3.6 en 3.9 bar Speedster 1.8 1.9 achtijd achter meer bar omdat dit het zwaarste punt is bij een speedster maar dus niet de fout om voor en achter dezelfde bar te houden dit is zo fout !!!!!!
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Afhankelijk van het compound van de band als het een zachte band of harde is.
En je moet een beetje testen net als bij karten te hard komt de band niet op temperatuur te zachte band verliest ook grip als de band te warm wordt. Je zal de grens moeten opzoeken of regelmatig even na een rondje circuit even temp meten.
En je moet een beetje testen net als bij karten te hard komt de band niet op temperatuur te zachte band verliest ook grip als de band te warm wordt. Je zal de grens moeten opzoeken of regelmatig even na een rondje circuit even temp meten.
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Wilbert, ze kunnen prima dienst doen in de sneeuw. Op de Stelvio hadden ze meer grip dan de Bridgestone re050. Die waren dan wel van Duitse breedte. Een van de technische jongens had nog een andere verklaring waarom de banden in het midden waren versleten. Helaas ben ik alleen vergeten wat die was.linne150 schreef:Hoi Piet,ik heb hetzelfde.Ze liggen op de stapel en dan kan je het goed zien,samen met Chris besproken en tot de conclusie gekomen die banden zijn te hard 1.9 Ik denk dat ze met 7000km versleten zijn :shock:incl 2 cirquit dagen maar zoals je weet doe ik het daar altijd rustig aan.De 888 zijn volgens mij harder rubber.Dit is niet wetenschappelijk onderbouwt maar gevoels matig
- linne150
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
- Locatie: duh haag
piet schreef:Wilbert, ze kunnen prima dienst doen in de sneeuw. Op de Stelvio hadden ze meer grip dan de Bridgestone re050. Die waren dan wel van Duitse breedte. Een van de technische jongens had nog een andere verklaring waarom de banden in het midden waren versleten. Helaas ben ik alleen vergeten wat die was.linne150 schreef:Hoi Piet,ik heb hetzelfde.Ze liggen op de stapel en dan kan je het goed zien,samen met Chris besproken en tot de conclusie gekomen die banden zijn te hard 1.9 Ik denk dat ze met 7000km versleten zijn :shock:incl 2 cirquit dagen maar zoals je weet doe ik het daar altijd rustig aan.De 888 zijn volgens mij harder rubber.Dit is niet wetenschappelijk onderbouwt maar gevoels matig
Sneeuw is wel het laatste wat ik met deze auto wil hebben
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.