wat is dit voor een SC?
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
wat is dit voor een SC?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
wat is dit voor een sc
Goede vraag Smiley,
Het ziet er iig mooi compact uit (voor zover je het kan zien) en de originele TB zit er ook op. Zou het een Rotrex kunnen zijn? Hoewel je dir dan rechts zou verwachten i.v.m. de aandrijving.
Of..... is het een "nepperd" een fopcompressor in de vorm van een elektrisch aangedreven ventilatortje opgeleukt met wat siliconenslangen en een blow-off? Er wordt ook nergens gerept over het vermogen.
Ben ook benieuwd! (al zijn blauwe Speedsters natuurlijk sowieso al sneller...)
Het ziet er iig mooi compact uit (voor zover je het kan zien) en de originele TB zit er ook op. Zou het een Rotrex kunnen zijn? Hoewel je dir dan rechts zou verwachten i.v.m. de aandrijving.
Of..... is het een "nepperd" een fopcompressor in de vorm van een elektrisch aangedreven ventilatortje opgeleukt met wat siliconenslangen en een blow-off? Er wordt ook nergens gerept over het vermogen.
Ben ook benieuwd! (al zijn blauwe Speedsters natuurlijk sowieso al sneller...)

A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Ik meen mij te herinneren dat deze auto een +/- jaartje geleden te koop heeft gestaan bij een autobedrijf (toen zaten er ook nog van die witte strepen op geplakt), in die advertentie stond dat er ong. 185pk uit kwam.
Betreft waarschijnlijk een kleine compressor van Rotrex of Eaton, maar waar die dan geplaatst is is me een raadsel, dat `buizenstelsel`ziet er trouwens wel heel indrukwekkend uit
.
Mocht iemand geinteresseerd zijn in een Speedster met Courtenay supercharger (224Pk) moet je maar even bij mijn posting onder Te Koop kijken hier op de site

Betreft waarschijnlijk een kleine compressor van Rotrex of Eaton, maar waar die dan geplaatst is is me een raadsel, dat `buizenstelsel`ziet er trouwens wel heel indrukwekkend uit

Mocht iemand geinteresseerd zijn in een Speedster met Courtenay supercharger (224Pk) moet je maar even bij mijn posting onder Te Koop kijken hier op de site

-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Volgens mij is deze van Heinz, dus vraag hem voor de details.
Wat ik er van weet zit hierin een kleiner model Eaton (de M45) en is de set-up wat anders dan de GM constructie. (SC voor de gasklep, vandaar ook die blow-off/omloop klep)
Niet mijn voorkeur. Voor ons blokje heeft GM namelijk een prima supercharger systeem ontwikkeld welke je er zo op kunt schroeven.
Wat ik er van weet zit hierin een kleiner model Eaton (de M45) en is de set-up wat anders dan de GM constructie. (SC voor de gasklep, vandaar ook die blow-off/omloop klep)
Niet mijn voorkeur. Voor ons blokje heeft GM namelijk een prima supercharger systeem ontwikkeld welke je er zo op kunt schroeven.

- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Re: wat is dit voor een sc
Alleen die badmuts voegt al 10 pk toeS. Gonzales schreef:(al zijn blauwe Speedsters natuurlijk sowieso al sneller...)

Het leven is geen sprookje.
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Re: wat is dit voor een sc
Geen pk's extra maar een betere stroomlijningSmiley schreef:Alleen die badmuts voegt al 10 pk toeS. Gonzales schreef:(al zijn blauwe Speedsters natuurlijk sowieso al sneller...)

Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
speedster SC op MP
De eaton-compressor zit netjes onderin ingebouwd.
Vanaf het bodem klepje is in 10 minuten de snaar te vervangen.
Bij vragen gewoon bellen naar het telefoonnummer bij de adv.
doei doei
Vanaf het bodem klepje is in 10 minuten de snaar te vervangen.
Bij vragen gewoon bellen naar het telefoonnummer bij de adv.
doei doei