Kijk al een hele tijd stiekem naar jullie mailwisseling en ik moet zeggen dat ik er reeds vaak gebruik van gemaakt heb!!
Even voorstellen:WKlarenbeek opel speedster 79-RF-SR
Mijn vraag is:hoe krijg ik die luchtinlaatroosters die aan de zijkant zitten eraf om ze te spuiten zodat ze weer als nieuw lijken
Dat zal de eerste keer niet leuk zijn.
Bovenin zijn ze "gepopt", en onderin is het een metalen "klikpin" constructie, die je er zo uit kunt trekken.
De zijkanten zitten met dubbelzijdige tape vast.
Wordt dus een beetje wrik en trekwerk.
Terugplaatsen is dan onderin klikken, bovenin een nieuwe pinconstructie zoeken, en nieuwe dubbelzijdige tape voor de zijkanten.
Als je dit alles niks lijkt, kun je ook denken aan clam afplakken en spuiten, of met hammerite verven.
Je hebt vermoedelijk bredere velgen dan de originele 175 bandjes, en die zorgen ervoor dat het erger wordt op dat rooster, door steenslag van je eigen wielen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Ik wil ook mijn roosters aan zijkanten en voorkant behandelen. Zoals Smiley heeft aangegeven kun je met hammerite de roosters op een redelijk makkelijke manier weer mooi zwart krijgen. Ikzelf heb vorige week een potje Hammerite Metaallak zijdeglans zwart (Z 260) gekocht, en ook de Hammerite kwastenreiniger en verfverdunner. Hiermee kun je de te behandelen oppervlakten goed reinigen, maar ook de hammerite iets verdunnen zodat deze makkelijk vloeit over het rooster. Ben van plan dit met een klein kwastje te doen...
Planning is dit weekend een van de zijroosters te doen. Zal hier mijn bevindingen wel posten...
Ik heb de roosters aan de zijkant geregeld gespoten. De zijkanten netjes afplakken met plastic en tape zonder de roosters te verwijderen werkt ook. Gespoten met matzwarte lak van Motip.
Dolfin Blue Opel Speedster 2.2 uit 2001 en Triumph TR6 uit 1969