Wel had ik eens last van het wispelturige ABS op de speedster maar nog nooit een spin.
Hoe het kwam?? Banden stonden koud en aan de verkeerslichten vertrekken om linksaf te slaan, het was zeer lichtjes aan het regenen en waarschijnlijk ook een witte streep geraakt met de band(en) terwijl ik gas gaf, ik wou nog tegensturen maar het had geen enkel nut, de wagen bleef maar draaien tot ik volledig de andere richting stil stond.
Dat was zeer schrikken en even zag het ernaar uit dat ik een wagen in de tegengestelde richting kon raken.
Ik was niet heel snel aan het gaan en ik durf wedden dat ik met een normale personenwagen dit niet had meegemaakt.
Ik ervaar het dikwijls dat ik bij miezerig weer of slecht wegdek gewoon niet zo vlug kan rijden als een normale personenwagen.
Ik heb op de speedster 1cm spoorverbreding vooraan en voor de rest staat de wagen qua ophanging en banden volledig standaard.
Het zit me aan het denken of ik de wegligging en het uitbreken progressiever kan maken door aanpassingen zodat als ik ooit nog eens mocht spinnen het mogelijk contreelbaarder en minder abrupt kan.
Weet iemand raad ten voordele van de rijeigenschappen?