Koplamp geeft zwak licht
- Piet
- Giga lid Carbon
Koplamp geeft zwak licht
Werd door een andere Opel rijder er op gewezen dat mijn koplamp zwak licht geeft. Volgens hem en Google heb ik dan waarschijnlijk een massa probleem. Mijn vraag is dan ook kan ik dat oplossen?
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Tja Piet, je zal je auto dan toch te licht hebben gemaakt.
Probeer eens een paar stoeptegels op de bijrijderstoel om meer massa te krijgen?!?
Zonder gein: eerste wat ik hieraan zou doen is de stekkers aan de koplampen checken op corrosie / slecht contact. Daarna de lampjes zelf, condens in de koplampen zou wel eens de oorzaak van dit probleem kunnen zijn.
Laat ff weten wat je eventueel vind.
Probeer eens een paar stoeptegels op de bijrijderstoel om meer massa te krijgen?!?

Zonder gein: eerste wat ik hieraan zou doen is de stekkers aan de koplampen checken op corrosie / slecht contact. Daarna de lampjes zelf, condens in de koplampen zou wel eens de oorzaak van dit probleem kunnen zijn.
Laat ff weten wat je eventueel vind.

-
- Lid
Probleem zit waarschijnlijk in een slechte massa-verbinding; bij mij viel het dimlicht regelmatig na starten in 'zwakke stand' terug. Van Sten heeft bij mij (na eerste poging om massa bij de koplamp zelf te repareren) uiteindelijk een nieuwe massaverbinding gemaakt naar accu (of ergens in de buurt daarvan). Daarna was 't probleem over.