Sneeuw trotseren

Algemene zaken omtrent onze auto.
Oblivion
Mega lid

Sneeuw trotseren

Bericht door Oblivion »

De sneeuw is weer in het land en ik zal het geweten hebben. Voor het eerst heb ik de sneeuw mogen trotseren met mijn speedster. Het is duidelijk te merken dat je niet wild mee moet omgaan tenzij je fun wil beleven op een open plein.

Zijn er hier nog mensen die nu dagelijks de sneeuw moeten trotseren met hun speedster? Met zijn langwerpig design/schuinliggende vooruit is het duidelijk dat hij meer centimeters sneeuw opvangt dan een normale auto.

Wat vinden jullie van mijn nieuwe "hardtop"? Zo mocht ik vertrekken van op het werk.
Afbeelding
Rob
Actief lid

Bericht door Rob »

Ik ben deze morgen ook op het werk geraakt door de sneeuw. Was bijlange niet mijn 1ste sneeuw ervaring met de speedster maar ik stond er toch weer versteld van bij de minste versnelling hij een stapje opzij zette. straks nog is een 360 proberen (op een afgesloten plein)
Treertje
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Treertje »

Heren hoor ik hier enige jaloezie op mijn heeeerlijke standkachel?????
Bijlagen
Afb062 (Small).jpg
Afb062 (Small).jpg (68.33 KiB) 4411 keer bekeken
Rob
Actief lid

Bericht door Rob »

o maar warm is het genoeg hoor, extra zetelverwarming (geen inbouw) en verwarming op max. Natuurlijk moet je er niet in je t shirt gaan inzitten maar het voldoet.
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door gertje »

ik gebruik mijn speedster ook elke dag voor woon werk verkeer. zondag lekker zonnig veel sneeuw dus het dak eraf :D . Maandag wou hij niet zo goed vertrekken de gearbox was een beetje vastgevrozen of waren het de kabels. vandaag de nacht gehad. lekker oppassen met het terug naar huis rijden. gelukkig heb ik winterbanden liggen die toch een beetje helpen. van de kou geen last na een 5 km is het kacheltje warm.
Blitz

Bericht door Blitz »

vorige winter was mijn speedster mijn dagelijks vervoer, een tijdje geleden heb ik een astra gekocht om deze winter trotseren (ook omdat we aan het bouwen zijn, daar rij ik liever niet met de speedster naartoe)
ik was er eerst bang van om met de speedster in de sneeuw te rijden, maar het viel toch veel beter mee dan ik verwacht had. momenteel zit ik al 3 weken met een lumbago en staat de speedster dus al ff stil, maar als ik weer in orde ben, ga ik toch nog eens een grote parking met veel sneeuw opzoeken ;)
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door vauxhall »

ik was ook aan het denken hem nog eens "uit te laten"
maar toyo R1-R mag niet bij vriestemperaturen?
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

Zeker doen Stefano!
Die van mij zijn ook alles behalve ideaal nu het sneeuwt... maar voorlopig hou ik hem onder bedwang met een matige snelheid. Het is echt wel te doen. En de kou dat wend :D.
Rob
Actief lid

Bericht door Rob »

vauxhall schreef:ik was ook aan het denken hem nog eens "uit te laten"
Meer driften dan warmen je banden vanzelf op :D
Dominique

Bericht door Dominique »

Post graag vooral wat spectaculaire foto's! :thumbup:
Afbeelding
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Heb gewoon de hele winter op r1r gereden. Geen enkel probleem. Heb geen enkel probleem gehad met de Speedster destijds. Vorige winter met de Caterham was helemaal leuk. Al had ik toen gelukkig winterbanden ervoor aangeschaft. In beide auto's was het overigens aardig koud zonder dak. :lol:
Caterham => Britse degelijkheid...
Dennizz

Bericht door Dennizz »

vauxhall schreef:ik was ook aan het denken hem nog eens "uit te laten"
Heb het nagevraagd bij toyo.

Antwoord was ongeveer: je hoeft zeker niet bang te zijn voor scheurend rubber voor de R1R. Maar wij raden winterbanden aan in de winter.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Blitz

Bericht door Blitz »

Oblivion, let maar op dat je je speedster niet weer in elkaar rijdt ;) voordeel is wel dat je dan weer een andere kleur kan kiezen :lol:
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

Blitz schreef:Oblivion, let maar op dat je je speedster niet weer in elkaar rijdt ;) voordeel is wel dat je dan weer een andere kleur kan kiezen :lol:
Bedankt voor de tip. Het is echt wel spekglad met momenten. Beetje rustig rijden, muziek zachtjes op en dan lukt het wel. Ik hoop toch dat het weer spoedig wat warmer wordt. Die stukken ijs op de weg staan me niet aan. Je weet maar nooit ondanks dat je voorzichtig rijdt...

Ik ben btw ontzettend tevreden met het blauw, nooit meer ga ik voor een andere kleur!
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

En als hij ook buiten slaapt wordt dat de ultieme osmosetest voor je clams.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Plaats reactie