Sneeuw trotseren
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Als je ermee wilt rijden, zet er winterbanden onder! De auto is dan echt makkelijke te controleren. Als je uitbreekt is dat minimaal maar vooral makkelijk te corrigeren. Onverwachte en snelle uitbrekingen heb je dan niet meer. Je kan natuurlijk ook wegrijden, remmen en bochten nemenOblivion schreef:Vandaag moest ik hem noodgedwongen binnen laten. Er was echt geen beweging in te krijgen.. Daar stap je dan op de bus...

Normaal gesproken zwiept de speedster weg achter ook met droog weer, dat heb je dan niet maar breekt heel langzaam uit. Rijd je natuurlijk met 60 km/h een rotonde over, doen die banden ook weinig

Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Zou ik andere banden op mijn velgen zwieren of kan ik ergens voordelig zwarte team dynamics velgen met winterbanden aanschaffen?
Dit zijn die wat ik nu heb opliggen:
VAUXHALL VX220 DESIGNATED FITMENT
THIS ITEM IS SUPPLIED AS THE FOLLOWING:
2 X 7JX16 5X110ET25 65.1 CENTRE BORE FRONT AXLE FITMENT
2 X 7.5JX17 5X110ET38 65.1 CENTRE BORE REAR AXLE FITMENT
FRONT TYRES FITTED AND BALANCED ARE 195/50VR16 TOYO T1R
REAR TYRES FITTED AND BALANCED ARE 225/45WR17 TOYO T1R
Dit zijn die wat ik nu heb opliggen:
VAUXHALL VX220 DESIGNATED FITMENT
THIS ITEM IS SUPPLIED AS THE FOLLOWING:
2 X 7JX16 5X110ET25 65.1 CENTRE BORE FRONT AXLE FITMENT
2 X 7.5JX17 5X110ET38 65.1 CENTRE BORE REAR AXLE FITMENT
FRONT TYRES FITTED AND BALANCED ARE 195/50VR16 TOYO T1R
REAR TYRES FITTED AND BALANCED ARE 225/45WR17 TOYO T1R
Ja maar ik vind die voorvelgen ronduit lelijk (en krom, letterlijk). Ik zou graag zowel in de zomer als in de winter met zwarte velgen willen rondrijden. Die passen veel beter op het blauw.Smiley schreef:Heb je je originele velgen nog?
(voor kan je daarmee tot 195 breed, en iets dunner kom je beter door de sneeuw dan met je huidige 205'jes voor)
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
mijn velgen hebben in totaal met banden bij 1000euro gekost. natuurlijk moet je altijd wat voorzichtiger zijn. Ben daartstaks aan mijn taverne ( is gesloten in de winter)geweest en daar heeft hij sneeuw geruimt op de parking met zijn bumper maar vastzitten niet. Het ligt natuurlijk altijd aan hoe je de gas bediend he. als je hem plat duwt geraak je natuurlijk niet vooruit. Als ik het zo bezie heb ik toch mee grip dan mijn vriedin met haar ibiza.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Net zoals martin van www.boltje.com , die heeft NA achtervelgen voor liggen op zijn blauwe speedster, en heeft ze zwart gespoten.Oblivion schreef:Ja maar ik vind die voorvelgen ronduit lelijk (en krom, letterlijk). Ik zou graag zowel in de zomer als in de winter met zwarte velgen willen rondrijden. Die passen veel beter op het blauw.
Gezien je achtervelgen nog ok zijn, kun je een extra setje achtervelgen proberen te vinden, zwart maken, en er dan (betaalbare) winterbanden op leggen.
Op die manier staat het netjes, en kost het je niet nog eens een arm en een been.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Jij houd alles verdomd goed bij! Je weet bijna beter dan mezelf dat mijn achtervelgen nog ok zijnSmiley schreef:Net zoals martin van www.boltje.com , die heeft NA achtervelgen voor liggen op zijn blauwe speedster, en heeft ze zwart gespoten.Oblivion schreef:Ja maar ik vind die voorvelgen ronduit lelijk (en krom, letterlijk). Ik zou graag zowel in de zomer als in de winter met zwarte velgen willen rondrijden. Die passen veel beter op het blauw.
Gezien je achtervelgen nog ok zijn, kun je een extra setje achtervelgen proberen te vinden, zwart maken, en er dan (betaalbare) winterbanden op leggen.
Op die manier staat het netjes, en kost het je niet nog eens een arm en een been.

- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Nee, ik bedoel achtervelgen die een bredere maat aankunnen voorop leggen (dat is wat boltje.com ook gedaan heeft, en wat er meer doen)Oblivion schreef:Jij houd alles verdomd goed bij! Je weet bijna beter dan mezelf dat mijn achtervelgen nog ok zijn. Ja dat zou een goede oplossing zijn maar dat is wel erg lastig om te vinden 2 voorste orginele NA velgen.
Bij de originele voorvelgen, kun je maximaal tot 195 gaan, maar dan staan de banden wat bol.
Als je achtervelgen voor legt, kun je er netjes 205 17" op kwijt, en die banden zijn goed te vinden, en (belangrijker) betaalbaar.
De originele voorste bridgestones zijn een relatief afwijkende maat (175/17), en daar wordt de hoofdprijs voor gevraagd.
Het leven is geen sprookje.