Hessing Lotus dealer

Algemene zaken omtrent onze auto.
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Hessing Lotus dealer

Bericht door Hendrik-Jan »

Hessing wordt ook Lotus dealer. Zie www.autoweek.nl Concurrent voor Van der Kooi.
Lotus Elise S2
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Re: Hessing Lotus dealer

Bericht door Marcel »

Hendrik-Jan schreef:Hessing wordt ook Lotus dealer. Zie www.autoweek.nl Concurrent voor Van der Kooi.
Gezien de verkopen dit jaar met 14,3% gestegen zijn lijkt met dit toch ook wel noodzakelijk om de vraag aan te kunnen.

Er zijn de eerste helft van dit jaar toch al 8 stuks verkocht.......tegen 7 vorig jaar ;)
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Ik vraag mij hoe groot de markt is voor Lotus in Nedereland. Volgens mij worden er veel gebruikte Elises geimporteerd vanuit Duitsland.
Een vanafprijs van € 45.000,- blijft een hoop geld. Zeker als je weet dat er altijd wel opties bijkomen waardoor de meest voor meer dan € 50.000,- de deur uit gaan. Blijft veel geld voor een speeltje.
Lotus Elise S2
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hendrik-Jan schreef:Ik vraag mij hoe groot de markt is voor Lotus in Nedereland. Volgens mij worden er veel gebruikte Elises geimporteerd vanuit Duitsland.
Een vanafprijs van € 45.000,- blijft een hoop geld. Zeker als je weet dat er altijd wel opties bijkomen waardoor de meest voor meer dan € 50.000,- de deur uit gaan. Blijft veel geld voor een speeltje.
Zeg HJ als er dit jaar 8 verkocht zijn zou ik zeggen KLEIN
Fabian
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Fabian »

Hessing heeft natuurlijk wel een netwerk om dergelijke speeltjes af te zetten. Ik zou persoonlijk een dergelijk speeltje eerder zoeken bij Hessing dan bij een opeldealer.
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Ik heb geen problemen met Van der Kooi (ex-Opel dealer). Hij is altijd behulpzaam en vriendelijk.
Lotus Elise S2
SteV6

Bericht door SteV6 »

Hendrik-Jan schreef:Ik heb geen problemen met Van der Kooi (ex-Opel dealer). Hij is altijd behulpzaam en vriendelijk.
Maar wie bedoel je? Jan of Willem?
S4 Avant
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

SteV6 schreef:
Hendrik-Jan schreef:Ik heb geen problemen met Van der Kooi (ex-Opel dealer). Hij is altijd behulpzaam en vriendelijk.
Maar wie bedoel je? Jan of Willem?
Meer het gehele bedrijf. Ik heb zelf een paar keer met Willem te maken gehad.
Lotus Elise S2
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Fabian schreef:Hessing heeft natuurlijk wel een netwerk om dergelijke speeltjes af te zetten. Ik zou persoonlijk een dergelijk speeltje eerder zoeken bij Hessing dan bij een opeldealer.
Behalve de lage verkopen zie ik net zoveel overeenkomsten/verschillen tussen Bentley/Rolls/Lamborghini/Maseratie en een lotus of een snelle Opel en een lotus.

Dus hoe dat zit met het netwerk......mensen die bij hessing kopen geven vanaf 2 x zoveel uit aan een auto........mensen die een Opel kopen geven minder uit........maar kunnen door die auto te zien wel nieuwsgierig worden ;)

Dus ja waar je de grootste doelgroep vindt :?: een lotus koop je niet impulsief.........die wil je graag gezien de prijs en het praktische nut.
Dus je krijgt gerichte klanten.
van dijk
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door van dijk »

Hessing wil niets van Speedsters weten, we waren afgelopen 4 Juni niet welkom bij hun, en wel bij v/d kooi. Wij zijn niet hun doelgroep! Dat kreeg ik te horen. wel eerlijk, niet slim als ze Lotus gaan verkopen!
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

van dijk schreef:Hessing wil niets van Speedsters weten, we waren afgelopen 4 Juni niet welkom bij hun, en wel bij v/d kooi. Wij zijn niet hun doelgroep! Dat kreeg ik te horen. wel eerlijk, niet slim als ze Lotus gaan verkopen!
Dit zegt genoeg.
Lotus Elise S2
Martin
Mega lid

Bericht door Martin »

Mij zulllen ze er en elkgeval niet tegen komen, of ze moeten al iets gratis weg geven :oops:

Gr, 8) Martin
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

van dijk schreef:Hessing wil niets van Speedsters weten, we waren afgelopen 4 Juni niet welkom bij hun, en wel bij v/d kooi. Wij zijn niet hun doelgroep! Dat kreeg ik te horen. wel eerlijk, niet slim als ze Lotus gaan verkopen!
Ja volgens mij is een speedster rijder misschien wel één van de bekangrijkste doelgroepen voor Lotus.........we hebben er nu van geproefd en er komt geen opvolger die echt op onze speedster lijkt, dus wil je weer een vergelijkbare auto, kom je bij de lotus terecht :shock:

Opel Oosterhout had er ook even over gedacht zei de Heer den Pous tegen mij ..... was makkelijk geweest en lekker dichtbij :D
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Hessing is eind jaren '70 en begin jaren '80 ook Lotusdealer/importeur geweest. Dat was niet niet de beste tijd van Lotus met productieaantallen van enkele honderden per jaar. In 1981 zelfs maar 345 stuks in een fabriek met een capaciteit van 4.700 stuks :cry:
Ze verwachten de komende 1½ jaar 30 Lotussen te verkopen! :shock: :shock:
In augustus komen de eerste auto's. Jammer dat we niet welkom zijn.
Lotus Elise S2
Martin
Mega lid

Bericht door Martin »

Misschien als ze dit lezen krijgen we wel een persoonlijke uitnodiging cq vip behandeling :lol:

Gr, 8) Martin
Plaats reactie