Whilst we love the shape of the VX220 aerodynamically its a bit of a screw up. The very bluff front end is very successful in generating good downforce (19kg's at 100mph) the upswept rear clam does an excellent job of generating almost 40kg's of lift at 100mph - not good. Utilising extensive testing on the road and track (and use of a wind tunnel) we have developed a range of aerodynamic modifications to enhance the good bits and eradicate the bad bits of the VX220's shape. All of these aerodynamic modifications are designed for performance, whilst we think they also look great on the car this is secondary, performance is everything in our minds.
Dus bij 160 km/u:
Front 19 kg downforce
Rear 40 kg lift
Niet best voor zo'n lichte auto. Ik heb de diffusers van TMS eronder zitten, bijna vanaf het begin al, en vind het wel oke rijden nu. Bv bos-uit op CPZ volle polle met zo'n 150 km/u vind ik hem vrij neutraal en in ieder geval voorspelbaar... Nog ietsje meer druk op de achteras kan echter nog steeds geen kwaad
Klopt piet, je moet ten eerste de juiste spoiler kiezen die de benodigde downforce levert bij de minste drag, en dan nog een goede bevestiging maken aan het subframe.
Onderaan de spoiler, binnenin de kofferbak pootjes maken die op het subframe drukken via de onderkant van je bagageruimte clam deel, moet toch genoeg zijn. (zo is ook de constructie bij herman)
Tja, en welke de optimale spoiler is, is helaas een simpele keus; de enige die er echt mee aan de slag is geweest is thorney bij mijn weten, en dat ding is stervens duur.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
En ik hoor iedereen altijd klagen dat de voorkant licht wordt bij hoge snelheden? hieruit blijkt net andersom
dus meer stuurgevoel en minder weerstand achter
hogere topsnelheid hierdoor?
Smiley schreef:Onderaan de spoiler, binnenin de kofferbak pootjes maken die op het subframe drukken via de onderkant van je bagageruimte clam deel, moet toch genoeg zijn. (zo is ook de constructie bij herman)
Tja, en welke de optimale spoiler is, is helaas een simpele keus; de enige die er echt mee aan de slag is geweest is thorney bij mijn weten, en dat ding is stervens duur.
Maand oud topic maar vooruit. Wat men bij de motorsport doet is het volgende. Maar ik heb er nog wel wat extra plaat werk bij gezet.