Uiteindelijk hebben we allemaal een zwak voor het zelfde concept

Sommige hier kennen me al van Chinese feestjes, Circuit of andere gelegenheden

Emiel, 30, Woon in Limburg sinds paar jaar maar spendeer veel tijd op andere locaties, o.a. veel in omgeving Amsterdam. ICT'er en sport fanaat.
Na een Elise S2 135R (Nu van Stephane) even een jaar in een Lancer Evo VI gereden maar snel terug een Lotus gekocht. Een Elise S1 met 2 liter Duratec blok. Na 2x een dag Nordschleiffe er een project van gemaakt.
Technisch verbeteren gezien de luchtinlaat slecht was, uitlaatspruit bochten veel te klein (uitlaat poorten van kop stonden tegen de flens te blazen ) en wat andere kleine dingen die de veiligheid vergroten voor de inzittende.
Exige/Motorsport clams, nieuwe luchtinlaat, nieuw custom uitlaat spruitstuk door voormalig kofferbak heen, etc. etc.
Zo was die :

Zo moet die ongeveer worden. Zelfde spoiler, zelfde velgen, geen stickers. Waarschijnlijk britisch racing green met wat striping en dergelijke.

Verwachtingen ?
Had "slechts" 135pk op de wielen. Dat moet richting de 180/190pk gaan.
Zelfde blok in een auto waar meer ruimte is doet 190/200pk op de wielen.
Gewicht was 782kg met 2 brandblussers aan boord en volle tank.
Clams nu zijn veel lichter, complete kofferbak is verwijderd, zware stalen spruitstuk word vervangen door RVS, wielen zijn wel wat groter geworden.
Voorlopig ga ik uit van een 750kg rij klaar. Echter volgens wat kenners zou ik daar echt ruim onder moeten komen.
Anyway, Hi