
Supercharger ombouw 2.2 DIY
Weer paar mooie stappen gemaakt vandaag:
- pre-rad erin en de slangen lopen naar achteren.
- Motor is klaar om eruit te takelen.
Nu de motor eruit en beginnen met de elektrische waterpomp en bedrading.
Gelijk het vliegwiel af laten draaien voordat de nieuwe motor erin kan.
Van de waterpomp zal ik weer wat foto's posten.
- pre-rad erin en de slangen lopen naar achteren.
- Motor is klaar om eruit te takelen.
Nu de motor eruit en beginnen met de elektrische waterpomp en bedrading.
Gelijk het vliegwiel af laten draaien voordat de nieuwe motor erin kan.
Van de waterpomp zal ik weer wat foto's posten.
Vandaag de originele motor eruit getakeld. Je kunt er echt uitstekend bij zonder achterclam.
Heb een 100 amp dynamo gekocht op de sloop en op laten knappen. Vandaag aangepast en op het blok gezet.
Morgen spullen over bouwen van het oude naar het nieuwe blok en met de bedrading van de injectoren beginnen.
Maandag het vliegwiel opsturen en dan alleen nog wachten op de sportkoppeling. Dan gaat de nieuwe motor erin. Lig nog steeds op plan om in mei bij Klasen op de dyno te staan.

Heb een 100 amp dynamo gekocht op de sloop en op laten knappen. Vandaag aangepast en op het blok gezet.
Morgen spullen over bouwen van het oude naar het nieuwe blok en met de bedrading van de injectoren beginnen.
Maandag het vliegwiel opsturen en dan alleen nog wachten op de sportkoppeling. Dan gaat de nieuwe motor erin. Lig nog steeds op plan om in mei bij Klasen op de dyno te staan.

Vandaag de brandstofleidingen ingekort, watertankje intercooler klaargemaakt en het spruitstuk erop gezet.
Toch de andere foto er maar weer bij...

Toch de andere foto er maar weer bij...
Laatst gewijzigd door Co'tje op 10 apr 2011 20:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Hij zit er in de auto gelukkig wel goed onder 
Korte update:
- vliegwiel, koppeling, drukgroep en lager gemonteerd
- blok erin
- Bedrading MAP sensor en injectoren verlengd
- De startmotor flink laten draaien en......... oliedruklampje ging uit!
Kijken of we hem volgend weekend kort kunnen laten lopen.
Alleen nog de poelie van de dynamo aanpassen zodat ik met een 6PK riem kan rijden. Lengte wordt trouwens 1650 met een 2.8 inch poelie.
Paar mooie stappen gemaakt dit weekend!

Korte update:
- vliegwiel, koppeling, drukgroep en lager gemonteerd
- blok erin
- Bedrading MAP sensor en injectoren verlengd
- De startmotor flink laten draaien en......... oliedruklampje ging uit!
Kijken of we hem volgend weekend kort kunnen laten lopen.
Alleen nog de poelie van de dynamo aanpassen zodat ik met een 6PK riem kan rijden. Lengte wordt trouwens 1650 met een 2.8 inch poelie.
Paar mooie stappen gemaakt dit weekend!
Krijg hulp van een goede vriend van me, toevallig automonteur. Mijn auto staat bij hem onder z'n huis. Hij helpt me als ik vastloop. Vanochtend heeft hij een paar uur geholpen om het blok er weer in te lepelen.
En Frank en Rob hebben goede tips wat heel wat uitzoek werk en wachten op onderdelen scheelt.
En Frank en Rob hebben goede tips wat heel wat uitzoek werk en wachten op onderdelen scheelt.
Zou moeten lukken met de standaard pomp.Smiley schreef:Doe je nog iets aan de brandstofpomp, of probeer je het eerst met die je nu hebt?
Als dat niet lukt ga ik voor de optie van Speedster4fun: extra tankje met externe brandstofpomp. Heb ik helaas geen tijd voor dit jaar dus de dyno afwachten maar.