Supercharger ombouw 2.2 DIY
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Ik bedoel of de standaard brandstofpomp in de hogere toeren nog toerijkend is.
Jouw dyno zou dat moeten laten zien, en als het zo is, zal klassen vermoedelijk het max toerental wat lager zetten, tot je brandstofpomp aangepast is.
Ik ben nieuwsgierig of dit uberhaupt gaat gebeuren. Als jij al in de veilige zone zit, zit ik het zeker.
Jouw dyno zou dat moeten laten zien, en als het zo is, zal klassen vermoedelijk het max toerental wat lager zetten, tot je brandstofpomp aangepast is.
Ik ben nieuwsgierig of dit uberhaupt gaat gebeuren. Als jij al in de veilige zone zit, zit ik het zeker.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Aha, check!Smiley schreef:Ik bedoel of de standaard brandstofpomp in de hogere toeren nog toerijkend is.
Ik zal het specifiek vragen aan hem.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Chris Uk op vx forum heeft dezelfde specs als jouw blok en heeft dus een uprated fuel pump gemonteerd... Maar dan ook wel 306BHP uit z'n Supercharged 2,2. 
(Weet je gelijk hoe hoog de lat ligt voor jouw blok...)
Ik zou voor de dyno zeker zo'n pomp monteren. (Evt. kan je mijn Surge tankje wel overnemen en snel Rob's set-up copiëren.)

Ik zou voor de dyno zeker zo'n pomp monteren. (Evt. kan je mijn Surge tankje wel overnemen en snel Rob's set-up copiëren.)
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Het mooiste is nog dat het met een 2.5" systeem is gedaan.Exmantaa schreef:Chris Uk op vx forum heeft dezelfde specs als jouw blok en heeft dus een uprated fuel pump gemonteerd... Maar dan ook wel 306BHP uit z'n Supercharged 2,2.
Ik neem aan minder luid dan een 3" voor op de track.
Het leven is geen sprookje.
Electrische waterpomp zit er keurig op en de bedrading is getrokken. Morgen alle noodzakelijke slangen, bochten en verloopstukken halen om het koelcircuit aan te leggen.
Hopen dat ze alles op voorraad hebben. Dan kan deze week het koelsysteem afgevuld worden en de auto worden gestart voor een halfuurtje proefdraaien op de brug.
Hopen dat ze alles op voorraad hebben. Dan kan deze week het koelsysteem afgevuld worden en de auto worden gestart voor een halfuurtje proefdraaien op de brug.
Vandaag de waterpomp afgemaakt en alle noodzakelijke slangen gezocht en gevonden. De boel geïnstalleerd en warm laten draaien. De motor loopt mooi rond.
Het koelcircuit functioneert als een trein. Zowel de bypass via de kachels als het normale circuit als de thermostaat open gaat. De temperatuur zakt ook weer keurig na opening van de thermostaat.
Alleen een uitdaging voor morgen. De pomp heeft zoveel capaciteit dat hij de aanvoerslangen vacuüm trekt
Dus morgen de twee " probleemslangen" vervangen door stevigere exemplaren en kijken of het probleem zich niet verplaatst.

Het koelcircuit functioneert als een trein. Zowel de bypass via de kachels als het normale circuit als de thermostaat open gaat. De temperatuur zakt ook weer keurig na opening van de thermostaat.
Alleen een uitdaging voor morgen. De pomp heeft zoveel capaciteit dat hij de aanvoerslangen vacuüm trekt