Tot nu toe heb ik hem enkel nog maar stationair laten draaien. Dus heet is hij nog niet geworden. Ik wist niet dat ze hierdoor stiller werden.

Ik ga ook nog even de dichting tussen de motor en het uitlaatspruitstuk vernieuwen.
Hoeveel zit er in?Pascal schreef:Gisteren de tullet acoustafil vulling in mij demper gefrot.
Hoi Arno, er is door tullet 1,5kg geleverd. ik was de boel ook lekker aan het aandrukken tot ik er achter kwam dat ik voor een kwart demper te kort had. Dus een deel er weer uit getrokken en opnieuw opgevuld.Arno schreef:Hoeveel zit er in?Pascal schreef:Gisteren de tullet acoustafil vulling in mij demper gefrot.
Klinkt raar, maar er mag in een absorptie-demper niet teveel dempings-materiaal worden gedaan. Het moet net genoeg zijn om, wanneer de smelt-draden zijn losgekomen en het 'opbolt', de ruimte op te vullen.
Als het strakker in de demper zit, dan kan het materiaal te dicht op elkaar komen te zitten waardoor de geluidsgolven niet meer door het dempingsmateriaal heen gaan (en daarmee verminderd worden), maar worden gereflecteerd door de dichte 'massa' die het dan is en het effect verloren gaat.
Ik heb wel eens mensen een motorfiets demper zien vullen met glaswol en dat helemaal aan zien stampen, maar dat werkt inderdaad totaal tegenovergesteld.. Enorme herrie want het was gewoon een solide pijp geworden
In ieder geval zou je 'm weer open kunnen maken en kijken hoe het materiaal nu er uit ziet en hoe het in de demper zit verspreid.
Bye, Arno.
Het spul dat ik er nu in heb zitten is geen mat,Maik schreef:Pascal, heb je de demper zo ongeveer gevuld als het bovenste plaatje hier? Aan je verhaal te zien lijkt het alsof je er veel teveel in gedaan hebt, zie ook de verhalen van Arno en Maarten.
Als er zaterdag tijd over is gooien we ook gewoon dat ding van jou nog op de brug